Hei Remi
Dette er vel en av svakhetene til Geni. Jeg har flere slike, der jeg har kontaktet den som har lagt inn en person for å få kilden til dette, uten å ha fått noe svar. Jeg synes vel når det gjelder denne så har vel Fosse beskrevet det godt. Forøvrig en bonde som døde i Overhalla i 1667, skulle altså bli begravet på Hvaler i 1669, latterlig;). Jeg har oppdatert Ole Pedersen, men det ser ikke ut som hverken jeg eller Fosse får fjernet de såkalte barna på Hvaler;);).
Hei!
Det hadde vært supert!!
Det eneste kjente barnet, i kildene er Ingebrigt Olsen Svarliaunet, basert på folketellingen fra 1664, da de jo kun tok med mannlige. Så alle barna fra Hvaler Botne/Stafsengen bør fjernes. Fosse antyder vel at den riktige faren til disse barna er Oluf Lauritzen, f. cirka 1601, død 1669, er riktig far til disse.
MvH
IngeH
Det virker som at disse stadig blir slått slått sammen og reversert https://www.geni.com/merge/view?revision_id=82726900520
Sannsynligvis skyldes koblingen til Hvaler også feil-sammenslåinger, men å fikse dette ser ut til å være nyttesløs når noen ikke sjekker detaljer.