Sven Magni Carlson (Augustsson) - Parents

Started by Private User on Saturday, November 19, 2022
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 3 posts

I see there are different parents for the profile I merged into. I'm not sure how those were determined, but believe August Karlsson & Johanna Svensdotter are the correct parents (open for discussion).

He was in Urshult, residing with his parents until 1896/1897, when he went to Helsingborg, where he resided ~3 years. Next went to Hedvig Eleonora, where he went to America as of 1899. Source: Överståthållarämbetet, Skatteverket. Rotemännens arkiv. Rote 24 Karlaroten DIa:80 (1899-1926) Image 420 / Page 21a.

In 1910 (Name shows as "Sam M. Carlson") he is in Brooklyn Ward 22, New York with his wife, shows married 4 years, working as a Machinist in an Iron Factory. His brother, Carl Gerhardt is living with him, showing as emigrated 1907.

The biggest proof I have is when his children (specifically Edith) went to Sweden after their mother's death -- see picture of exam book in Urshult, where Edith is living with her grandparents (foster daughter) August Karlsson & Johanna Svensdotter.

Google Translate below (sorry):
Swedish

Jag ser att det finns olika föräldrar för profilen jag slog ihop mig till. Jag är inte säker på hur de fastställdes, men tror att August Karlsson & Johanna Svensdotter är rätt föräldrar (öppet för diskussion).

Han var i Urshult, bosatt hos sina föräldrar till 1896/1897, då han reste till Helsingborg, där han bodde ~3 år. Därefter gick han till Hedvig Eleonora, där han åkte till Amerika från och med 1899. Källa: Överståthållarämbetet, Skatteverket. Rotemännens arkiv. Rote 24 Karlaroten DIa:80 (1899-1926) Bild 420 / Sida 21a.

År 1910 (namnet visas som "Sam M. Carlson") är han i Brooklyn Ward 22, New York med sin fru, visar gift 4 år, arbetar som maskinist i en järnfabrik. Hans bror, Carl Gerhardt bor hos honom, visar sig som emigrerad 1907.

Det största beviset jag har är när hans barn (närmare bestämt Edith) åkte till Sverige efter sin mammas död -- se bild på tentaboken i Urshult, där Edith bor med sina morföräldrar (fosterdotter) August Karlsson & Johanna Svensdotter.

<https://app.arkivdigital.se/volume/v168004?image=260&amp;page=778 ArkivDigital: Urshult (G) AIIa:4 (1910-1923) Image: 260 Page: 778>

Birth record : ArkivDigital - Urshult (G) C:7 (1871-1881) Bild: 114

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion