Pieter Cordia - Remove this M-STICKER please!

Started by Private User on Wednesday, December 21, 2022
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 1-30 of 33 posts
© foto 1979 : Robert Roos van RAADSHOOVEN te Voorburg

Private User I agree with you there is no reason to lock this profile with a non-asked MP-sticky...!

Mike Stangel Can some curator or Geni-staff-member please remove this MP-distinction please, for me and the manager see not ONE reason why this relative of Dutch origine should be attacked by the idea he is famous or too sentitive to resist attacks of merging....

Hij is zo te zien MP om te voorkomen dat hij met zijn broer wordt samengevoegd

Private User

Pieter Cordia, tweeling who died age 4 weeks, was locked 7 years ago. Why is this suddenly an issue?

Locking MPs of children who died was used previously to stop users from mistakenly connecting spouses, children, etc to them. If some edit needs to be made I am more than happy to assist.

So Alexander, you are curator, would you please UNDO this MP-status soon. Thanks for you remarks and help. Already years and years ago I was wondering WHY some curatores LOCK without any communications, so if I find more, I will ask your assistance, O.K.?

And WHYj it ain't oossible to give this profile the image I made for this purpose already decades ago? If users can easily see the remark in it: JONG OVERLEDEN and have the knowledge to use a translator they can gain the idea of what is goning on here....

I am trying to understand why you want the MP status removed? What trouble is it causing?

The curator who MP'd and Locked would likely have had a reason for doing so at the time so I am not keen to reverse their work.

As Job mentions, it looks like Pieter Cordia had a twin brother so I would actually suggest MPing Dirk Cordia, tweeling also.

jMVu i set the photo for you.

And also for twins we have in the Netherlands found a way to mark that in the tree, watch uo and you will see!

And when is the Curator ON HIATUS coming back? Is he sick or even worse already, like I have seen with other curatores whose C-sticker never disappeared, although many people are waiting for their answers on very important tree-questions or even more difficult: questions about oroject-oages they managed and never turned back?!

It seems : some curatores like it very much if [paying or not-paying] Geni-users become very dependant of their interference. And that breaks the idea of helping EACH OTHER and work collaborating, coÖperative and with self-esteem! Most 'members' (without influence, so we are more clients, but of whom?), you call it USERS, what seems that what we put in becomes 'eigendom' of the owner of the platform and will never given us back, unless we make new trees elsewhere on the internet with a GedCom and most oreferable in a MH-environment.

You all can read: I am a little bit angry, sad or whatever-- after so many years of working daily to make the world-tree of EVERYBODY on this beautiful EARHT-- about the oerformance of actions in Geni...!

Er is geen enkele reden om boos te worden over een MP status.
Die status is niet voor niets, maar dat wil niet zeggen dat er niets aan die profielen gewijzigd kan/mag worden.

Gewoon even vragen bij de betreffende curator en als die niet binnen en paar dagen reageert dan vragen in https://www.geni.com/discussions/96982 of eventueel in https://www.geni.com/discussions/257430.

Boos is ook eigenlijk niet het goede woord, maar ik heb al diverse keren geprobeerd te weten te komen hoe het gaat met bijvoorbeeld curator Ann Ramsey. Die heeft in het verleden zo ontzettend veel werk verzet om de projecten mede vorm te geven die zichtbaar maakten hoeveel huidige Amerikanen Nederlandse roots hebben. Het immense project NEW AMSTERDAM is daar maar één voorbeeld van. Onvermoeibaar, maar soms té bescheiden, wist ze steeds weer nieuwe namen te vinden van profielen die emigreerden en in dat nieuwe vaderland hun Nederlandse roots met Nederlandse achternamen toonden. Ze nam deel aan meer dan 230 projecten, maar ging nooit in een projectteam zitten, zonder daar ook veel bijdragen aan te leveren. En ze hielp je altijd snel en zonder commentaar als je een beroep op haar deed. Dat kun je echt niet van elke curator zeggen... Ik heb geprobeerd haar via andere wegen te vinden, omdat is wist waar ze ongeveer woonde en ik veel met haar heb samen-gewerkt, maar zonder resultaat. Soms vraag ik me af of ze er nog wel is, of wellicht zo ernstig ziek, dat ze 'onvindbaar' is geworden. En wat doet 'werkgever' Geni? Nix, nada, die laat gewoon jarenlang de C-sticker op haar profiel staan en vermeld ook niet of ze wellicht tijdelijk afwezig is. Welnu, dat vind ik ronduit onbehoorlijk jegens een vrijwilligster aan wie dit platform zoveel te danken heeft.

Ik weet niet of ze met haar in contact kunnen komen.

Ik weet dat er curators zijn die soms na jaren inactiviteit toch weer actief geworden zijn (bijvoorbeeld na een langdurige ziekte).

Geni is maar een kleine organisatie en in verhouding zijn er best veel curatoren.
Ze vragen tegenwoordig ook een postadres, en sturen nu jaarlijks een herinnering om te vragen te controleren of die gegevens nog kloppen. Maar dat is past vrij recent zo.
Ik weet niet of ze een goede methode hebben om curatoren uit de oudere periode te benaderen buiten Geni om.

Een curator moet trouwens via 2 factor autorisatie inloggen en er zijn ook nog niet zo lang instructies die ook raadpleegbaar zijn als je niet kunt inloggen hoe je dan in contact kan komen met Geni. Er zijn dus wel curatoren inactief geweest omdat ze niet meer konden inloggen en dus ook niet wisten hoe ze dat konden oplossen omdat ze geen methode hadden om buiten Geni om in contact te komen met iemand die ze kon helpen.

Alex,

Er staat al bij dat hij jong is overleden, dat moet volgens mij genoeg zijn om idioten te stoppen die er een vrouw of kinderen bij willen zetten.
Of een andere aanduiding te hebben inplaats van MP.
Pieter

Private User het MP maken voor dit soort gevallen gebeurt regelmatig en dan meestal omdat er een of meerdere foute samenvoeging gedaan waren. Het ongedaan maken van een samenvoeging is niet foutloos en dit is een manier om dergelijke samenvoegingen te voorkomen.
Vergeet niet daar er ook nazaten kunnen zijn die geen Nederlands kunnen lezen en ook niet vertrouwd zijn met kinderen met dezelfde namen, dus zo'n foutje is dan best snel gemaakt.. Vergeet ook niet dat doop/begraven op veel schermen niet getoond worden en dan is zo'n foute samenvoeging nog sneller gedaan (vooral als Geni dan ook nog onterecht een overeenkomst aangeeft)

Zoals ik al aangaf betekent dat niet dat zo'n profiel niet meer gewijzigd mag worden. Als het slot eraf moet dan gewoon dat even vragen en aangeven wat er aangepast moet worden.

Job,

Bedankt voor de informatie, het profiel is volgens mij compleet.

Private User Het profiel is nog niet compleet, er ontbreekt nog overlijdensplaats en ik zou willen voorstellen van de gelegenheid gebruik te maken de invulwijze van de plaatsen aan te passen aan huidige maatstaven. Dus: geb. Vlaardingen (niet dubbel dus!), ZH (afk. zorgt voor overzichtelijker, leesbaarder en printbaarder afstammelingen- e/o voorouder-rapport) en ik vul altid maar NLD in, in de ijdele hoop dat Geni ons land --indien de taal op Nederlands is ingesteld-- ook gewoon NEDERLAND noemt. Maar dat schijnt voor Amerikaanse ICT-ers nog een brug te ver...

Geni heeft voor locaties nog geen goede oplossing, dus het blijft behelpen.

Jeannette, provincie afkortingen s.v.p. niet gebruiken, die kunnen tot verwarring leiden met plaatsen in het buitenland (dan ligt een plaats bijvoorbeeld ineens in Canada).
Liever geen NLD of NL gebruiken, want ook dat levert verwarring op.
Dubbele namen komen voor als de woonkern dezelfde naam heeft als de gemeente. Dus pas op met het weglaten, want dat levert dan soms een groter gebied op.

Jeannette,

Meeste van mijn profielen hebben eenmaal Vlaardinged, als ik Vlaardinge Vlaardingen of iedere andere plaats dubbel zie, verwijder ik er een. Als er een tweede aanduiding bij moet zijn, dan zou dat moeten zijn: Midden Delfland. Nederland of Netherlands maakt mij niet uit, meeste van mijn familie is trouwens buiten Nederland.

Job, heb je wel eems een vooouder-rapport voor iemand willen uitprinten met profielen van anderen die het niet zo nauw nemen met de lokatie-aanduiding. Nou, je schrikt je het ape-lazerus en voor je er weer een fatsoenlijke pagina van hebt weten te prutsen om met goed fatsoen kado te doen, heb je spijt van je plannetje....

Welk overzicht gebruik je daarvoor (dat uit het Acties menu?)
Je kan dan soms beter een GEDCOM downloaden en een ander programma gebruiken om een mooi vorm gegeven rapport te maken.
Heb je weleens geprobeerd om een afdruk te maken via het stamboomscherm?
En er zijn ook nog overzichten zoals https://historylinktools.herokuapp.com/history en http://historylinktools.herokuapp.com/graph

Ja, uit ACTIES. Maar aan een Gedcom begin ik gewoon niet (meer) en ik heb zelf GEEN programma oo mijn PC. Had ik lang geleden wel, Adfaer of zoiets, nadat ik begonnen was met een zelf in dBase III/IV geknutseld programmaatje, maar toen ik eenmaal GENI ontdekte vond ik het belachtelijk alles dubbel te doen. Alles wat ik weet of doe, zet ik in Geni en ik bewaar NIX, behalve wat aanteken .TXT-bestandjes in mijn eigen computer. Echt alles, want na jarenlang ondernemer zijn en de nodige tijd/aandacht aan archivering/documentatie te hebben moeten besteden om alles netjes te kunnen verantwoorden jegens oersoneel, oodrachtgevers of voor een zorgvuldige acquisitie, is mijn standpunt nu: als ik morgen vertrek uit Geni, zoek ik gewoon een andere hobby, of dagbesteding noemen ze het voor pensionada's ook wel... Ik ben niet mete mijn stamboom getrouwd en uitgever zijn kan ik ook in andere gremia.

en wat betreft die voorouder / afstammelingen-rapporten: ik wacht gewoon tot die geweldige Geni-programmeurs (want echt, mijn petje af voor hoe dit platform in elkaar steekt en ik volg de ontwikkeling al heel wat jaren, ook als ICT-geinteresseerde) ook in de gaten krijgen dat dat stuk van Geni nog lang niet netjes genoeg is. Tenslotte hebben ze daar bij de staf VEEL te weinig mensen en als je bedenkt dat de financiers er blijkbaar niet meer in willen steken, dan ze wellicht via MH terugverdienen, is het een wonder dat zoiets uberhaupt op WERELD-schaal gemaakt kan worden.

Je kan een GEDCOM downloaden er een overzicht uit maken en dan de GEDCOM weer weggooien.
Aldfaer kan bijvoorbeeld een groot aantal overzichten maken en je zou daar ook adressen kunnen aanpassen die relevant zijn voor het betreffende overzicht. Dat gaat daar gemakkelijker dan binnen Geni.

Aldfaer heb ik al lang niet meer op mijn PC, sinds ik een Appeltje heb. Ik heb het ooit in Windows op een Tulip of Triumoh Adler computer aangeschaft, maar dat is history....

Ik heb wel mensen blij kunnen maken met een --Gratis? Hoezo? Ik betaal toch als PRO?--stamboom overzichtskaart die ik vervolgens in een ander bestand een beetje meer naar mijn vormgevings-hand zette. Als je daar een andere 'FOCUS' kiest, kun je echt met Sinterklaas, Kerstmis of een verjaardag 'scoren'. Geheid dat mensen het heel erg interessant vinden hun eigen overgroot-ouders met de goeie data aan de muur te kunnen hangen in een lijsje...

Alleen jammer dat daar de vertaler nog niet actief genoeg geweest zijn. Ik verschijn bijvoorbeeld met 'THE .... Family' Het begint al met het verkeerde hoofdlettergebruik in onze taal.

Private User je kan zelf de vertaling aanpassen.

W
eet ik, en bij tijd en wijle doe ik dat ook wel weer eens wat systematischer, maar soms vergeet ik gewoon waar die knoppen zitten om wat bij te dragen aan het vertalen van Geni-regels... Ooit vroeg Mike me of ik geen belangstelling had om die taak wat geregelder op te pakken voor Geni, maar jah, dan moet je weer een handtekening zetten dat je de company eeuwig trouw & loyaliteit belooft en dat is een onafhankelijk geboren & getogen uitgever als ik ben ook weer niet van plan...

Showing 1-30 of 33 posts

Create a free account or login to participate in this discussion