Boos is ook eigenlijk niet het goede woord, maar ik heb al diverse keren geprobeerd te weten te komen hoe het gaat met bijvoorbeeld curator Ann Ramsey. Die heeft in het verleden zo ontzettend veel werk verzet om de projecten mede vorm te geven die zichtbaar maakten hoeveel huidige Amerikanen Nederlandse roots hebben. Het immense project NEW AMSTERDAM is daar maar één voorbeeld van. Onvermoeibaar, maar soms té bescheiden, wist ze steeds weer nieuwe namen te vinden van profielen die emigreerden en in dat nieuwe vaderland hun Nederlandse roots met Nederlandse achternamen toonden. Ze nam deel aan meer dan 230 projecten, maar ging nooit in een projectteam zitten, zonder daar ook veel bijdragen aan te leveren. En ze hielp je altijd snel en zonder commentaar als je een beroep op haar deed. Dat kun je echt niet van elke curator zeggen... Ik heb geprobeerd haar via andere wegen te vinden, omdat is wist waar ze ongeveer woonde en ik veel met haar heb samen-gewerkt, maar zonder resultaat. Soms vraag ik me af of ze er nog wel is, of wellicht zo ernstig ziek, dat ze 'onvindbaar' is geworden. En wat doet 'werkgever' Geni? Nix, nada, die laat gewoon jarenlang de C-sticker op haar profiel staan en vermeld ook niet of ze wellicht tijdelijk afwezig is. Welnu, dat vind ik ronduit onbehoorlijk jegens een vrijwilligster aan wie dit platform zoveel te danken heeft.