Kummia etsiskelen Etelä-pohjanmaa

Started by Marko Pekka Kumpulainen on Sunday, January 29, 2023
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
Showing all 17 posts

Tarvitsisin kummia näin aluksi, jolta pystyisi aina varmistelemaan ongelmatapauksissa.
Basic Geni käytössä ja kurssi käytynä.
T. Marko

Kannattaa liittyä Facebook- ryhmään "Yhteiset sukujuuret - Sukututkimus nykyajan työkaluin"
Sieltä saa paljon tietoa ja apua tarvittaessa.

https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus/?ref=share

Minulle voit tarvittaessa laittaa viestiä. Laitoin Facessa viestiä.

Sami

Hei Marko, olen myös vapaaehtoisena sukupuukummina, jos tarvitset apua.
-Tuija

Olen harrastanut sukututkimusta yli 10v, ja muistan hyvin kuinka "pihalla" aluksi olin.
"Kummi" onkin hyvä idea, koska aika monta asiaa oppii vasta kokemuksen kautta.

Sinulla onkin Genissä aika pitkät juuret, ja kannattaa aloittaa varmistamalla tietojen luotettavuus.
Ota siis yhteyttä, jos voin olla avuksi.

terv. Taina

Samoin voin auttaa tarvittaessa

Pauliina

Hei
En pysty ohjaamaan sinua näillä osaamisillani.
Sukuni on Mikkelin alueelta ja olen merkinnyt vain esipolviani. Lähteitä olen nyt lisäämässä. Hurjasti on tullut sukua!
Onneksi virheitäni täällä on korjailtu. Eli rohkeasti vain mukaan! T Irma Lohjalla

Hei
Minulle heitettiin kummina toimimisen pallo. Pelkäänpä, että joutuisin kummina toteamaan liian usein, etten osaa auttaa.
Olen harrastanut sukututkimusta nelisen vuotta, mikä sillä saralla on lyhyt aika.
Itsellänikin ilmenee ongelmia. Luulen, että ongelmat johtuvat kahdesta asiasta: ensiksi, operoin iPadilla, se ei taivu ihan kaikkeen. Ja toiseksi, minulla on käytössä vain genin ilmaisversio. En ole maksanut vuosimaksua.
Jo tuo ilmaisversio tarjoaa tekemistä yllin kyllin. Pelkään, että jos maksaisin vuosimaksun minulta loppuisi vuorokaudesta tunnit. Sukututkimus kun tunnetusti vie mennessään.
Minulla on tällä hetkellä esim. ongelma, että kaukainen sukulainen Amerikasta on pyytänyt yhdistämään kahden kaukaisen sukulaisemme profiilit. Olen yrittänyt, mutta en saa yhdistämistä onnistumaan. Luulen ongelman johtuvan ilmaisversiosta, tai sitten se liittyy iPadiin.
Terv. Juhani Oulusta

Hei,

Oletko tehnyt esim. DNA-testejä, esim. 'serkkutestin'. Mistä juuresi tulevat?
olen tehnyt työkaluja sekä FTDNA:n että MyHeritagen osumien vertailuun niiden CSV-tiedostojen avulla.

T:Kari Aaljoki

Hei
Voin auttaa tarvittaessa, mutta minullakin on vain Basic Geni käytössä.

Minulla on monen vuoden kokemus Etelä-Pohjanmaan sukujen tutkimisesta, alueilta Jurva, Laihia, Teuva, Pirttikylä ja Virrat, Alavus, Peräseinäjoki, Kuortane, Töysä.

Terv. Hannele Virroilta

Hei
Kysymyksesi on hyvin imarteleva, mutta minulla on ongelmia omien sukulaisten kanssa ihan riittävästi eikä aikaa tahdo olla niihinkään.

Salme saarinen

Juhani tuossa ylempänä kertoi, ettei saa yhdistymistä onnistumaan.
Laita vaikka tähän viestiketjuun linkit profiileihin, jotka pitäisi yhdistää, niin katsotaan. Tai voit toki laittaa esim. minulle yksityisviestinä linkit, niin koitan auttaa.

t. Marjo Tampereelta (oma sukuni on lähtöisin Pirkanmaalta, mutta miehen suku Etelä-Pohjanmaalta, joten apuja saa tarvittaessa mm. noiden alueiden kanssa. Mutta nuo alueet eivät ole mikään rajoite, yleensä olen pyrkinyt oman osaamisen puitteissa auttamaan paikkakunnasta huolimatta)

hei Pekka,
minulla on Evijärveläisiä isän puolelta, sekä isänisän, että äidin puolelta. kaikki tuntuvat olevan jotenkin sukua :). Ameriikassakin löytyy...
Kaikki luotettavaa toisen käden tietoa.
terveisin
Kaija Peltola

Minäkin kaipaisin kummia joka auttaisi kun on paljon yhdistämispyyntöjä ja minä en ole varma onko yhdistettävät tiedot oikein, vai jätänkö vain yhdistämättä. .
t. vasta-alkaja Arja :)

Kari olen tehnyt serkkutestin

Hei Arja, mitenkä voisin auttaa sinua?
-Tuija

Hei kaikille, sain genikummin täältä joten eiköhän nämä minun ongelmat rupea ratkeamaan :)

Showing all 17 posts

Create a free account or login to participate in this discussion