Kannattaa liittyä Facebook- ryhmään "Yhteiset sukujuuret - Sukututkimus nykyajan työkaluin"
Sieltä saa paljon tietoa ja apua tarvittaessa.
https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus/?ref=share
Olen harrastanut sukututkimusta yli 10v, ja muistan hyvin kuinka "pihalla" aluksi olin.
"Kummi" onkin hyvä idea, koska aika monta asiaa oppii vasta kokemuksen kautta.
Sinulla onkin Genissä aika pitkät juuret, ja kannattaa aloittaa varmistamalla tietojen luotettavuus.
Ota siis yhteyttä, jos voin olla avuksi.
terv. Taina
Hei
Minulle heitettiin kummina toimimisen pallo. Pelkäänpä, että joutuisin kummina toteamaan liian usein, etten osaa auttaa.
Olen harrastanut sukututkimusta nelisen vuotta, mikä sillä saralla on lyhyt aika.
Itsellänikin ilmenee ongelmia. Luulen, että ongelmat johtuvat kahdesta asiasta: ensiksi, operoin iPadilla, se ei taivu ihan kaikkeen. Ja toiseksi, minulla on käytössä vain genin ilmaisversio. En ole maksanut vuosimaksua.
Jo tuo ilmaisversio tarjoaa tekemistä yllin kyllin. Pelkään, että jos maksaisin vuosimaksun minulta loppuisi vuorokaudesta tunnit. Sukututkimus kun tunnetusti vie mennessään.
Minulla on tällä hetkellä esim. ongelma, että kaukainen sukulainen Amerikasta on pyytänyt yhdistämään kahden kaukaisen sukulaisemme profiilit. Olen yrittänyt, mutta en saa yhdistämistä onnistumaan. Luulen ongelman johtuvan ilmaisversiosta, tai sitten se liittyy iPadiin.
Terv. Juhani Oulusta
Juhani tuossa ylempänä kertoi, ettei saa yhdistymistä onnistumaan.
Laita vaikka tähän viestiketjuun linkit profiileihin, jotka pitäisi yhdistää, niin katsotaan. Tai voit toki laittaa esim. minulle yksityisviestinä linkit, niin koitan auttaa.
t. Marjo Tampereelta (oma sukuni on lähtöisin Pirkanmaalta, mutta miehen suku Etelä-Pohjanmaalta, joten apuja saa tarvittaessa mm. noiden alueiden kanssa. Mutta nuo alueet eivät ole mikään rajoite, yleensä olen pyrkinyt oman osaamisen puitteissa auttamaan paikkakunnasta huolimatta)