Neeltje Cornelis Jong Duijvenbode - achternaam

Started by Private User on today
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 2 posts
Private User
Today at 12:52 PM

Ik zag dat Neeltje heeft weer achternamen. Vrouwen nemen in Nederland nooit officieel de naam van de echtgenoot aan, dus zij kan maar één achternaam hebben ipv twee nu.
Ik heb het trouwboek en doopboek voor Katwijk bekeken en daar wordt zij alleen maar vermeld met haar voornaam en patroniem (zie de toegevoegde bron met de scan van het trouwboek). Ik ben benieuwd wat de bron is van haar achternaam (niet een andere stamboom van ergens anders want daar weten we niet van hoe betrouwbaar die is).
Het feit dat Neeltje en haar man misschien helemaal geen achternaam hadden, kan verklaren waarom ze kinderen hebben die (later) verschillende achternamen aangenomen hebben.
Ik ga dit niet weer veranderen, want zij is voor mij verder niet van belang. Er zijn genoeg andere beheerders en belanghebben die onder elkaar tot overeenstemming kunnen komen.
Succes iedereen.

Today at 1:10 PM

Zolang er geen primaire bron voor de achternaam is heb ik die verwijderd uit de achternaam velden (nog wel opgenomen in ook bekend als, zodat ze nog wel daarmee gevonden kan worden)

Showing all 2 posts

Create a free account or login to participate in this discussion