Marin van de Werve - https://www.geni.com/people/Marin-van-de-Werve/6000000014832798079

Started by Private User on Tuesday, February 14, 2023
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni member

Profiles Mentioned:

Showing all 6 posts

De behandeling van het profiel van Marinus van der Werf kan hier plaatsvinden, dan kan de beantwoording wie nou eigenlijk de dienst uitmaakt als dingen lastig zijn overeind blijven.

Dhr. Brouwer voegde een geb. akte toe omdat dat voor hem het belangrijkste criterium is Marinus van der Werf#/tab/source

Daaraan heb ik het volgende commentaar toegevoegd :
"Dank mr. Brouwer ! Het gaat mij natuurlijk om het principe, maar i.c. zal ik erop reageren, ook omdat ik vind dat het door meer mensen onderzocht en beoordeeld kan worden, dan benaderen we de waarheid beter !
Echter inhoudelijk heb ik wel opmerkingen:
1. Dit is een kind met geb. akte in de Franse Tijd, dus alle Jan'nen en Johanna's werden Jean(Jeanne) en Marinus werd Marin. Dan is de vraag of het kind als zodanig zo door het leven ging of dat het buiten de verplichte franse inschrijving ook Marin heette. Het liefst zou een Napoleon natuurlijk dicteren dat het een Marine moest zijn, maar dat zou met die 'e' erachter dan weer vrouwelijk zijn. En ook zoals eerder gezegd dat de vader een Willem van der Werf is, welke dus bij een ander gezin zou kunnen horen. https://proxy.archieven.nl/0/63983286EEB94AC6A3C720370ECFDF73 Wie bepaalt het dan als het adagium zou luiden dat de geboorteakte geldt. Ik heb nog geen overlijdensakte gevonden van Marin."

hr. Brouwer voegde de overlijdensakte van Marin toe, maar hier heet hij dus idd. 'Marinus' i.p.v. de door de fransen gedicteerde naam !

En hier heten beiden vader en zoon 'van de Werve" en niet 'van der Werf' zoals de partner van zijn moeder / zijn vader dus, staat beschreven.
Ook van der Werf is mogelijk door de fransen ingegeven ! Die kennen alleen een uitgang ".......we " dus hebben ze er dan maar Werf van gemaakt, zoals meerdere woorden in Nederland ook op een 'f' eindigden, bijv. scheepswerf" Overigens is de naam 'van der Werve van oorsprong en nog steeds de gangbare naam !

Een notitiie toegevoegd dat ik in de bronnenaktes wel graag wil zien hoe de mensen in de akte heten en niet standaard de nu bekende geni naam !

George Louis Leonardus Maria Brouwers
Hr. Brouwer, zou u uw 2 bijdragen willen verwijderen in die zgn. 'help me curator ' . Ik heb het bovenstaand overgenomen.
Dan blijft mijn vraagstelling in beeld als er diverse mensen verschillende ideeen hebben over hoe het in te vullen. Dat vormt op geni een probleem naar mijn mening. Er zijn er die willens en wetens 'Marin' zouden kiezen alleen om het feit dat de ambtenaar dat schreef, idem doop natuurlijk ! Er is door Andries Blom iets veranderd, maar dat kan op geni heel wat getouwtrek op gaan leveren, afhankelijk met wie je daar te maken hebt, en daar wil ik een keer een antwoord op !!! De help voor Dummies die wij blijkbaar zijn, geeft geen regels of richtlijnen over beslis kwesties

Hier weer Marinus van der Werf(vader) bij huwelijk en idem de bruidegom zijn zoon genoemd v d Werf
https://www.openarch.nl/zar:6DB685E7-E03C-4D18-9164-8337F7DF7A82

George, ik denk dat wij kunnen besluiten dat zijn geboortenaam op geni 'Marinus' moet zijn.
Of de achternaam nou van de Werve of van der Werf moet zijn, of dat beiden gebruikt werden en we dat ook wel gecombineerd zouden kunnen nemen, weet ik persoonlijk nog even niet. Ik weet ook niet of Andries Blom die de voornaam wijzigde zich bewust is van onze activiteit ! Als ik moet kiezen tussen de varianten in achternaam, zou ik van de Werve(Werf)' kiezen, vooropgesteld dat we de mensen goed aan elkaar gekoppeld hebben staan. Wie weet bestaat er toch nog een andere familie 'van de Werf' misschien zelfs komend als tak uit dezelfde Werve oorsprong, maar zich later als tak andersnoemend in dezelfde plaats of regio

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion