De behandeling van het profiel van Marinus van der Werf kan hier plaatsvinden, dan kan de beantwoording wie nou eigenlijk de dienst uitmaakt als dingen lastig zijn overeind blijven.
Dhr. Brouwer voegde een geb. akte toe omdat dat voor hem het belangrijkste criterium is Marinus van der Werf#/tab/source
Daaraan heb ik het volgende commentaar toegevoegd :
"Dank mr. Brouwer ! Het gaat mij natuurlijk om het principe, maar i.c. zal ik erop reageren, ook omdat ik vind dat het door meer mensen onderzocht en beoordeeld kan worden, dan benaderen we de waarheid beter !
Echter inhoudelijk heb ik wel opmerkingen:
1. Dit is een kind met geb. akte in de Franse Tijd, dus alle Jan'nen en Johanna's werden Jean(Jeanne) en Marinus werd Marin. Dan is de vraag of het kind als zodanig zo door het leven ging of dat het buiten de verplichte franse inschrijving ook Marin heette. Het liefst zou een Napoleon natuurlijk dicteren dat het een Marine moest zijn, maar dat zou met die 'e' erachter dan weer vrouwelijk zijn. En ook zoals eerder gezegd dat de vader een Willem van der Werf is, welke dus bij een ander gezin zou kunnen horen. https://proxy.archieven.nl/0/63983286EEB94AC6A3C720370ECFDF73 Wie bepaalt het dan als het adagium zou luiden dat de geboorteakte geldt. Ik heb nog geen overlijdensakte gevonden van Marin."