Ik weet het zelf ook niet meer, maar in het origineel, zoals ik dan van Brother's Keeper naar Gramps heb gehaald, zag ik vaak RK of NH achter een datum, waarmee mijn vader aangaf of iemand katholiek of hervormd was gedoopt. En verder ben ik het wel eens met wat je schrijft over downloaden. Dat kon geloof ik voor een aantal personen dat in relatie stond met je eigen upload, maar omdat ik na die grote upload vertrokken ben, heb ik op dat gebied maar weinig tegoed.
Herkenning van duplicaten blijft lastig, en waar ik zelf in zo'n geval ook tegenaan loop, is dat een enkele upload er dan toe leidt, dat je voor honderden tot duizenden profielen moet gaan beoordelen of de geuploade data echt beter zijn, dan wat er al staat. En voor zoiets schrik ik echt terug, en dat deed ik vroeger ook al bij WeRelate en WikiTree. Je kan ook bij FamilySearch trouwens nog steeds GEDCOM-bestanden uploaden, en die dan per individu met de grote boom vergelijken. De detectie van duplicaten staat daar echter zo kritisch, dat goede matches worden gemist, waardoor je bij een misser een flinke kans loopt, dat je toch nog een duplicaat toevoegt.
Uit de matches blijkt echter dat de techniek er wel is, voor profielen die ook al op andere sites zijn te vinden, al zal dat denk ik niet werken voor Geneanet, omdat dat nu van Ancestry is. Mijn stamboom is daar echter wel actueel, en redelijk schoon, in dis zin dat alle mensen die volgens de huidige maatstaven te vroeg zijn getrouwd, dat ook werkelijk wel hebben gedaan, zoals toen zeker bij adel normaal was. Kinderen werden toen ook vaak al geboren als dat biologisch kon.
Voor mij blijft staan dat Geni nu veel te duur is. Ik heb bij Geneanet een Premium-abonnement voor 12,50 per kwartaal, en dan kan ik ook matches verwerken. En de matches die Geni nu al via My Heritage biedt, lijken me op zich goed genoeg om veel van mijn oude profielen te corrigeren. Dat is dan voor zover ik ze achter de paywall herken. De techniek is er dus wel. Van mij uit gezien is het dus My Heritage dat hier een financieele blokkade opwerpt.
En verder krijg ik door wat je schrijft ook de indruk, dat My Heritage hier niet echt investeert.