Sukulaissuhteen (puoliso/kumppani) katkaiseminen

Started by Anna Katri Jantunen on Friday, June 2, 2023
Problem with this page?

Participants:

Showing all 23 posts

Lisätiin testausmielessä ystävä aviopuolisoksi geniin. Nyt olemme yrittäneet poistaa sukulaisuussuhde välilehdellä kytköstä, mutta kun laittaa ruksin kohtaan "poista", niin poistolaatikko tulee punaiseksi ja ilmoitus "... poisto aiheuttaa puun katkeamisen". Poisto napin painamisesta ei tapahdu mitään.

Halutaan siis katkaista kumppanuussuhde, mutta ei vaan onnistu.
Miten tuo onnistuu?

Ajattelin ensin röllätä hieman, mutta tällaisella sivustolla se nyt ei ehkä niin käy päinsä. Ikävä kyllä moista ei ole tullut eteen, mutta toivottavasti joku osaa auttaa :D

Erottaminen ei onnistukaan Geni-basicilla, tarvitaan Geni Pro. Laita ongelmasi FB:ssa Yhteisten sukujuurten Virhe -ketjuun https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus/permalink/146754..., niin korjataan.

Olen kyllä poistanut noita, mutta nyt en muista. Jos olet varma, ettei henkilön takana ole muita sukulaisia, voit huoletta poistaa. Minulla on perus geni. Voit pytää jotain avustajaa tekemään sen.

Helena Ojanen

KIITOS nopeasta vastauksesta!

Helpointa on, että poistetamme profiilin tai otetaan Geni pro kokeiluun, jotta saadaa yhteys poikki.

Oletko harkinnut vaihtoehtoa virallistaa suhde? :-)

@ Anna .En osaa neuvoa, miten tieto poistetaan. Ehdotan kääntymistä jonkun kuraattorin puoleen!
Terveisin
Lauri Jhannes

Puolison poistaminen ei onnistu ilmaiskäyttäjältä. Pitää olla pro.

Ei ole onneksi omassa profiilissa vaan tuttavan.

Suhteen virallistaminen on tietysti kolmas vaihtoehto. Hyvä kun täältä saa vinkkejä. :)
Pitänee ehdottaa virallistamista.

Voit laitta viestin Geni- kuraattorille, ja hupsista asia korjaantuu sujuvasti.

Omalta kohdalta pyyntö (tammikuussa) Geni-kuraattorilta poistaa iso isoisäni väärästä sukupuusta ei ole tapahtunut vieläkään. Kyselin vielä maaliskuussakin, vieläkään ei mitään.
Hidasta toimintaa...

Terveisin Teija

Mulla on kai ollut hyvää tuuria. Kun olen ottanut yhteyttä gen-kuraattoriin ja pyytänyt esim. yhdistämistä tms se on tapahtunut melkein reaaliajassa. Pirjo

Poisto ei onnistu sukulaisuussuhteen kautta. Pitää poistaa henkilön profiili. Sekään ei onnistu jos on luotu vanhemnat, joten ne pitää ensin poistaa.

Jos englanninkieli sujuu niin pistäppä tähän keskusteluun viestiä asiasta niin kuraattori voi hoitaa asian helposti. Tätä kautta on aina tullut nopeasti apua: https://www.geni.com/discussions/257430?page=87
Sama ehdotus sinulle Teija!
Voin myös auttaa pistämään viestiä tonne jos enkku ei suju.

Kannattaa laittaa tällaiset asiat Virhe-ketjuun https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus/permalink/146754..., siellä useammat henkilöt ja kuraattorit voivat tehdä /korjauksia ja asiat hoituvat nopeammin.

Yksittäinen kuraattori ei ehdi hoitaa kaikkea. Siksi on tuo fb:n tukiryhmä, jossa erilaisia ketjuja, kuten virheketju, tuplaketju ym.
Vain osaan toiminnoista tarvitaan kuraattori. Moneen riittää PRO. Kuraattoreita on siis muutamia Suomessa ja meitä sukupuukummeja esim. paljon enemmän ja autamme mielellämme.
Profiilin linkki keskusteluun, niin PRO-jäsen voi auttaa👍🏻

Sukupuukummit löytyvät myös ysj.fi ohjesivujen kautta.

Huom! Laittakaa tällaiset pyynnöt Riitan mainitsemaan virhe-ketjuun. Sitä kautta tavoittaa tuhansia auttajia. Irrotuksen voi tehdä kuka tahansa Pro-käyttäjä, ei siihen tarvita kuraattoria. (ping Teija)

Huomatkaa että meitä kuraattoreita on vain 15 ja Suomessa on kymmeniätuhansia Genin käyttäjiä. Kuraattorit ovat myös vapaaehtoisia ja aikaa on sen verran kun töiltä yms. liikenee. Itse saan n. 1000 yksityisviestiä joka päivä, joihin hyvällä tuurilla n. 50:een ehdin vastata.

Siksi on tuo FB-ryhmämme ja sukupuukummit. Sukupuukummilistaushan löytyy myös pääprojektista Suomi ja Karjala.

Valitettavasti en ole FB:ssä.

Teija, laitoin sinulle kutsun pääprojektiimme Suomi ja Karjala, mistä tavoitat sukupuukummit - laitoin samalla myös muutaman muun kutsun. Kannattaa myös harkita Facebookiin liittymistä, tuo FB-ryhmämme on myös samalla Suomen suurin sukututkimusryhmä, ja on auttanut vuosien varrella oleellisesti Suomen Geni-puun rakentamisessa. Ryhmä on myös erittäin asiantunteva ja auttavainen. Itsekin olen FB:ssä vain sukututkimuksen takia.

Facebook ja muut sosiaalisen median tilit eivät ole turvallisia käyttöympäristöjä. Niissä toimivat hakkerit ja monen laisia viruksia. Eikä niistä kukaan ole vapaa.
Itse olen joutunut hakkerin kohteeksi ja menettänyt sosiaalisen median tilit. Mukaanlukien sähköposti!
Enkä tästä syystä liity enää niihin. Sähköposti on nykyisin lähes pakko, jonka vuoksi sen olen uusinut.
Ellei ole Facebookissa entuudestaan. Kannattaa tarkoin harkita liittyykö siihen lainkaan. On minun mielipide asiasta. Ja 14 vuoden Facebook-kokemuksella.

Ainoastaan pro käyttäjä voi katkaista.

Laita mulle, irrotan.

Jouni

Sirpa Tuomimen, 20 vuoden kokemuksella ei mitään ongelmia, kun ei erehdy pistämään et mihinkään muualle käyttäisi faces kirjautumisena

Osmo Sakari Räsänen. Niinhän sitä ajatellaan, että se on käyttäjän vika. Siitä huolimatta hakkeroidaan kaiken aikaa ympäri maailmaa. On päästy Nasankin tietokantaan.
Hyvä, että olet säästynyt hakkeroinnilta.

Showing all 23 posts

Create a free account or login to participate in this discussion