Suomen Geni-yhteisön Facebook-ryhmä

Started by Reijo Mitro Savola, Geni Curator on Saturday, June 3, 2023
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 21 posts

Oletko jo mukana Suomen Geni-yhteisön Facebook-ryhmässä Yhteiset sukujuuret? Se löytyy täältä (jos et vielä ole, kannattaa laittaa liittymispyyntö):

https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus

Facebook-ryhmässä on jo n. 27 000 jäsentä ja se on samalla Suomen suurin sukututkimusryhmä Facebookissa. Ryhmän rooli on tukea Genin käyttöä, ja siellä on mm. virheketju, josta saa nopeasti apua Geni-ongelmiin, joita ei itse osaa korjata. Siellä on yhteiseen sukupuuhun auttamisketjut, ja monta muutakin Genin käyttöä helpottavaa ketjua. Ryhmästä tavoittaa myös helposti sukupuukummit ja kuraattorit.

Kiitos kysymästä, olen mukana ryhmässä

Olen mukana Kyllä.

Hei,
Olen uusi jäsen ryhmässä ja yritän sisäistää toiminnan.
Kyllä se varmasti pian avautuu myös minulle ….

Entä ne, jotka eivät käytä facebookia? Mistä muualta saa tietoa?

Entä ne, jotka eivät käytä facebookia? Mistä muualta saa tietoa?

Olen mukana👍

Päivi Väisänen, kannattaa harkita Facebookiin liittymistä. Itsekin olen siellä sukututkimuksen takia. Facebook on ylivoimainen kommunikaation tehokkuuden suhteen. Ryhmämme on myös samalla Suomen suurin sukututkimusryhmä Facebookissa.

Facebook oli suosittu noin 10 vuotta sitten, mutta nykyään se on huonossa maineessa, koska siellä pakkosuolletaan mainoksia ja "oikea" sisältö hukkuu algoritmien ja ohjelmistovirheiden takia. Moni on poistanut sen vuoksi tunnuksensa Facebookista.

Olen mukana

Private User, Facebook yleensä ottaen lienee hieman eri asia. Facebookiahan voi käyttää vain sukututkimukseen, olemalla vain ryhmässämme. Suomen Geni-yhteisön muodostumiselle ja sitä mukaa myös Suomen Geni-puun rakentamiselle tuo ryhmämme on ollut keskeinen.

Tarkoitan vain, että tukeutuminen vain yhteen viestintätapaan on aika rajoitettua. Kaikki suomalaiset eivät ole facebookissa. Edes jokin peruskäyttöohje voisi olla lyhyesti myös jossain muualla, että homma lähtee käyntiin oikein alusta asti. Vai onko jo?

Päivi Väisänen, ohjeitahan on ysj.fi:ssa ja lisäksi etäkursseilla.

Viestintätapojahan on lukuisia, ja Facebook-ryhmämme on niistä tehokkain. Tämä Genin oma keskustelupalsta on puutteellinen, ja tavoittaa periaatteessa vain ko. projektissa olevat - ja monesti ei kaikkia heitäkään. Geni itsekin suosittelee Facebookia.

Reijo Mitro Savola, Geni Curator On vain yksi Facebook... Sitä voi tietenkin selata tietokoneella, kännykällä, televisiolla, digiboksilla tai tabletilla. Kuitenkin ne mainokset tulee pakkosyötöllä ennen kuin edes ehtii ryhmään liittymään. Sen lisäksi Facebook kerää ihmisistä enemmän tietoa, kuin kukaan on valmis antamaan ja väärien tietojen antaminen on lievästi sanottuna perskännistä, jos haluaa kenenkään toisen käyttäjän ottavan tosissaan...

Jokainen voi tietysti harkita itse kohdaltaan onko mukana FB:ssä. Suomen Geni-puun rakentaminen ja sen laatu nojaa mitä suuremmassa määrin kuitenkin tuohon ryhmäämme. Ilman sitä emme olisi onnistuneet luomaan niin suurta kiinnostusta asiaan. Lisäksi auttaminen skaalautuu ryhmässä, kun helposti Genissä auttamispyynnöt kuormittavat vain muutamia. Esim. minulle tulee päivittäin n. 1000 yksityisviestiä, joista vain n. 50:een pystyn reagoimaan. FB-ryhmässämme ei ole tätä ongelmaa, virheketjussa on siellä tuhansia auttajia.

Pyydän kuitenkin, että jos ette jostain syystä halua olla FB:ssä, laittakaa avunpyyntöjä laajemmin esim. sukupuukummeille, jotka löytyvät pääprojektista Suomi ja Karjala, ei vain tietyille yksittäisille henkilöille.

Itse liityin Facebookiin ensimmäisten kansainvälisten jäsenten joukossa. Käyttö väheni huomattavasti sen jälkeen kun Facebook antoi potkut suurimmalle osalle henkilökunnasta, mainosten määrä lisääntyi jyrkästi, ja Facebook alkoi taistelemaan aktiivisesti mainostenestoohjelmien kanssa.

Parhaimmilaan sain tunnissa yli 200 viestiä, joten yli 4800 päivässä. Siinä vaiheessa teki mieli hiljentää kaikki Facebookin ilmoistukset, koska aikaa ei riittänyt mihinkään muuhun, kuin tärkeän informaation etsimiseen kaiken hälinän keskeltä.

Moni ystävistäni lopetti Facebookin käytön kokonaan, tai käy vilkaisemassa kerran kuukaudessa tai harvemmin.

@ Reijo Mitro Savola En ollut face, enkä ole nähnyt itselle tarpeelliseksi. Nyt liityin, jospa ongelmiini saa apua/neuvoa. Kokeillaanpa

Olen mukana.

Juuri lähetin pyynnön

Liityin aamulla ryhmään!

Olen!

Showing all 21 posts

Create a free account or login to participate in this discussion