• Join - It's Free

Perttu Piiroinen - Petter Piiroinen syntymäaika

Started by Tero Eronen on Tuesday, June 6, 2023
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 10 posts

Olikohan sukukirjassa tieto, että
Petteri syntyi 1712, Risti , Liperi ja kuoli 17984

Hei Tero! Mistä sukukirjasta on kyse, kun tuossa mainitset sukukirjan?

Hei,
Piiroisen suvusta on tehty sukukirja. Sitä ei ole enää myytävänä. Se on tehty ennen tietokoneaikaa.

Tarkoitatko Taito Piiroisen Martonvaaran Piiroiset jälkipolvineen?

Sukukirjassa Piiroisen sukua oli seurattu 1541 Joroisiin.
Liperissä on kaksi haaraa, ortodoksi ja luterilaiset Piiroiset. Ortodekseista lähti 1600-luvulla viisi perhettä Venäjälle Tveeriin pakoon Ruotsin vainoja. Luterilaisia jäi Komperoon ja Ristin kylälle. Martonvaaran Piroisista en osaa sano, kun en ottanut kopiota kuin isoäitini isän Ristinkylän sukuhaarasta.

Piiraiset, Piiroiset, Piiroset ja Piriset on aika pitkälle samaa sukua.

Siis onko kyse tuosta Taito Piiroisen kirjasta "Martonvaaran Piiroiset jälkipolvineen"? vai onko olemassa jokin kirja "Piiroisen sukua?

Sulla on tuossa Pekka Mikonpoika Piiraisen esipolviketjussa Mikko Piirainen s. 1655 ja sitä edeltävät miehet ilman lähdeviitteitä. Mihin lähteisiin heidän "tietonsa" perustuvat? Mihin perustuu tieto, että Piriset ovat aika pitkälle samaa sukua?

En ole kuullutkaan Martonvaaran Piiroisista. Onkohan ne myös Ortodoksi-haaraa. Polvijärvellä ja Taipaleessa oli ja on paljon ortodokseja. Kaikki perustuu tähän Piiroisen sukukirjan tietoihin. Minulla ei ole sitä kirjaa, vaan lainasin sen. Kopioin oman isoäitiniisän haaran sivut itselle.

Kun ehdin käyn tarkistamassa kirjan tekijän.

Kiitos. Olisi tosi tärkeää tietää tuon kirjan tekijä. Voitko laittaa mulle sähköpostiin vaikka jonkun kuvan kopioimastasi sivusta, niin pystyn vertaamaan sitä ainakin sen Taito Piiroisen kirjan tekstiin. Martonvaaran Piiroiset on ainakin luterilaisia ja sekä N- että R -haploa, joten he kaikki eivät ole sukua toisilleen. Mun sp: tjkpiirainen@gmail.com

Lähetin sähköpostia.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion