• Join - It's Free

Zwarun family

Started by Viviane Costa on Monday, July 3, 2023
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 4 posts

I am looking for any information on Zwarun's.
My second great grandmother came to Brazil on January 1896 with the name Ksenka Zwarun, daughter of Jan Zwarun. She used to say her mother was Anna or Anastacia and deceased before coming to Brazil. Her father got married to Eudoksja or Eudoxia before coming to Brazil. Ksenia was 20 on her arrival. They came from Genoa, Italy on December 1895. They arrived in Rio de Janeiro, wnet to São Paulo and on April arrived at Prudentópolis, in the state of Paraná.

Boa noite, Viviane!

Veja esse perfil e a árvore.

Jan Zwarun

Carla Assenheimer (Curadora), queria agradecer muito pela ajuda! Entrei em contato com a Grace anteriormente, mas parece que esses Zwarun não são familiares dela. Porém, eu tenho match genético com algum parente dela, mas não me recordo quem agora. Voltei a contatá-la pra ver pq parece que tudo bate.
O nome ANASTACIA, aparece apenas em um documento no Brasil, no resto a Ksenia/Maria usava o nome de ANNA e JOSÉ (Ao invés de João). Se eles realmente eram de religião greco-romana, os documentos em latim fazem sentido mesmo. O problema é que teria que ver pq no porto aqui o Jan/Joannis colocou a idade de 47... se for esse perfil, ele com certeza teria uns 67. Enfim. É uma confusão! Eu tive que ir tentando adivinhar muita informação e tentar encaixar uma por uma porque ninguém guardou documentos, fotos ou informações, infelizmente.

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion