Oletko kytkettynä isoon puuhun?

Started by Reijo Mitro Savola, Geni Curator on Sunday, August 6, 2023
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 1-30 of 47 posts

Oletko kytkettynä isoon puuhun eli siihen yhteen yhteiseen sukupuuhumme? Genin hyödythän tulevat vasta sitten esille, kun olet. Jos olet erillispuussa, et voi tarkastella isoon puuhun yhteyksiä, etkä pysty editoimaan edes lähisukulaistesi tietoja (et ole lähipiirissä vaikka lähipiirisi henkilöitä olisi Genissä, julkisina tai yksityisinä).

Yllättävän moni suomalainen Genin käyttäjä ei ole tästä tietoinen eikä ole isossa puussa. Myös tästä pääprojektistamme löytyy tuhansia henkilöitä, jotka eivät ole.

Isoon puuhun autetaan Yhteiset sukujuuret -Facebook-ryhmässämme. Ilmoittaudu sopivassa alueellisessa isoon puuhun auttamisketjussa. Auttamisketjut löytyvät täältä:

https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus/posts/2387485288...

@Reijo Mitro Savola, kiitos 6. pikkuserkku :)

Kiitos! Laitoin liittymispyynnön Faceen!

Kyllä olen. Ja puu vain kasvaa! :))

Kyllä olen

Kyllä olen ja hämmästyttää kuinka laaja se on.

Olen isossa puussa 😊

Mielestäni olen isossa puussa!

OLenko nyt isossa puussa?

@Yrjö Komulainen

Kai mä varmaan oon. Jossain puussa kumminkin.

Kyllä olen

Melko noviisina tässä puuhassa laitoin jokin aika siten tuonne Facen sukututkimus-ryhmään pyynnön liittämisestä "isoon puuhun" ja vastauksena kerrottiin, että kyllä olen. Eli siihen pitänee luottaa :)

Luulen olevani mutta epäiletkö etten ole?

En tiedä olenko. En ole facebookissa, joten en voi tehdä pyyntöä.

En tiedä olenko?

Kyllä olen!😇
Tosi suuri puu!!!🥰
Oksat ja haarat vaan kasvaa...

Reijo Mitro Savola, Geni Curator , miten tämän voi tarkistaa? En välttämättä haluaisi liittyä ryhmään FB:ssa, yst. Hanna

Kiitos. Olen isossa puussa.

Niin mistä sen tietää olenko?

En tiedä. Luultavastai.
Mistä sen voisi tarkistaa/nähdä?

Miten sen näkee?

Käsittääkseni olen, olen liittänyt sinne paljon edesmenneitä sukulaisiani kin t. korjaillut heidän jo siellä olevia tietoja.

Käsittääkseni olen isossa puussa.

Terv.Arja Merisalo

Private User, ilman muuta kannattaa tulla Facebook-ryhmäämme. Siellä kannattaa olla ainakin, jos on FB:ssä. Ryhmä on tärkein työkalu Suomen Geni-yhteisön rakentamiseen liittyvässä kommunikaatiossa, on ollut jo pitkään. Se on myös se "salaisuus" miksi Suomen Geni-yhteisö on maailman mittakaavassa aktiivisin ja panostaa suuresti laatua lisääviin toimenpiteisiin. Ryhmä on erittäin asiantunteva ja auttavainen - ja sieltä löytyvät monet hyödylliset aputyökalut, kuten virheketju (voit raportoida ongelmatilanteet jos et itse osaa korjata), isoon puuhun auttamiseen tarkoitetut alueelliseet ketjut, tuplaprofiiliketju ja monet muut. Lisäksi ryhmässä tiedotetaan ajankohtaisista sukututkimus- ja Geni -kursseista.

Useampi kysyi, mistä näkee, että onko isossa puussa. On isossa puussa, jos on yhteys (ei siis välttämättä verisukulaisuus, vaan yhteys vaikkapa avioliittojen kautta mutta verisukulaisuuskin on yhteys) henkilöön, jonka tiedetään olevan isossa puussa. Genin yhteystyökalu, joka näyttää yhteyksiä profiilin yläosassa, näyttää yhteyden.

Helppo on katsoa yhteys julkisuuden henkilöön, vaikkapa:

Sauli Niinistö, 12th President of Finland tai

Käärijä

Käsittääkseni olen.

Mielestäni olen, kai se pitää paikkansa?

Kiitos kyllä olen. On mielenkiintoista seurata menneisyyden elämänkiertoa. Vuodesta 1170 alkaen Esivanhempia 1088. Iloinen yllätys.

Showing 1-30 of 47 posts

Create a free account or login to participate in this discussion