Ik wist eerlijk waar niet dat er in de provincie Groningen meerdere plaatsen met de naam SPIJK voorkomen. In dat geval vind ik je opmerking logisch, want dan hoort er wel een nadere aanduiding bij. Maar of dat dan een gemeentenaam uit een ander 'tijdperk' moet zijn, vraag ik me af. Ik probeer vaak -als een gemeentenaam bv. de vind-lokatie van de betreffende -GEB-OVL-HUW- verklaart, wel een gemeente toe te voegen waar de lokatie-naam in de tijd van de betreffende akte onder valt. Maar over het algemeen ben ik voorstander van KISS=keep-it-stupidly-simple, vooral ook om buitenlandse gebruikers zonder enige topografische kennis van ons land niet nog meer te verwarren dan dat zij zelf al doen met de verkeerde lokatie-keuze in de Geni-data-set. Gevolg is dan nog vaker foute keuze bij 'matches' en het levert dus veel extra werk op.
Overigens wel apart dat jij dat zegt, Maarten, want ik kom heel veel profielen onder jouw beheer tegen waar alleen maar een plaatsnaam in staat en die ik vervolgens completeer met provincie- en landsnaam. Geen verwijt hoor, ik doe het met liefde, want niet iedereen kan elke taak elk moment 'perfect' uitvoeren. We gaan dus gewoon door met SAMEN werken aan het steeds betrouwbaarder maken van de gegevens in Geni, want dat is waar het om draait, toch?