Veel te Veel AKA's maken het er ook allemaal niet overzichtelijker op. Waarom HERHALEN wat allang in de profielpagina staat. De Geni zoekmachine is uit op ALTERNATIEVEN en niet op SYNANYMEN...
Dus stel ik voor om met dat veld wat 'prudenter' om te gaan en er niet alles in te plempen waarvan men denkt dat de lezer niet goed op zou letten...
sorry, maar dit fenomeen stoort mij al veel langer, kijk soms bij de resultaten van een zoekfunctie hoe dat AKA-veld m.i. misbruikt worden om onzekerheden te verbergen.
Mijn probleem is dat de 'Also Known As' i.c. verworden is tot een 'Hoofdnaam', althans de suggestie wordt hiermee gedaan dat dat een feit is. Er zijn vast al een aantal mensen die op zoek zijn naar 'hun' adellijkheid door de suggestie dat het om het oude belangrijke geslacht 'van Grijpskercke gaat, terwijl er zelfs 0,0 bewijs voor deze achternaam bestaat, die overigens zojuist terugveranderd is door de beheerder, en het achternaamvak doodleuk weer 'van Grijpskerke' vermeldt en is 'Adriaense' weer gewoon tot patroniem gebombardeerd. Waarom kunnen we hier de historie veranderen terwijl er echt nog geen harde bewijzen liggen die e.e.a. bewijzen. Dat iemand een reconstructie deed, en nog een die dat ook wel kon, wat door sommigen ineens als hoofdbewijs daarom wordt aangezien, want het zijn wel goede onderzoekers !. De ethiek wordt zo vaak veronachtzaamd omdat we graag leemtes willen opvullen terwijl 'die' zgn waarheid niet echt houdbaar is. In concreet geval heten de kinderen allemaal 'Christiaens', waarom is dat dan het geval en nemen zij de naam 'van Grijpskercke' dan niet aan ??