Inaktiv förvaltare

Started by Fredrik Linby Thorell on today
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 4 posts
Today at 1:18 AM

Jag har några gånger klickat på ”Inaktiv förvaltare”. Någon gång har det blivit grön text och en alternativ förvaltare nämns. Nu senast blev texten röd och det står att inga alternativ hittats. Vad händer då?

Om jag senare klickar på lägg till förvaltare, eller nåt liknande, godkänner en kurator förvaltarskapet, eller är det den inaktive förvaltaren som måste godkänna?

Today at 1:59 AM

Bra fråga Fredrik Linby Thorell , undrar också över det. Försöker ibland lägga till vissa profiler i projekt där förvaltaren är inaktiv och har också klickat på den knappen. Egentligen borde väl profilen per automatik slussas vidare till någon annan förvaltare men det kanske är ett problem när profiler blir förvaltarlösa. Krasst sett borde man som ättling i trädet ha rätt att förvalta sina anfädrar oavsett hur långt bort de är. Så förvaltarskapet borde via någon algoritm åtminstone kunna tryckas ner i trädhierarkin om någon blir inaktiv
Efter hur lång tid sätts man till inaktiv?

Today at 2:18 AM

Peter Salenius, det är precis den i situationen jag klickat på inaktiv knappen. Det borde alltid finnas nån förvaltare för folk tröttnar eller kanske inte finns i livet längre.
På Find a grave har jag sett att en del användare har namngett en ”arvtagare”. Facebook har nån funktion där man kan lägga till nån som tar hand om profilen om man skulle gå bort.

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion