Aloitin My Heritagessa 20. marraskuuta 2012 ja siellä minulla on 18969 henkilöä ja 4498 perhettä. Joitakin päällekäisyyksiä löytyy Etelä-Pohjanmaan Kauhajoen ja Isojoen sukuhaaroista kun siellä on solmittu joitakin serkkuavioliittoja tai sitten on tullut samat henkilöt useampaan kertaan yhdistämisen tuloksena ja My Heritagessa yhdistäminen on hankalampaa kuin täällä.
Aloitin aika vähin tiedoin. Isän puolelta isän vanhempi veli oli tehnyt sukupuuta, mutta siinä ei ollut paljoa isänsä puolen tietoja ja vasta minä sitten monien sattumusten kautta n.3v sitten pääsin oikeille sukujuurille isälinjassa hortoiltuani Luopioisissa ihan väärillä jäljillä nuhruisten kirkonkirjamerkintöjen erehdyttämänä. Sekin linja on nyt sitten selvillä ja vei Lammille.
Isän äidin puolella oli pitkään "mysteereitä" mummun isän äidin puolella, mutta sieltäkin alkoi löytyä kun uutterasti selasin kirkonkirjoja ja sitten talletin löydökseni tänne Geniin, josta sitten alkoikin tulla osumia. Yksi mysteeri on yhä, mummun isän aviottomana syntynyt vaari ja se sukulinja on yhä minulle pimeä.
Lapsenikin isän puolella on kaksi samanlaista sukulinjaa, joissa aviottomana syntyneitten lasten biologisia isiä en tiedä.
Äiten puolen suku oli paljon helpompi selvittää kun on Etelä-Pohjanmaalta ja sekä Kauhajoki, että Isojoki ovat suht pieniä maalaispaikkakuntia ja siellä on myös monet selvitelleet sukujuuriaan ja aika kattavasti on ne juuret koluttu ja selvillä.
Itse jäljitin äidin isänisänisälinjan kun löytyi talollisten linja Hämeenkyröön ja niin pitkälle pääsin 1600-luvulle kun löytyi kirkonkirjatietoja.
Minulta voi kysellä jos jokin askarruttaa, tai löytyy virheellistä tietoa yms.
Tämä on avoin keskustelu, joka näkyy kaikille, joten kannattaa laittaa privaviestiä jos on jotain sellaista mitä ei halua kaikkien näkevän.