Nils Barckin kuolinvuodesta ei tähän mennessä ole kukaan esittänyt minkäänlaista alkuperäistä lähdettä, kuten ei myöskään syntymästään tai edes vanhemmistaan.
Olen kahlannut kerran läpi Huittisten kuolleet 1680-luvulta, ei löydy Barckin Niiloa. Joten jättäisin kuolintiedon pois profiilista, aiheuttaa vain hämmennystä aloittelijoille.
Ainoat jonkinlaiset tiedot hänen elämästään meillä on Asutuksen yleisluettelosta, mikä sekään ei ole alkuperäislähde mutta olemme tottuneet pitämään sitä melko todennäköisenä, ainakin suuntaa antavana.
Mitä tulee noihin muihin "tarinoihin" Yleistieto-lehdellä, ne ovat vain tarinoita niin kauan kunnes, joku esittää niille lähdeaineistoa, muuten se antaa vain kuvan ns. kuuluisten esi-isien metsästyksestä!
Niilon vanhemmiksi esitetyt Olof Larsson Barck ja Ann Marie Persdotter ovat täysin ilman lähteitä, ei niitä ainakaan esitetty ole tähän mennessä.
Niin tuo Matchien-rimpssu ei todellakaa merkitse alkuperäislähteittä, olisin ne poistanut mutta en tiedä miten. Näisttähän on ollut viime aikoina keskustelua myös Faceryhmässä.
Olen pahoillani, jos olen jonkun mielestä esittänyt liian ankaraa kritiikkiä mutta otan tämän sukujen tutkimuksen enemmän osana historian tutkimusta kuin ...