Hei!
Olisiko joku viisaampi kertomaan (löytämään vahvistusta), ovatko Anna Heikintytär Anna Henricsdotter Ala-Pispa ja Anna Henricsdotter Anna Henricsdotter Ala-Pispa sama henkilö?
Anna Heikintyttärellä on Genissä vanhemmat Henrik Johansson Seppälä (Myrrä) ja Leena Michelsdotter Pauhu, mutta ei lapsia merkitty ja Anna Henricsdotterilla on lapset, joista Mikko Heinonen Michaël Josua Juhonpoika Heinonen on minun isoisoisäni, mutta tälle Annalle ei ole vanhempia.
Haluaisin tietää Anna Henricsdotterin vanhemmat. MyHeritagen puolella hänelle on laitettu vanhemmiksi juuri nuo samat kuin Anna Heikintyttärellä (ja olen itsekin ne jostain sinne puolelle tullut kopioineeksi tarkistamatta).
Minulla ei aivan vielä riitä osaaminen kirkonkirjojen vanhimpien tekstien lukemiseen, mutta minulla on ajatus, jos nämä ovat sama henkilö, että Annan muuttaessa Suoniemeltä Mouhijärvelle, niin kirkonkirjoihin on merkitty hänen syntymäpäivänsä väärin. Anna Heikintytär on syntynyt 11.7.1802 ja Anna Henricsdotter on rippikirjoissa merkitty syntyneeksi 11.11.1802.
Jos ovat kuitenkin eri henkilöt, niin olisi kiva löytää molemmille niitä muitakin tietoja, sillä molemmat ovat joka tapauksessa minulle sukua, vaikka olisivatkin eri henkilöt.