• Join - It's Free

Snälla hjälp mig att hitta min far!

Started by Annika Maria Simonsson (Hakala) on Monday, August 26, 2024
Problem with this page?

Participants:

Showing all 8 posts

Jag får inga som helst träffar med mannen som jag växt upp med.

Men träffar där det står med tjockare text längst upp att man har en koppling. Men att Geni inte hittar blodsband eller släktband.

Har ni någon ide om hur jag ska gå tillväga?

Jag är oerhört tacksam för all respons! 🤗🌼

Fixat!

Tusen miljoner tack! 💐💐💐💐💐
Men hur?
Vet du vem han är?? 🥳

Jag har fortfarande samma problem med samma person i mitt träd.

Inga träffar överhuvudtaget med Voitto Ismael Hakala eller hans släkt.

Om han är min far så borde det bäl komma upp någonting som ej går genom min mor?

Alla mina träffar börjar med henne.

Kan någon förklara? Finns det en möjlighet att när det står att jag har en koppling överst, att det ändå skulle kunna vara en släkting till min far också?

Ber om ursäkt om det verkar rörigt.... det är det. 🤣

Menar du träffar på Geni eller träffar mot andra platser (som MyHeritage t.ex) ?
Eller menar du dna-träffar?

Jag menar på My Heritage, här på Geni och dna-träffar.

Allt leder till min mor.

För att du ska få en profilträff måste ju någon ha lagt upp en profil med ungefär samma innehåll som den profil du har. Då ger Geni ett förslag till träff som kan vara rätt eller fel.

För dna-träffar spelar profilernas namn ingen roll. Autosomalt dna kan visa möjligt släktskap inom ca fyra generationer. Endast träffar med mer än 20 centiMorgan gemensamt är värda att forska vidare på.
Får du inga dna-träffar så har ju ingen gjort dna-analys på eventuella släktingar till dina profiler.
För långväga släktskap på din fars sida behövs Y-dnatest på en bror eller farbror till dig.

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion