Låste profilbokser

Started by Willy Einar Johannessen on Tuesday, May 4, 2010
Problem with this page?

Participants:

Showing all 7 posts

Hvorfor er det så mange profilbokser som er låst? Får jo ikke kopla dem sammen. Er det fordi folk har valgt det, eller er det noe som skjer automatisk. Har flere merge issues som ikke kan gjennomføres pga. dette

Har også det problemet med fks. K. Obadiassen og R. Pedersdatter i Bomstadslekta. De er låste og hindrer sammenslåing. Sjekk disse hvis dere hører til i dette treet. Umulig å se hvem som har låst og hvorfor det er sånn.

Jeg har også det samme problemet. Det viser seg at det er flere profiler på samme person som det ikke er mulig å slå sammen. det resulterer i ste-søsken, halvsøsken og giftermål mellom søskenbarn i flere ledd.

Når man logger inn ser det ut til å stå at det er bare profiler til familie man kan se. At andre ikke er tilgjengelig. Ergo er det bare de som du er i nær familie du automatisk har tilgang i, felles forfedre lenger ut er ikke tilgjengelige i andre trær. Dumt, tror det er blitt vanskeligere i det siste. Å da mister man en viktig funksjon. Det er jo gjerne uti slekta et sted man har felles forfedre som man gjerne vil kople seg sammen til andre tre med.

Hei. Når jeg prøver å "merge" så har de "grå" boksene en hengelås nede i venstre hjørne. Kan det være at noen har hakket av personene som levende og ikke døde? Har sett under settings at en kan hakke av at ingen kan endre profil for barn under 13 år eller noe sånt? Vi må jo klare å få til å merge.....
Willy

Det er kanskje en løsning å kontakte vedkommende som sitter på disse låste profilene og be dem om i det minste å slå sammen profilene som allerede eksisterer. Det er slett ikke motiverende å jobbe med slektstreet når det saboteres på denne måten. Håper vedkommende gir seg til kjenne. Går man inn på disse "grå" boksene kommer det fram hvem som holder dem låst.

Om jeg sitter på noen låste profilbokser så er det slett ikke meningen og jeg prøver ikke å sabotere noens slektstre - og sikkert ingen andre heller;)
Tror jeg hadde en slik men hadde ikke gjort noe for å få det. Tror det hadde med min manns slektstre å gjøre. Jeg hadde ikke lagt han inn, det var en annen i familien og jeg stod ikke som administrator. Senere la jeg til noen flere- og her tror jeg den låste boksen var. Bare ta kontakt om jeg skulle dukke opp i flere låste bokser :)
Det er jo ikke sikkert at de som har disse låste boksene vet at de er låst.

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion