Fler barn

Started by Jan-Olof Werner Johansson on Saturday, November 13, 2010
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 2 posts

- Jan Petter Ekengren f. 1796-05-10 i Strömsheden, Järna sn, Kopparbergs län, (W)

SE ÄVEN
[Sweden Vital Records Index/FamilySearch Historical Records]
Name: Jan Petter Jansson
Baptism/Christening Date: 12 Jun 1796
Baptism/Christening Place: Järna, Kopparberg, Sweden
Birth Date: 10 Jun 1796
Birthplace: Jarna, Kopparberg, Sweden
Death Date:
Name Note:
Race:
Father's Name: Jan Ekengren
Father's Birthplace:
Father's Age:
Mother's Name: Sara Lisa Wigardt
Mother's Birthplace:
Mother's Age:
Indexing Project (Batch) Number: C73969-0
System Origin: Sweden-EASy
Source Film Number: 140739
Reference Number:
Collection: Sweden Baptisms, 1611-1920

Döpt: 1796-06-12 i Järna sn, Kopparbergs län, (W)
Dopvittne: bl.a Fredrik Lindberg och hans fru Anna Katarina Hansdotter,
(Sara Wigardt var sedan tidigare piga hos ovanstående personer).
Not. ang. dopvittnerna.
Glasförare Fredrik Lindberg föddes 1761 i Karlstad.
hans familj i Nås, Lindas hfl (1785-1794) Då var han gift med Anna Katarina Hansdotter född ca 1755 i Norge. De hade tre barn som alla föddes i Nås sn.(W) Deras piga hette Sara Lisa Wigardt och de var dopvittne år 1796 till hennes och Jan/Johan Ekengrens son
.
Anna Katarina Hansdotter avled ca 1800 i Nås men ej funnen i Nås dödbok. Jag vet att någon gång flyttar fadern Fredrik Lindberg till Stora Tuna socken och iallafall ena sonen följer med; Carl Fredrik Lindberg född 1787-04-20 i Nås sn.

Fredrik Lindberg avlider 1813-04-21 i Stora Tuna sn. (Har fått hjälp med den upplysningen, har ej kunnat återfinna honom i Stora Tuna). När fadern dör så flyttar sonen Carl Fredrik till Dalsbyn, Säters sn, (W) där han gifter sig med Anna Carlsdotter Pigg 1813-12-23.

Deras ena dotter Katarina Lindberg född 1815 gifte sig med Carl Fredrik Lind. Ena sonen flyttade till Norrtägt och var hästhandlare.

- Maria Elisabeth Ekengren f.1800 i Strömsheden, Järna sn, Kopparbergs län, (W) och död 1806 på samma ställe.

Jag såg att du hade många fler uppgifter på Geneanet, men det är mycket jobb med att kolla uppgifter på dem en och en på den websidan, och skriva av dem här. Efter att jag hittat uppgifterna där, så la jag till ett par profiler här, och det blev tillräckligt för att Geni skulle hitta dubblettterna på dessa profiler, som du har.

Istället för att lägga till alla dessa barn själv, så är det enklare att sammanfoga våra träd, då dessa barn redan finns i ditt träd. På köpet får du alla ättlingar till Berta Eleonora Ekengren, som ju finns i mitt träd.

Det är just genom att skriva in uppgifter manuellt, som det lätt blir fel, som i fallet Anders Petter Ekengrens dödsdatum.

Showing all 2 posts

Create a free account or login to participate in this discussion