ATTENTIE: Curators, help mij met dit probleem/deze problemen !

Started by Fred Bergman on Thursday, June 30, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 1801-1830 of 1907 posts
Private User
11/2/2021 at 10:47 AM

Mijn dank, Carl Gustav Verbraeken voor het losmaken en, Job Waterreus voor het berichtje!

11/2/2021 at 10:48 AM

Graag gedaan!

11/9/2021 at 12:01 AM

Ik heb best wel een vreemd probleem.... ik heb een Gedcom import lopen. Dat is een oude (April 24, 2019) die afgelopen zomer opeens verder ging met importeren (echtgenoten van, ouders van, etc.). Aldoor maar een paar profielen per dag en dan stopte die weer even, of bleef hangen in een import. Iedere keer als ik dan mijn nieuwe curated profielen na liep en wijzigde (dubbele profielen samenvoegen, mensen als overleden aanmerken etc), dan ging hij wel weer verder.

Maar, sinds 2 november, ergens na 2:39 PM is die blijven hangen. De import heeft allemaal namen staan van profielen waar die mee door wil gaan, maar doet dat dus al een week niet, Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de import toch weer verder gaat?

11/9/2021 at 12:14 AM

Volgens mij heb ik het opgelost en de boel een kickstart gegeven. Ik heb het bovenste profiel van het lijstje gepakt en aangegeven dat ik daarop een gedcom import wil. De boel lijkt weer te lopen

11/9/2021 at 2:58 AM

Maarten Alexander Brandts Buijs Lastig te beoordelen wat het probleem is (geweest)

11/9/2021 at 2:59 AM

hij blijft hangen in de import. gaat niet helemaal lekker. Ik hou het even in de gaten

11/9/2021 at 3:20 AM

Dat snap ik, wat ik bedoel waarom hij blijft hangen

Anna Maria Susanna Schreuder
kan de duplicaten niet oplossen. Is dit mogelijk?

11/13/2021 at 2:58 PM

George Louis Leonardus Maria Brouwers ik zie geen duplicaat voor Anna Maria Susanna Schreuder, maar wel een aantal in de buurt die ik heb samengevoegd, maar er zijn nog wel de nodige conflicten.

Hoe kam men er achter komen of de wapens in deze twee profielen correct zijn? En zo ja van toepassing zijn bij deze families? Of zijn het in deze profielen verzinsels van beheerster Loukie Hoos?

Dirk Cornelis Norbert Tuerlings Tuerlings
Johanna Maria Cornelis van Hoof

Private User
11/15/2021 at 1:12 AM

George Louis Leonardus Maria Brouwers Ad Teulings heeft, voor zover ik kan zien in het verleden bij diverse families familiewapens bij profielen toegevoegd die horen bij een bepaalde familienaam maar die lang niet altijd (bewijsbaar) gevoerd zijn door de persoon met het betreffende profiel. Meer vanuit de redenatie dat "als persoon a het wapen heeft gevoerd zullen ook wel alle nabije en verre verwanten van persoon a dat wapen gevoerd hebben". Zonder meer weggooien is dus niet verstandig, want het zou kunnen kloppen, maar er blind vanuit gaan dat het ook echt op de betreffende persoon betrekking heeft is dus ook niet handig. Het zou beter zijn als voor elk van die familiewapens achterhaald wordt wat de bron is en op wie het wapen specifiek betrekking heeft. Maar dat is een project op zich...

Bij ernstige twijfel over de correctheid verwijder ik bij ook door mij gezamenlijk met Loekie beheerde profielen nu vaak wel het wapen als profielfoto. Dan blijft ie wel gekoppeld aan het profiel maar is het niet meer storend zichtbaar.

https://www.geni.com/merge/view?revision_id=80988947230

Waar haalt men in een van deze twee profielen de naam Teulings vandaan?
Kom Jan Dirk Cornelis Teulings op internet niet tegen. Mag deze bij “Ook bekend als” worden verwijderd?

Cornelia van Keulen
Johanna van Hoof
Cornelia Meijers
Cornelia Maria Stokkermans

Kom bij deze verschillende families hetzelfde wapen tegen. Dit is toch niet correct?

11/16/2021 at 6:07 AM

George, je kan beter geen gegevens weghalen bij ook bekend als.

Die gegevens zijn ooit door iemand bij het profiel toegevoegd en als je ze weghaalt kan het profiel misschien niet meer door iedereen gevonden worden.

En als deze gegevens onterecht zijn vermeld? Zijn immers onvindbaar.

Wanneer verschijnt deze tekst? ' Recent Activity

11/16/2021 at 8:48 AM

Als iemand ze zo in de gegevens heeft staan dan zijn ze bij die persoon onder die gegevens bekend en dan zijn ze voor die persoon met die gegevens daarmee te vinden en dat lukt dan niet meer (of veel moeilijker) als je die gegevens weghaalt.

Dus s.v.p. GEEN gegevens uit ook bekend als verwijderen (tenzij ze niet kloppen en je ze zelf ooit in dat veld gezet had)

11/16/2021 at 8:51 AM

Wat betreft https://www.geni.com/discussions/96982?msg=1522225
Als je de recente activiteit opvraagt (maar zou als je de taal op Nederlands hebt staan eigenlijk vertaald moeten worden). Op welk scherm zie je dat?

Job,

Wanneer verschijnt deze tekst.

Wanneer er naar Loukie Hoos wordt gegaan om haar een bericht te sturen (zij reageert nooit) en vervolgens op activiteit klik en daarna op “Bekijk alles” dan verschijnt de tekst Loukie Hoos’ Recent Activity. Geni - Recent Activity
Wanneer ik wil weten of een beheerder nog actief is wordt door mij altijd zo gewerkt met goed resultaat. Behalve bij Loukie Hoos

11/16/2021 at 1:55 PM

Ik heb het gevonden en gevraagd of het vertaald kan worden.

Ze heeft de laatste tijd wel ingelogd, maar haar laatste wijzigingen zijn al een behoorlijke tijd geleden. Vandaar dat er geen gegevens getoond worden.

Job Waterreus C
gisteren om 3:07 namiddag

Rapporteer
George, je kan beter geen gegevens weghalen bij ook bekend als.
Die gegevens zijn ooit door iemand bij het profiel toegevoegd en als je ze weghaalt kan het profiel misschien niet meer door iedereen gevonden worden.
Geni - Beoordeel Samenvoeging
https://www.geni.com/merge/view?revision_id=80988889670
Geni - Franciscus Cornelis Tuerlings (1857-1918)
Franciscus Cornelis Tuerlings

Job,

Kom even terug op de gevoerde discussie.
Het zou prettig zijn de mening van meerderen te vernemen.

Door deze door je toegepaste samenvoeging is in het nieuwe profiel in “ook bekend als” terecht gekomen: Frans Jan Dirk, Teulings die in archieven en internet nergens te vinden is.
Een zekere Teulings (Ad) voerde in het verleden in: Franciscus Cornelis Tuerlings Teulings.
Hij vond het kennelijk belangrijk aan te tonen dat Tuerlings en Teulings dezelfde familie konden zijn.
En zo ontstaan problemen!
Waarom kan in het profiel de naam Teulings niet weg? Kan volgens jou alleen gebeuren door diegene die het in het profiel heeft opgenomen.

Om het een en ander ter discussie te stellen bij Loukie Hoos is niet mogelijk omdat zij nooit reageert. En Ad Teulings is waarschijnlijk haar echtgenoot.

Aldus ontstaat er op Internet de volgende vervuiling:
Frans Jan Dirk Tuerlings Teulings (1857 - 1918) - Genealogy - Geni

Hetzelfde probleem doet zich voor in:
Johannes Tuerlings

George.

Private User
11/18/2021 at 4:25 AM

De opmerking van Job " je kan beter geen gegevens weghalen bij ook bekend als" is gebaseerd op mening van meerder personen en ervaring van meerdere actieve beheerders op Geni.com en op inside informatie hoe de Geni software werkt.

De vervuiling die optreed is als je bijnamen laat staan is dat een profiel beter vindbaar of te goed vindbaar is.

"Die gegevens zijn ooit door iemand bij het profiel toegevoegd en als je ze weghaalt kan het profiel misschien niet meer door iedereen gevonden worden. " Ik ben volledig eens met deze opmerking. En daarom herhaal ik deze.

11/19/2021 at 12:12 PM

Willem Jaspar Peter Huijben
Ik heb een fout gemaakt door de volgende samenvoeging uit te voeren:
https://www.geni.com/merge/compare/6000000028239091293?
cmp=featured_button&return=match&to=6000000024237771922

Ik wilde juist de match verwijderen.
Kunnen jullie dit corrigeren
Bij voorbaat dank.

11/19/2021 at 12:25 PM

Theo van den Broek gedaan.
Kijk s.v.p. nog wel even of er geen gegevens in het verkeerde profiel terecht zijn gekomen (terugdraaien is niet altijd foutloos)

Cornelis Johannes Teurlings

hoe zijn in dit profiel bij de vader van; de <prive> Tuerlings te verwijderen?

11/21/2021 at 1:33 PM

Die zijn niet te verwijderen.
Hopelijk komt er ooit weer een actieve gebruiker in de betreffende familiegroep.

11/24/2021 at 1:51 AM

Graag even opletten bij het samenvoegen op de Over van de betreffende profielen.
Er zijn meldingen dat bij het samenvoegen de informatie hierin verloren zou kunnen gaan.
Mocht dat gebeuren dan hoor ik dat graag.

11/27/2021 at 4:49 AM

Jan Jans Oostland
Jan Harms en Talle Hendriks zijn niet de ouders van Jan Jans Oostland. De ouders zijn tot nu toe onbekend. Hendrik Jans Oostland is dus geen broer

Jan Jans Oostland is echter wel, en dat is zeker, de broer van Jakob Jans (Oostland)
Jakob Jans

Ik kan Jan niet losmaken van foutieve ouders. Als ik Jan koppel aan de juiste broer, dan zullen Jan Harms en Talle Hendriks automatisch ook zijn foutieve ouders worden.
Dus, eh... help? :)

11/27/2021 at 5:02 AM

Je zou een onbekend ouder paar kunnen maken en hem daaraan koppelen (dan wordt hij automatisch losgekoppeld van de foute ouders)
Daarna kan je zijn broer ook aan dat ouderpaar koppelen.

Ik moet even wat andere dingen doen. Als het niet lukt zal ik later vandaag nog wel even kijken.

Showing 1801-1830 of 1907 posts

Create a free account or login to participate in this discussion