UN-MERGE GEVRAAGD ! Curator, graag deze foute merge van profielen ongedaan maken...

Started by George J. Homs on Thursday, October 16, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 1-30 of 808 posts
10/16/2014 at 8:15 AM

Hallo allen!
Sinds enkele dagen hebben de vrijwillige Geni-curatoren toegang tot een nieuwe functie die voorlopig in test-fase is - en dus nog niet ter beschikking van alle gebruikers. Het gaat om een "un-merge" functie.
Voorbeeld : u heeft net de profielen van "Petrus van den Boom" en "Petrus van den Boom" samengevoegd (ge-merged). Edoch, u merkt dan dat het wel degelijk om verschillende Petrussen gaat. Bijzonder lastig, want intussen heeft u wellicht ook al een vrouw voor één van die Petrussen, mogelijk wat kinderen, en bovendien nog eens twee dochters Marie samengevoegd (die dan elk toevallig twee verschillende echtgenoten hadden). Ontrafel dit maar eens, zonder fouten te maken EN met rechtzetting van de juiste profieldata (geboorte, overlijden, huwelijk etc etc).
Daarvoor dient dus deze UN-MERGE functie.
Voorlopig kunt u foute merges via deze discussie doorspelen naar curatoren, die dan naar vermogen wat aan zullen doen. Copieer de link naar het betrokken profiel in uw bericht, en dan rapporteren we terug wanneer de "un-merge" gebeurd is. Controleer dan of alles klopt, en rapporteer dat dan graag terug.
Hoeft het gezegd : graag geen foute merges maken :-)

10/16/2014 at 8:16 AM

Effen vergeten, ter verduidelijking: UN-MERGE kan ENKEL voor foute merges die plaats hadden NA 24 augustus 2014.

Private User
10/16/2014 at 1:24 PM

Dat had ik eerder dienen te weten, want ik heb wel wat oops merges gedaan. Ook na 24 augustus 2014. Maar ik ga nu deze oops mergen noteren en hier melden.
Niet dat minder zorgvuldiger gaan werken, maar nu loont het moeite om eerlijk te zijn. En ook de ingewikkelde merges waarbij aan het eind met 2 vader en twee moeders overblijft kun je hier door weer gedeeltelijk terug draaien om de knoop te ontwarren.

Private User
10/17/2014 at 5:59 AM

Private User,
Curators kunnen nu pas un-mergen m.i.v. 14 okt.2014 en niet sinds 24 aug 2014. Gebruikers kunnen foute merges gemaakt na 24 aug 2014 NU indienen. Als curators kijken bij 'profile revisies' moeten wij 'un-merge' zien. Staat het niet kunnen wij de profiles niet un-mergen. Een tweede un-merge verzoek voor het zelfde profile is niet mogelijk want er komt een streep erdoor.

Private User
12/3/2014 at 4:38 PM

Beste curatoren,

Het lijkt er op dat ik een aantal oops merges heb gedaan.

Het start bij Wilhelmina (Willemijntje) Raaphorst en het eindigt bij Cornelis Maertensz. Outshoorn

Ik heb een bericht mij recent acties lijst afgehaald.

Jeroen MW van Dijk heeft dubbele profielen samengevoegd voor Wilhelmina (Willemijntje) Raaphorst, Willem van der Ham, Joost Jacobsz Syburg | Ruijchrok, Adriaentgen Dircxdr van Rijn, Johanna van Raephorst, Dirck van Raephorst, Machteld van Outshoorn, Kerstant Doedensz Doedes van Voorhout, Kerstant Dirckzn. van Raephorst, Doede van Voorhout, Christina Nieuwerkerk en Cornelis Outshoorn « minder.

Aan het begin van de rit leek het zo goed te gaan, maar het aan eind kwam ik uit dat er vele vreemde zaken in de stamboom gemaakt zijn.

12/3/2014 at 8:20 PM

Hoy Jeroen,
Dit vergt een pakje ingrepen. Ben je zeker dat de merge onterecht was op elk van deze profielen? Of, kunnen de "vreemde zaken" anders opgelost worden? Wat voor zaken zijn het?

Private User
12/4/2014 at 7:40 PM

Ik begin te twijfelen. Bij deze trek ik mijn verzoek in. Eventueel kom ik later terug met een soort gelijk verzoek. Maar dan wel beter onderbouwd. Nu lijkt er op dat of ik de verkeerde lijst heb of dat vreemde zaken verdwenen zijn en dus al opgelost zijn op een andere manier.

Private User
2/8/2015 at 12:53 PM

Een nieuw verzoek. Maria van Leeuwen deze merge is onterecht.

2/8/2015 at 3:38 PM

Ik ben toevallig in hetzelfde deel van de tree bezig geweest. als Jeroen
Zie daarom ook Willem van Leeuwen

2/8/2015 at 9:12 PM

De un-merge is uitgevoerd. De twee profielen staan nou apart als volgt... Maria van Leeuwen en Maria van Leeuwen.

Private User
2/21/2015 at 3:47 PM

Er is weer een persoon ten onrechte samengevoegd.
Dus kan de merge van Hein Verdegaal ongedaan gemaakt worden. Ik vraag het namens iemand anders aan.

Private
2/22/2015 at 2:44 AM

Private User ek het die unmerge van no Name ongedaan gemaak.
Mooi dag vir julle uit die sonnige Suid Afrika.
Juds

Private User
2/23/2015 at 8:05 AM

Harm Alberts Schonewille
is gisteren gemergd door derden,
kan deze merge ongedaan gemaakt worden,
op deze wijze heeft hij teveel ouders en levensgezellinnen.

Private User
2/23/2015 at 8:37 AM

Bedankt Private.

Private
2/23/2015 at 10:20 PM

Ongedaan gemaak Harm Alberts Schonewille
Juds

3/21/2015 at 9:38 AM

Digna Waterreus heb ik per ongeluk samengevoegd. Is dat nog ondedaan te maken?

3/21/2015 at 9:41 AM

Nog een: Maria Waterreus

Private User
3/21/2015 at 10:35 AM

Job Waterreus Maria's merge is ongedaan gemaakt ik zag dat je het probleem van Digna zelf al opgelost hebt?

3/21/2015 at 10:48 AM

Anne-Marie, dank je.
Het probleem met Digna is er nog, zie http://www.geni.com/merge/resolve/6000000012655929626. Dit waren 2 verschillende Digna's

3/23/2015 at 2:40 PM

Is er nog iets aan Digna te doen, of moet ik zelf weer een nieuw profiel aanmaken?

Private User
3/24/2015 at 2:56 AM

Job ik heb Digna's merge ongedaan gemaakt maar ik zag dat dit samengevoegd was door Jessica Ann Nataria Royal Digna Waterreus

3/24/2015 at 3:37 PM

Anne-Marie, dank je.
Ik heb heel veel van haar profielen samengevoegd, dus ik dacht dat ik het zelf fout gedaan had. Ik ben blij dat het nog mogelijk was om die merge ongedaan te maken. Ik hoop dat ze dat soort fouten niet te vaak maakt, want je kijkt er snel overheen.
Wat dat betreft ben ik wel blij dat veel gebruikers tree en data conflicten niet altijd oplossen (dan is de kans dat je een probleem ontdekt nog veel kleiner).
Aan de andere kant wordt ik soms weer moedeloos van de hoeveelheid van dat soort conflicten. Is er bij Geni niet eens door de curators aan te geven dat het handig zou zijn om na een samenvoeging automatisch de schermen voor het oplossen van conflicten op te starten en daarop aan te geven waar ze om hulp kunnen vragen als ze een foutje hebben gemaakt.)

Private User
3/25/2015 at 2:26 AM

Goede morgen Job, het zou inderdaad veel beter zijn als we automatisch naar het data conflict scherm gebracht worden ik denk dat niet iedereen weet waar je de conflicten kan vinden http://www.geni.com/list/matches, zelf kijk ik dagelijks of er data conflicten zijn maar dit beperkt zich tot conflicten in profielen van de door mij beheerde en gevolgde profielen en de profielen van mensen waar mee ik samen werk. Het zou natuurlijk ook goed zijn als iedereen dit op zijn minst 1 x per week zou doen. Ik zal het eens aankaarten bij Geni

Private User
3/26/2015 at 4:59 AM

Er zit een drempel in zodat alleen de gebruikers met meer ervaring de complete stambomen in elkaar kunnen schuiven. Wel zou bij aanmaakt van een nieuwe profiel een automatische check kunnen zijn of het profiel al bestaat.

Private User
3/26/2015 at 7:58 AM

Ik heb hierover met de Geni ontwikkelaars gesproken en het is het plan om in de toekomst een alert te krijgen wanneer een profiel al bestaat op Geni, op het moment is de zoekfunctie niet snel en accuraat genoeg om dit te doen dus het moet eerst verder ontwikkeld en verbeterd worden.

3/26/2015 at 4:29 PM

Het zou al helpen als er voorlopig alleen gezocht binnen de profielen die de gebruiker zelf heeft ingevoerd. Ik kom redelijk vaak dubbelen tegen die door dezelfde persoon zijn ingevoerd (ik heb het zelf ook meermalen gedaan).
Dat zou misschien een eerste stap kunnen zijn voor een gefaseerde invoer. Aangezien de bron dan hetzelfde is zit er ook vaak maar heel weinig verschil tussen de profielen en is het constateren van dubbele invoer daarbij ook gemakkelijker.

7/24/2015 at 2:01 PM

Jannetje Wessels Putter (Groot)

Ik had dit bericht gestuurd naar Marian, maar er is nog niets gebeurd.
Kan een van de curators het ongedaan maken.
also hoe voorkom ik dat iemand ze weer samenvoegd?

Tussen Marian Grace Meissner en Han Mohrs

Han Mohrs
10/7/2015 om 11:49 na de middag
Can you please make this merge undone. Or find a curator to do it.
Last year I went through these persons for along time. see all my notes in the profile.

Her parents were merged by mistake too.

I just discovered this now and I will be going on vacation for a week.

7/24/2015 at 3:55 PM

Hoi Han,

ik heb de merge weer voor je ongedaan gemaakt.

Je berichtje aan haar zou afdoende moeten zijn.

Ik heb nog wel bij Jannetje een extra Curators notitie gemaakt door te verwijzen naar de About sectie, waarin je alles uitlegt hoe het zit.

Mocht het toch weer misgaan, zullen we het gewoon weer opnieuw voor je oplossen. Geen probleem, ok?

Wens je alvast een fijne vakantie, Han :)

7/24/2015 at 4:46 PM

Hi Dimitri, Ik heb er naar gekeken en kom nu tot de ontdekking dat die merge goed was. Maar een eerdere by my zelf op 5 juni 2015 om 8.04 is de verkeerde.
Ik was toen net PRO geworden en ben door al my matches gegaan.
Ik voel zo stom dat ik dat zelf gedaan heb. Is het veel werk om te repareren?
De vakantie zit er alweer op maar ik denk dat ik er weer een nodig heb.

7/24/2015 at 4:53 PM

Is natuurlijk een inkoppertje, maar volgens mij ben je echt aan vakantie toe, hahahaha!!! Geintje natuurlijk :)

Zal even zien...

Showing 1-30 of 808 posts

Create a free account or login to participate in this discussion