Etsin isäni isää

Started by Private User on Monday, February 7, 2022
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 6 posts

Hei,
Terhi Vihanto ohjasi minut tänne ja ajattelin että vaikka on epätodennäköistä että etsimäni henkilö löytyisi tätä kautta näin vähäisillä tiedoilla, niin täytyy silti yrittää. Eli etsin isäni isää, jonka henkilöllisyydestä ei ole tietoa. Jos täällä keskustelussa on nykysiä tai entisiä kirkkonummelaisia, niin ehkä joltain löytyisi tietoa. Eli isänisä on saattanut asua Kirkkonummella 1936-37, hän oli varsin pitkä, saattoi olla lähemmäs kaksimetrinen kuten isäni, ja hänet on haudattu sankarihautausmaalle todennäköisesti Uudellamaalla. Sattuisiko kukaan tietämään tällaista henkilöä tai edes sukua, jossa olisi pitkiä miehiä?

Terveisin,
Johanna

Hei Johanna,
olethan jo tehnyt DNA-testin? Niistä on usein hyötyä tällaisissa tapauksissa.

t. Milja

Jos hän on sankarihautausmaalla, on todennäköistä että hänellä on profiili täällä. Tosiaan niin kuin Milja ehdotti, DNA-testi on paras lähtökohta. Toinen oleellinen on tehdä sukupuuta niin pitkälle mitä itse tiedät. Ensin itsestäsi, sitten seuraava. Tarpeellisilla tiedoilla kun pääset "isoon puuhun" myös dna-tiedot periytyvät täällä.

Iso puu tarkoittaa siis yhteyttä genin maailmanlaajuiseen puuhun johon yleensä pääsee helposti ja myös muiden avulla. Ensin on laitettava vaan mahdollisimman paljon tietoja mitä tällä hetkellä suvustaan löytää.

Juha

Isäni suku monessa polvessa syntyneet Kirkkonummella. Isäni oli 198 cm. Sukunimi Wikström. Minun nimeni on Kristina Wikström. Olen tehnyt DNA testin. Onnea etsinnälle. Kw

Onko sukunimesi isän puolelta Nyman? Olen avustanut Kirkkonummelaista henkilöä, joka myös etsii isänsä isää. Hän arvelee ja on kuullut kertomuksia Kalle Nyman nimisestä miehestä, joka saattaisi olla hänen etsimänsä hlö. Valitettavasti hänellä ei ole miespuolisia sisaruksia, joten Y dna testiä ei voi tehdä. Tässä tuntemani hlön isän profiili. Hän on siis saanut äitinsä sukunimen. Väinö Waldemar Allén

Jos sinulla on valokuvia, voi yrittää etsiä Facebookin `kadonneet sukulaiset` ryhmästäkin

Hei! Minä olen Kirkkonummen Nylundien jälkeläinen, pitkiä miehiä meilläkin ollut mutta mitään tarkempaa en osaa sanoa. Minäkin suosittelen tekemään DNA-testin, omaa sukututkimustani testit on vienyt huomattavasti eteenpäin ja sukuyhteyksiä josta kukaan ei tiennyt saatiin selville. Facebookissa on Kirkkonummen historia ryhmä jossa on paljon alueen tietämystä ja sukutietoa.

https://www.facebook.com/groups/147770317036487

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion