Het is een zoekschern van MH (vandaar die andere vormgeving) maar het toont resultaten binnen Geni, dus je kunt het gewoon gebruiken.
Het al of niet beheerder zijn heeft voor een openbaar profiel weinig invloed op wat je met het profiel kan doen, Zeker voor een Pro gebruiker maakt het eigenlijk nauwelijks wat uit. Voor zover ik me kan herinneren mag je als basis gebruiker geen dataconflicten oplossen als je geen beheerder bent en mag je geen aanvragen voor samenvoegingen m.b.t. het betreffende profiel goedkeuren. Ik meen me te herinneren dat er ook nog een verschil was wat betreft de toegang tot het relatie tabblad, maar ik begreep van andere gebruikers dat dat nu niet meer zo is.
Wat je nu kan en wat er in het verleden kon is niet hetzelfde.
Wat betreft privé profielen ligt het wat anders. Daar zie je als je geen beheerder bent en niet tot de familiegroep behoort, maar heel weinig gegevens. Als daarvoor een samenvoeging wordt goedgekeurd, kunnen alle gegevens van het profiel gezien worden.
Het is niet de bedoeling om duplicaten te maken om zo na samenvoeging beheerder te worden van een ander profiel. Duplicaten aanmaken is niet altijd te vermijden, maar het is niet de bedoeling dat dat expres gebeurd.
Duplicaten verwerken zorgt voor extra werk en er ontstaan meestal ook stamboom- en dataconflicten die dan weer opgelost moeten worden.
Het aanmaken van een duplicaat is niet altijd te voorkomen, maar als je ziet dat een andere gebruiker telkens vrij snel na het maken van een profiel een duplicaat maakt, dan kan je dat melden.