Yhteiseen sukupuuhun liittämisen apua tarjolla Facebook-ryhmässämme Yhteiset sukujuuret. Ryhmässä on nyt loma-aikaan avattu auttamisketjut eri alueille. Linkit ketjuihin löytyvät kootusti ryhmästä.
https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus
Yhteiseen sukupuuhun liittämisen apua tarjolla Facebook-ryhmässämme Yhteiset sukujuuret. Ryhmässä on nyt loma-aikaan avattu auttamisketjut eri alueille. Linkit ketjuihin löytyvät kootusti ryhmästä.
https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus
Terve,
kiitos vinkistä, kaipaan kyllä opastusta liikkeelle lähdössä. Sain aikaisemmin vinkin mahdollisuudesta osallistua johdantokoulutukseen, johon en kuitenkaan vielä ole ilmoittaunut. Kaivelen esiin sen ilmoittautumistiedot ja ryhdyn toimeen. Mitä tulee facebook lähestymiseen, on niin etten ole mukana facebook'issa.
Tuomo Antero Lintulaakso, oletkin jo isossa puussa laajasti. Laitoin sinulle kutsuja Genissä (siitä erillinen viesti).
matti mikael ilmari, lisää ainakin vanhempiesi ja isovanhempiesi nimet ja syntymätiedot, jotta voidaan kytkeä sinut sukujuuriisi.
Ari K, oletkin jo isossa puussa laajasti. Laitoin sinulle kutsuja Genissä (siitä erillinen viesti).
Markku Lasse Juhani Tuominen, oletkin jo isossa puussa laajasti. Laitoin sinulle kutsuja Genissä (siitä erillinen viesti).
Olin aikaisemmin hyvin fasebookin vastainen, mutta sukuryhmämme päätti perustaa face-ryhmän, jonka avulla voisimme pitää yhteyttä toisiimme, pitkistä välimatkoista huolimatta. "Pitkin hampain" liityin facebookiin syksyllä 2018, enkä ole päätöstäni katunut.
Jokainen sukuja käsittelevä fase-ryhmä, joihin olen sittemmin liittynyt ovat olleet positiivisia ja myös kannustavia uusille jäsenilleen. En ole kokenut mitään negatiivista. olen tyytyväinen, jotta liityin faceen vain sukujen tähden. Varmaan sukupuuhun liittämisetkin tulevat sujumaan yhtä avuliaasti. Hyvää uutta vuotta 2023 sukututkimuksen parissa kaikille.
Pirjo Eila Elina Järvelä-Siuvatti, kyllä, pitää paikkaansa. Itsekin olen Facebookissa sukututkimuksen takia. Se on ollut välttämättömyys ihan suomalaisten Geni-yhteisön rakentamisenkin ja laadun takia. Toki Genissä saisi olla hieman kehittyneempiä keskustelutoiminnallisuuksia. Joskus tätä olen kysynytkin Genin pääkallopaikalta, mutta sieltä todettiin, että Facebookia kannattaa käyttää myös ahkerasti. No, Genin keskustelutoiminnallisuuksia odotellessa...
Sirkka-Liisa Vuomajoki, ongelma kohdallani on se, etten kuulu facebookiin. Voisiko ohjeita saada jotakin muuta väylää myöten niille, jota eivät ole facebookissa...
Sirkka-Liisa Vuomajoki, ohjeethan Geniin ovat pääprojektissa Suomi ja Karjala. Facebook-kysymyksiä ja vastauksia ei kukaan ehdi kopioimaan - niitä tulee ryhmässä sen verran paljon, satoja postauksia päivässä. Tuo ryhmämme FB:ssähän on Suomen suurin sukututkimusryhmä.
Mutta tosiaankin sieltä ohjataan Geniin päin aktiviteettia eikä toisinpäin.