Kuinka voin löytää lisätietoja Anna Ediita Partasesta, Viipurista, Lotta Svärdissä?

Started by Stu Carr on Saturday, June 10, 2023
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 2 posts

Hei,

Aluksi, pahoitteluni, jos suomen kirjoittamiseni ei ole tässä hyvää. Puhun vain englantia, ja olen yrittänyt käyttää verkkoaineistoja kääntääkseni kysymykseni suomeksi.

Yritän saada lisätietoja isoäitini Anna Edita Partasen palveluksesta Lotta Svärdissä. Minulla on valokuvia, jotka todistavat hänen olleen Lotta, ja perheeni on myös puhunut asiasta, mutta en tiedä mitään hänen palveluksestaan Lotaksi ja haluaisin tietää enemmän. Haluaisin tietää, missä ja milloin hän liittyi, mitä hän teki Lottana ja milloin hän lopetti palveluksen. Tiedän vain, että Anna syntyi Rantasalmella 1. joulukuuta 1897 ja asui Viipurissa jossain vaiheessa 1900-luvun alkupuolelta vuoteen 1930 saakka, jonka jälkeen hän muutti Australiaan.

Tietääkö kukaan, onko olemassa virallista paikkaa tai arkistoa, josta voisin Australiasta saada tietoja hänen palveluksestaan?

Olen jo yrittänyt tehdä pyynnön palveluskortista seuraavassa linkissä Suomen Kansallisarkiston verkkosivuilla, mutta he ovat selittäneet, ettei heillä ole tietoja naisista, ja palveluskortit annetaan vain sotilashenkilöstölle (toisin kuin Lotta Svärd).
https://astia.narc.fi/uusiastia/tietopyynnot.html?kaavake=kantakort...

Kaikenlaisesta avusta olisi apua.

Jos sillä on merkitystä, sähköpostiosoitteeni on stucarr81@hotmail.com.

Kiitos,
Stu Carr

Hello Stu Carr
Have you looked about Karjalanliitto.fi Ilmo Kekkonen tells about VIIPURI LOTTA -organisation years 1919-.
Marja-Leena Töyrylä

Showing all 2 posts

Create a free account or login to participate in this discussion