Maria Hermanintytär Oksanen

Started by Daniel Vilenius on today
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 3 posts
Today at 2:51 PM

Moikka!
Onko teillä vinkkejä, tai ihan vaikka puhdasta faktaa, joilla pääsisin eteenpäin.
Etsin isoäitini äidin vanhempia.
Suku on aina ollut niin hirveän hajallaan, että jämähdin jo kynnykselle.

Papereissa joita sain käsiini lukee näin:
Maria Hermanintytär Oksanen
Syntynyt 21.03.1895 Laukaa
Kuollut 07.07.1929 Paimio
Muuttanut Paimioon Aänekoskelta 05.02.1922.

Marian vanhempia (ja muitakin) yritän siis saada selville kehnoin tuloksin. Joko ei ole mitään missään, tai katson väärästä paikasta. Harrastus on mulle uusi, joten osaa vielä. Olen kiitollinen kaikesta avusta.

Daniel

Private User
Today at 3:35 PM

Hei! Suosittelen liittymään Suomen sukuhistoriallisen yhdistyksen (SSHY) jäseneksi, jos et vielä ole. Jäsenyys ei ole kallis, ja jäsenillä on pääsy mm. uudempiin ja usein kuvanlaadultaan parempiin kirkonkirjoihin. Esim. Laukaan kirkonkirjoja on näkyvillä 1900-luvun alkupuolelle asti.

Maria on tosiaan syntynyt Laukaalla Koiviston kylässä. Hänen vanhempansa ovat Herman Oksanen (s. 1.8.1860) ja Hilma Vilhontytär (Vilhelmintytär) (s. 3.11.1862). Isä on melko varmasti tämä: Herman Oksanen

Voin katsoa aamulla paremmin, laitan tähän vielä linkin Marian syntymään, jos joku ehtii/innostuu tutkimaan hänen vanhempiaan ennen kuin itse ehdin: Laukaa syntyneet 1892-1898, sivu 371-372; SSHY: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=2952... / Viitattu 03.12.2023

Today at 3:56 PM

Kiitos paljon! Otan vinkit ja jäsenyyden haltuun. Kyllä tämä tästä lähtee kun oppii paremmin hyödyntämään lähteitä ja penkomaan.

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion