Hei,
Olisikohan ideaa linkittää tähän keskusteluun yksi tai muutama suvun jäsen? Jos suku on genissä, ja lähteet merkitty profiileihin, olisi ainakin vertaistarkastelua helppokin tehdä niiden kautta.
Voisin olla myös yksi vapaaehtoinen auttaja, / vertaistarkastelija mutta 1400-luvulle asti en ole aiemmin lähteitä edennyt.
Vielä yksi kysymys: oliko tarkoitus, että tämä on täällä Pohjanmaa-projektissa, vai oliko taekoitus kenties Uudenmaan ja Kymenlaakson projektilaisia tavoitella, jos suku on Nurmijärveltä?
Yt. Jaana
Geni-sukupuukummi
omia sukujuuria Pohjanmaalla / Koillismaalla ja puolisolla taas Uudellamaalla
Hei!
Kiitos vastauksestasi. Tarkoitus oli löytää tukihenkilö ensisijaisesti Uudeltamaalta, mutta kun taidot eivät siihen riittäneet, niin tuli tämä Pohjanmaa. Laitettaanko nuo linkit lähisukulaisiin samalla tekniikalla kuin tuo oma linkkini. Olen tavattoman kiitollinen jo tästä avusta, jota olet antanut.
En tiedä onko samaa Heleniuksen sukua, mutta sukujuureni menevät Nurmijärvelle Heleniuksen sukuun. Pitkälle en ole päässyt, mutta tässä linkki.
Johan Fredrik Eriksson Helenius
Tarkoitatko näitä Ruotsista tulleita esivanhempia?
https://www.geni.com/list/ancestors/6000000107091826902#4
Ruotsissa kirkonkirjojen pitäminen on aloitettu jo paljon aikaisemmin kuin Suomessa, ja Genissä tuo suku menee 1400-luvulle saakka. Korjattavaa tuolla ainakin olisi, joillakin on kaksi paria vanhempia. Avuksi tarvittaisiin joku, joka on perehtynyt Ruotsin vanhoihin alkuperäislähteisiin.
Hej
På rak arm kan man säga att inget släktträd som finns uppgjort denna dag och går tillbaks till 1400-talet kan hitt någon äkthetsgarant. Vi måste alla vara inställda på att mängder av filiationer måste brytas i våra annars nog så ambitiöst skapade släktträd. Det enda en stödperson - sådan Du söker - kan säg är om din släktforskning ter sig vederhäftig. Att kontroller en så omfattande databas i grunden bör ta närmare ett år, fulltidsfokusering på Din databas. - Saknas källhänvisningar i Din databas tar kontroll av den troligen flera år att genomföra.
Hei!
Olen itsekin ollut Helenius avioliitossa ja minulla Helenius niminen poika!
Nämä meidän heleniukset ovat Lapinjärveltä. Kyläräätäli olikohan Johan Viktor Helenius otti tuon sukunimen, mutta en tiedä miten tuo nimen valinta tapahtui. Eka vaimo hänellä oli ruotsinkielinen ja oli itsekin, mutta 2. vaimo suomenkielinen ja jOHAN Viktor ilmoitti väelleen että nyt puhutaan suomea!
Anteeksi en pysty nyt palauttamaan yksityiskohtia omasta sukutaulusta, ei ole 1500-luvulle lähellekään mielestäni. Siis omasta Heleniusten sukutaulusta, monesta muusta on kyllä pidemmälle tietoja. Siis syy miksen pysty nyt penkomaan, on että poikani oli juuri kolarissa Amerikassa ja leikattu, ja on muuta asiaa siitä paljon. Poika onneksi toipuu varmaan ihan hyvin. Mutta vakava loukkaantuminen on.
Mutta haluaisin pysyä keskustelussa, jos tässä pääsen itsekin selville vesille!
Terv Saara Ritanen (ent. Helenius s. Ritanen)
Ai niin jatkan vielä!
Toisen ex-mieheni äidin puoli on myös Uudellamaalla kovastikin. Jaana Norring kyllä löytää minut Genistä, meillä on yhteistä sukua taas Savossa (hänen puolisonsa kautta). Minä itse olen umpisavolainen (paitsi isän puolelta jonkun verran Pohjanmaalta).
Olen oikein mielelläni tutkinut näitä ex miesten sukuja koska on lapsia molemmista avioliitoista! Koen nämä suvut omiksi sukulaisiksi.
Mutta en tosiaan lähde linkkejä nyt katsomaan ja laittamaan, tällä hetkellä ei onnistu. Mutta hieman myöhemmin kyllä!
terv Saara RITANEN