Beste Marcella,
Heel veel dank voor je drie berichten met correcties. Ik ga ze zo snel mogelijk verwerken. Ik zal ze ook delen met de beheerder van de Jürsche website.
De familie Windijk is voor mij onder andere belangrijk om mijn tante Helena (Elena alias Elly) Jürsche-Windijk, 1917-1995.. Het is lastig informatie over haar te krijgen. Ik twijfel of haar ouders inderdaad Louis Windijk (1886-1956) en Augustina Bernardina Smith (1890) waren. En ook of zij een broer Emile Windijk (1896) en een zus Johanna Adriana Windijk had.
Hartelijke groet,
Chris Soebroto
Hai Chris,
Kijk op mijn site Geneanet, wat daar staat is 100% zeker. Je ziet dan ook van wie Emile een zoon is.
Er staat meer info die je nog niet hebt.
Augustinus Jursche is volgens mij ook niet getrouwd geweest met Elena Windijk, althans geen bewijs voor gevonden.
Groet Marcella
https://gw.geneanet.org/marcella2_w?lang=en&m=S&n=windijk&a...=
Hallo Marcella!
Wow, dat is heel professioneel. Ik mpet echt heel snel heel veel gaan bijleren.
Over het huwelijk tussen Helena Windijk en Augustinus Jürsche kan ik je bevestigen dat dat huwelijk inderdaad is voltrokken. Tante Elly woonde in Biak, Nieuw Guinea bij ons in. Toen wij eind 1951 naar Nederland vertrokken is zij bij Opa Guus in Hollandia (nu Jayapura) ingetrokken. Daar zijn zij ook getrouwd. Het paar moet eind jaren '60 naar Nederland zijn gekomen. Zij woonden onder andere in Arnhem.
Ik heb jouw bevindingen gedeeld met Ruud Jürsche, maar nog geen reactie ontvangen. Ook hij zal het een en ander moeten aanpassen in zijn stamboom.
Ik heb Helena Windijk overigens nog niet gelokaliseerd in jouw stamboom op Geneanet.
Vriendelijke groet,
Chris