Hei igjen Karin,
Nei, det er ingen ting feil med det du har lagt inn. Men det sies at Anton Johansen kommer frem i 3 forskjellige tre, og jeg ville høre om noen visste hvordan en ordner opp i det når det da finnes 3 forskjellige slektstre hvor han vises.
Etter at jeg fikk lov å se på hva dere andre har lagt inn, synes jeg det ser ut for at Geni er et flott program. Men er litt redd for hva dette programmet kan brukes til (vi oppfordres jo om å legge inn politisk oppfatning, og hvis en ikke legger det inn selv, er det en eller annen som har gjort det for meg - om meg. Der står det at jeg er ultra radikal, antagelig fordi jeg skrev på min profil i facebook at jeg "liker Siv". Der har de også hentet bilde av meg.
beste hilsen
frans
Når du finner en person som er registrert av andre ( som de tre med Anton ) må du kontrollere on det virkelig er samme person utfra opplysninger du selv har, så må du ta kontakt med den / de andre som har registrert "din " person og be om en " merge". da vil den/de andre slektsforskeren evnt slå sammen profilene, slik at det forhåpentligvis ender opp med bare en profil av f. eks vår Anton. Og det er jo her nytten virkelig kommer, for da treffer du på andre som slekter på samme familie og kanskje har tilleggsopplysninger som en selv ikke har.
Personlig er jeg forsiktig å legge inn opplysninger ( og bilder ) av folk i live, både her og på facebook. Facebook og Geni har tydeligvis et system som fanger opp medlemskap, for bildet mitt her på Geni, har Geni selv funnet på Facebook-profilen min. Men du skal gjerne få bilder av meg og mine, men i privat e-post ... !
Hilsen Karin