• Join - It's Free

Marie Grubbe

Started by Private User on Sunday, January 9, 2011
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Geni Pro

Profiles Mentioned:

Showing 1-30 of 59 posts

Denne profil er fyldt med fejl!
Hvor er den profil, jeg har oprettet med med fyldestgørende data og kilder?
Jeg har brugt et stort arbejde og efterforskning på at gøre Marie Grubbes profil korrekt.
Hvad er der lige sket her? Hvor er mine kilder og oplysninger? Hvorfor har profilen forkerte data?
Jeg er ikke ansvarlig for dette, og har intet med denne profil at gøre.
Hvor er det, jeg har oprette? Hvem har slettet det? Jeg er ikke blevet spurgt om nogen sammenfletning.
A M Kjær

Så sent som for ca en uge siden ryddede jeg helt op i "about me", og fjernede det der var indsat flere gange.
Det er også selve profilen med navne og data, der nu er fyldt med fejl. Sabotagen, som du kalder det, er sket I DAG.

Jeg ved ikke, hvem du hentyder til, ved at skrive "du ved hvem". Jeg går ud fra, at det er dig, der i dag har været inde , og lave dine MPèr med medfølgende ukorrektheder.

Jeg kan ikke se, hvorfor jeg endnu engang skal bruge tid på at oprette en profil med dokumenteret data.

Du kender helt tydeligvis intet til Marie Grubbe.

Jeg fatter ikke, hvorfor du har så travlt med danske profiler, som du helt tydeligt kun har lidt eller ingen kendskab til.
Sidst noterede jeg mig, at den nye danske prins og prinsesse knap nok var født i går, før du var på pletten med 2 nye MPér. At deres far, den danske kronprins, ikke hedder Frederick, som det fremgår af dine profiler, og at vi aldrig har haft nogen dansk konge med dette gennemgående navn,. er du åbenbart fløjtende lige glad med. Du regner måske med, at andre kommer bagefter og retter efter dig.

Hvis ikke der snart sker nogle ændringer her, kan jeg tænke mig at mange danskere vælger at forlade Geni.

Hvis du ser etter har jeg ikke opprettet en eneste profil, men har flettet sammmen eksisterende slik min jobb som kurator er.

For andre gang påstår du at noe er feil uten å dokumentere hva.

Jeg opprettet profiler for tvillingene basert på pressemeldingen fra og hvis du mener de tar feil får du kontakte dem. De samme gjelder hvis du mener de staver navnet til Frederik feil, - en profil jeg forøvrig hverken er manager eller kurator av eller noengang har redigert.
http://kongehuset.dk/publish.php?dogtag=k_dk_familien_kronprinsen

Du opretter en del profiler med et spørgsmåltegn som navn, NN, etc
Ønsker du dato og link på disse?.
Nej jeg tror bestemt ikke, en dansk avis har staver kronsprinsens navn forkert.. Du kan ikke finde en eneste dansk avis, hvor navnet fremkommer som i dine nyoprettede profiler. Enhver dansker kender navnet.
Jeg behøver vel ikke sætte link ind til profilerne, for at du har den dokumentation, du efterspørger. Jeg kan gerne gøre det.

Igjen: Hva mener du jeg har gjort feil?

Tvillingene har såvidt meg bekjent ikke fått noen navn ennå, men mener du at du kjenner dem så kan du legge dem inn.

Du kunne måske starte med at få faderens navn rettet, før du opretter profilerne. Det støder danskere at se sådan noget sjusk::
citat:
?? (twin) of Denmark, Prins
Fødselsdato - sted January 8, 2011
Rigshospitalet, København, Hovedstaden, Danmark
Nærmeste familie:
Skjul Vis

Son of Crownprince Frederick of Denmark og Crownprincess Mary of Denmark
Brother of Prince Christian of Denmark, Princess Isabella of Denmark og ?? (twin) of Denmark

Tilføjet af: Bjørn P. Brox den 8. Januar 2011
Administreres af: Bjørn P. Brox
Låst af kurator Bjørn P. Brox . citat slut

Nej selvfølgelig kan du ikke skrive navnene på nogle, som ikke er døbt endnu, De profiler med ??, NN, etc, jeg nævner, som du opretter, er på mennesker som for længst skulle være døde.

Nu skal vi ikke kommer væk fra Marie Grubbe, hvad vil de stille op med den sludderprofil, du har fået frembragt? Vil du bare vente på, at nogen måske en dag kommer og retter den?

Jeg har ikke redigert på Fredrik's profil noen gang, noe du selv kan sjekke i revisjonsloggene, og hans navn er overhodet ikke nevnt i det jeg la inn i profilene til tvillingene.

Dessuten er ikke profilene låst.

Er du ikke curator? Du må vel chekke det færdige resultat, af det du opretter, og hvis det ikke stemmer, skulle du se at få det rettet.
Hvis resultater, i de profiler du selv opretter, er nogle vås, sidder du inde med muligheden for at få det rettet.
Den Marie Grubbe profil, du har frembragt i dag, kan jeg ikke længere lægge navn til. Det er et spørgsmål, om jeg finder det umagen værd at starte forfra. Måske det var det klogeste, at jeg bare slettede mit navn. Du er temmelig tung at danse med Bjørn Brox. Måske det kan skyldes, at du ikke forstår dansk særlig godt?
Kan du ikke se, den Marie Grubbe profil du selv har sløjfet i dag, i den kan du finde de korrekte oplysninger.
Du har også haft travlt med Marie Grubbes mand, Søren, kan jeg se.
Det ville glæde mig meget på Genis vegne, om du slap dit jerngreb på danske profiler, du ingen kendskab har til.

Jeg har overhodet ikke gjort noe med Frederiks's profil.

På dansk siger vi "godagmandøkseskaft".

Marie Grubbe profilen er heller ikke låst og du er selv en av eierne.

Hva mener du er feil, borftsett fra at det trenges en opprydding i About Me som ett resultat av flere sammenslåinger?

Siden du har en klar mening i hva som skal stå der overlater jeg det til deg.

Tusind tak til G. Kipp for hjælp. Når jeg har sundet mig noget , går jeg nok ind i profilen og starter forfra. Lige nu er jeg der, hvor jeg ikke ønsker, at blive ved med at bruge tid og energi på Geni - men den uventede hjælp fra Kipps side, gør nok, at jeg igen, efter pause, starter forfra med Marie Grubbe.

Indtil videre er her nogle oplysninger om nogle af ukorrekthederhederne i Bjørn Broxs MP Marie Grubbe profil:

Hun var ikke født på Tjele
Hendes fødenavn er ikke oplyst i profilen..
Alleslev Kirke (Septugesima Søndag) er oplysninger han har hentet fra min profil af Marie Grubbe. Det bliver bare indsat forkert under nuværende opholdssted, hvor septugesima søndag intet har at gøre.
Dødsttidspunkt, og ikke mindst sted, er helt hen i vejret.
Kildegengivelserne er fuldstændig og rodet og andre kildeangivelser mangler. De samme længere redegørelser er indsat flere gange. Bare at få ryddet op i det, bliver en større omgang.

For å gjenta for n-te gang: Innholdet i profilen var resultat av profil-fletninger, derav dine feil som Septugesima og ingenting var redigert av meg.

Hadde du f.eks trykket "read more" i About Me ville du ha sett at ingenting manglet der heller.

JEG har imidlertid redigert profilen nå.

"Septugesia søndag" var korrekt, blot ikke som "nuværende opholdssted".
Det er nu helt fjernet, kan jeg se. Det var ellers en vigtig oplsning i anden forbindelse.

Efter din redigering:

Fødenavn ufuldstændigt.
Fødselsdato ukorrkt
Fødselssted ukorrekt
Dødssted ukorrekt

Blandt. andet. vigtigt afskrift fra kirkebog mangler fra "about me"

@A M Kjær
Jeg har selv sett mange plasser hvor detaljer er feil, men for meg er ikke det et problem.
Fordi jeg vet at mye av disse feilene kommere i fra andre profiler som har blitt flettet i sammen.
Jeg har min egen enkle løsning på dette.
Jeg endrer til riktig informasjon og samtidig laster opp eller lager ett dokument som støtter dette.
Som f.eks denne vigtigt afskrift fra kirkebog bør legges til som dokumet og ikke bare i About me.
Jeg bruker ikke About me som ett sted å legge inn dokumentasjon, for den kan endres av hvem som helst med tilgang.

Når du har lagt til ett dokument på en profil, så er det kun du som kan fjerne dette.

Det blir mer ryddig hvis man gjør dette også.

Jeg tvivler på at netop du, Glenn Østen oplever at få dit arbejde, med de profiler du opretter, rent spoleret.
Det er også et spørgsmål om, hvor meget man orker at starte forfra, endnu engang.
Det gør jeg ikke, så jeg har trukket mig ud af projektet her, og vælger at koncentrerer mig om Marie Grubbes liv andet sted.
Det er i orden for mig at sammenflette træer, hvor man har mulighed for at følge forløbet, og ændringer - men det er ikke i orden med sammenfletninger, som på må og få, og uden kendskab, sker hen over hovedet på en, og ændrer profiler, man har oprettet, til ukendelighed .
Bag efter kunne jeg så, endnu engang, gå i gang med Marie Grubbes mand Søren Sørensen Møller og hans familie. Nej tak.

Der må være flere, der oplever det samme som jeg - men de har måske allerede forladt Geni.

Anne Mette, jeg oppforder deg fortsatt med å fortelle hva du mener er riktige verdier og vise til dokumentasjon på dem slik at de eventuelt kan diskuteres eller ganske enkelt brukes til å rette profilen.

Selv synes jeg at About Me på den profilen er blitt ganske bra sammenlignet med andre, og inneholder flust med tredjeparts kildelinker som alle kan sjekke og også observere at heller ikke de stemmer overens. Slik er det bare.

Kirkeboknotatene du viser til var ikke lagt til som dokumentasjon av deg, men var en nøyaktig kopi av hva som står å Wikipedia. Mesteparten av det som står der gjelder hennes siste ektemann, ikke henne og bør heller legges inn på hans profil.

Plassering av "Septugesima søndag" i begravelses felt var gjort av deg selv, og det var den eneste kirkebok informasjonenom henne som står i danske Wikipedia, og dette hadde jeg tatt med i About Me, men ser du har slettet det nå uten noen begrunnelse eller dokumentasjon.

Hvis du mener WiIkipedia tar feil på fødested og så videre så oppfordrer jeg deg til å dokumentere og korrigere det. Det er bare å opprette en konto der.

Hun ble ifølge notatene i Wikipedia begravet Septuagesimasøndag 1717. Septuagesimasøndag betyr 9ende søndag før påske, dvs 24 Januar 1717. Holbek og andre bommer med andre ord med to år hvis denne opplysningen stemmer, og jeg har valgt å bruke den datoen som begravelsesdato. Han oppgir dødsdato 16 dec. 1718 Borrehuset ved Grønsund på Falster, - Ut fra dato for begravelse og ektemannens nye forlovelse så vil nok vinteren 1716-1717 stemme bedre, og hvis 16. desember kommer fra en kilde så høres nok 16 dec. 1716 mere riktig ut, men det blir bare antagelser og bør sjekkes, men lot 1717 stå som dødsår selv om andre oppgir 1718.

I fødenavnet utelot jeg bevisst Eriksdatter da ingen av kildene bruker det, men la til (Maren) da hun også er referert med det navnet.

Uansett, - synes selv at profilen er blitt veldig bra sammenlignet med de fleste og oppfordrer alle til å legge til rettinger og dokumentasjon på disse hvis de har det.

Uansett så var profilens utseende som Anne Mette klaget over kun ett resultat av sammenfletninger og ikke grunnet endringer.

Apropos:
Har slægtsforskere løst mysteriet om Marie Grubbes død og begravelse?
http://www.historie-online.dk/nyt/marie_grubbe.htm

Marie Grubbes profils historie:

Peter Weis (dansk) oprettede Marie Grubbe profil. Den var der ikke så mange oplysninger i.

Poul Rahbek (dansk) og jeg havde Marie Grubbe profil, som blev flettet.

Knud Jørgen Munk (dansk) kom med ved en fletning.

Cecilie Nygaard (norsk) opretter ny Marie Grubbe profil.

Bjørn Brox (norsk) starter fletninger (og deraf følgende ændringer), og gør profilen til en Bjørn Brox MP profil.

(MP bliver senere ophævet af anden persom, da jeg starter denne tråd med min klage over profilens fremkomst med ukorrekte oplysninger).

Profilen står i dag, så enhver, der kender studier over Marie Grubbe, blot kan ryste på hovedet.

Nej Bjørn Brox, jeg har trukket mig ud af denne profil,
og så undrer det mig, hvordan navnet Anne Mette fremkommer. Jeg ved ikke af, at jeg på noget tidspunkt har haft kontakt med dig, som andet end A M Kjær.

Det sidste link, du nu har fundet og bringer her Brox, som er nogle år gammelt, var der allerede gjort rede for i den profil af Marie Grubbe, jeg oprettede. Det er ikke ny viden.

Og poenget er?

Som sagt, vi kan ikke hjelpe deg såfremt du ikke forteller hva du mener er feil og kommer med riktige verdier samt dokumentasjon og begrunnelser.

Innholdet er forøvrig ganske likt Wikipedia, så jeg foreslår at du også tar initiativ til å få rettet der.

Både Geni og Wikipedia are basert på samarbeid der man samarbeider for å forbedre ting og argumenterer hvis man er uenig, og jeg ønsker at du blir med på ett slikt samarbeid da jeg tror du har mye å bidra med.

Ditt fulle navn og slektstre finner du forresten flere steder på Internett, så jeg foretrekker derfor å kalle deg for ditt fulle navn istedenfor A.M som er for upersonlig.

Ha en fortsatt god dag!

Hvis fulde navn og slægtsliste er noget Geni sætter ind, må jeg kontakte Geni. Det ser jeg på som ret så alvorligt. Er det kun mig, der synes, at Brox er temmelig uforskammet?
Du skriver at "I ikke kan hjælpe mig hvis". Jeg har rent faktisk ikke bedt om din hjælp Brox, jeg har klaget over, og oplyst om, hvad der er foregået.
Du kunne hjælpe meget, ved f eks at holde fingrene væk fra danske profiler., du ingen kendskab har til. Du kunne f eks starte med, fra en ende af, at efterse dine 250.000 profiler.

Og så synes jeg ellers vi skal standse denne ordveksling. Jeg har allerede i går fjernet mit navn fra administrationslisten, og ønsker ikke at have mere med det at gøre.

"Septugesia søndag" 1717 er korrekt hvis man leser denne kirke bok siden over døde:
http://www.geni.com/documents/view?doc_id=6000000011115602328

A M Kjær, mine profiler kan bli spolert som alle andre, jeg er ingen unntak.

Når det gjedler hennes føde sted lar det seg vanskelig å bevise, når man ikke har noen dokument fra den tiden som sier dette.
Det er ingen Kirkebok for Tjele fra denne tiden.

Men man kan anta at hun var født ved Tjele Gods, da hennes far Erik Lauridsen Grubbe, eide denne i tiden 1635-1692. Men dette er ikke noen bevis for at hun i virkligheten var født der

Forøvrig stusser jeg på hennes far Erik Lauridsen Grubbe, til Tjele og Gammelgaard som er nevt død 1662.

Jeg har ikke noe bevis på dette, men jeg har nå lest at han døde i 1692, og fikk Marie gift med Palle Dyre i 1673.
Gjorde henne arveløs etter at hun forlot Palle Dyre.

Bare lurer på om 1662 er ett uhell.

Måske skyldes blandt andet en af problematikkerne, at nogle nordmænd har svært ved at forstå dansk.
Prøv at læse tråden igen.
Septugesima søndag var korrekt, som jeg siger her i tråden, blot ikke som nuværende opholdssted eller dødsdag. Septugesima søndag er tiilige en helt bestemt dag i januar.
Ligeledes har jeg skrevet her i tråden, at Maren Eriksdatter Grubbe, (Marie er kælenavn), ikke er født på/i Tjele, så hvorfor lede der. Jeg kan fortælle dig, at det ikke vides præcist, hvornår hun er født, som det flot og frejdigt fremgår af denne skandaleprofil.
Datoen kendes ikke, og der er noget usikkerhed om året, om det var det ene eller det efterfølgende år. Til gengæld vides det med bestemthed, HVOR hun blev født, og det er som sagt ikke Tjele. Det fremgik tydeligt af min Marie Grubbe profil.

Jeg har ikke orket at kigge på Erik Grubbe, det her har været mere end rigeligt, og Søren Sørensen Møllers forældre, koner og børn har jeg slettet. Jeg ville ikke udsætte det for også at skulle blive maltrakteret.

A M Kjær, jeg forstår godt dansk, har gått på skole i Danmark.

Jeg bare påpeker at Septugesima søndag var korrekt hvis man leser den kirkebok siden som jeg har vedlagt profilen.

Opphold sted genereres ut fra hvor hun ble begravet. Og man normalt fører inn hvilken kirke som gjennomførte begravelsen.
Ulempet er hvis hennes grav senere blir flyttet til ett annet bestemelse sted.
Men skal man bruke kirkebok som kilde, var hun begravet ved Allerslev Kirke.
Men dette gir ikke noe svar på hvor hun døde selvsagt bortsett fra at kirkeboken sier hun bodde i Ugledie

Jeg synes ikke denne profilen er noe skandale profil som du kaller det.
Det er mye usikkerhet rundt hennes fødsel og hvor hun døde.

Hvis du har dokumetasjon på hvor hun ble født, så kunne du ha lastet dette opp på hennes profil på lik linje som jeg lastet opp kirkebok siden på henne profil.
Deretter kan du legge inn denne under Kilde tab'en
Marie (Maren) Grubbe

At jeg prøver å si at å laste opp dokumentajon eller lage ett nytt dokument med kilde informasjon, er mye bedre.

Ugledige, hvor hun boede, med Allerslev Kirke, ligger på Sjælland, ikke på Falster, som hun på dødstidspunkt havde forladt, (tidspunkt for ophør af fattighjælp derfra.)
Du kan roligt udelukke, at en gammel fattig kone, hvis mand blev begravet i de fattiges jord, og som selv havde levet af fattighjælp, senere får sit gravsted flyttet til et andet sogn eller amt.. Eller for den sags skyld, bliver begravet andet sted end nær sin bopæl.
Nu må du snart være parat til at gå ind og få skandaleprofilen rettet. Jeg er ikke mere med på administrationslisten, (som jeg har fortalt).
Bagefter kan du så tage fat på Marie Grubbes mand Søren Sørensen, som også er blevet Broxs MP, og derefter Sørens familie.
De oplysninger, du nu ved søgning finder frem, var alle at finde for 3 dage siden i den Marie Grubbe profil, Brox udelukkede ved sin MP fletning.. Det er det glade vanvid, at nogen skal til at starte forfra.

Jeg er enig at man kan utelukke at hun ble flyttet eller begravet annet sted.
Vi kan med de dokumeter man har anta at hun døde ved eller nær Ugledige.
Jeg finner i allefall det mere sansynlig enn Borrehuset som hun hadde forlatt før hennes død.
Når i tillegg Søren gifter seg i samme kirke 20 juni 1717, notert å være i fra Ugledige så har de nok begge flyttet ditt etter han ble sluppet løs

Tidspunkt for opphør av fattighjelp i Falster var i 1716, så hun må ha flyttet etter dette.

Vi er enige ;-)

Showing 1-30 of 59 posts

Create a free account or login to participate in this discussion