Giannottin of Geanottin?

Started by Private User on Thursday, March 18, 2010
Problem with this page?

Participants:

  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Showing all 4 posts
Private User
3/18/2010 at 2:07 PM

In de documenten die ik destijds van wijlen mijn vader kreeg staat de naam vermeld als Geanottin. Met slechts 9 letters. In mijn documenten staat dat de naam destijds in Zutphen gewijzigd werd in Gianotten. Het aantal letters bleef daarbij gelijk (9) en de e ging van GEA naar TEN en de i ging van TIN naar GIA. Zodat uit Geanottin de naam Gianotten ontstond.
Heeft iemand voor mij een kopie van een document waaruit zou blijken dat de oude naam als Geannottin met 2 x n (opeenvolgend) en 2x tt (ook opeenvolgend) werd gespeld? Bij voorbaat dank.

Private User
3/18/2010 at 2:59 PM

@henk gianotten
Nog even een aanvulling:
Anthon Geanottin (1775-1829) was degene die zijn naam mocht veranderen in Gianotten. Zijn zoon Jacobus (1812-1883) werd ook geboren als Jacobus Geanottin maar kreeg (net als zijn vader) ook de naam Gianotten. Zijn zoon Th. Gianotten (1850-1902) kan dus nooit geboren zijn als Geanottin omdat zijn opa Anthon bij zijn geboorte al ruim 20 jaar (1829-1850) dood was. Zijn zoon J.J. Th. Gianotten (1878-1954) heet ook gewoon Gianotten. Ik denk daarom te mogen concluderen dat de naam van Th. Geannottin ( (1850-1902; de vader van o.a. Cor en de grootvader van o.a. Joke) fout is gespeld. Zoals reeds eerder gevraagd zou ik graag de brondocumenten van Th. Gianotten (1850-1902) ontvangen.

Private User
3/21/2010 at 11:34 AM

Joke Gianotten meldde mij vandaag dat de vreemde vermeldingen van de Gianotten naam met extra letters foutief waren vermeld in oude documenten.
Omdat de broers en zussen ook als Gianotten in deze stamboom zijn opgenomen (en ook in de lijst van Joke staan) mag je er vanuit gaan dat het hier dus om de naam Gianotten gaat. Overigens, heeft iemand nog foto's van die generatie uit dat deel van de familie?

Private User
11/18/2012 at 3:03 PM

Als je op Google zoekt vind je de officiële vermeldingen van Geanottin en de verandering in Gianotten.

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion