Gustav Eskild Heintze - @Gustav Eskild Heintze

Started by BrittMarie Ek on Monday, September 30, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 4 posts
9/30/2013 at 11:43 PM

Hanne, han är född som Gustaf Eskil den 2/2 1874 i Skedevi församling vid Reijmyre glasbruk i Östergötland, Sverige.
Hans ena syster är min farmor.
Hans förfader Johan Hinz född 1715 invandrade till Kosta glasbruk i Småland, Sverige samman med sin hustru år 1748, troligen från Böhmen.
Hälsningar
Britt Marie Ek

10/1/2013 at 3:00 AM

Hei,
har ingen fødselsdatoer på han, eg veit bare at han kom i over til Norge fra Sverige.
Har tidlegere fått vite at slekta/forfedrene hans var i fra Tyskland /Polen området.
Gustaf Eskil Heintze var glassblåser.

Hilsen
Hanne Myrane

Private User
3/14/2014 at 8:36 AM

Hei.Dette er min oldefar på mors siden.Han hadde en datter til Gunnhild Karen Sofie Henitze.født 4-6-1912.Døpt i Høvik kirke25-12-1912.død 9-6-1989.
Kari Neslandf27-9-18178 død 9-7-1952.giftet seg med Gustav Eskild 7-10-1912.
Kari hadde datteren Anne Wally fra før.Charles døde av sterk astma anfall bare 36 år.
William og Borghild.Vet lite om slekten min på denne siden , så det var artig og finne dette.Min mormor var alltid så stolt av og være halvt svensk.Navnet Heintze var både hun og min mor stolte av, selv om de ikke bar det videre.
hilsen Anita K Andresen

3/17/2014 at 2:46 AM

Hej Anita. Underbart att få veta att min farmors äldsta bror har nu levande ättlingar i Norge. När jag började forska för 1 1/2 år sedan visste jag inte ens att Gustav Eskil fanns! Hanne M var till stor hjälp och jag har tänkt att ta reda på mer detaljer om hans liv i Norge.
Jag vill väldigt gärna ha kontakt med dig via e-post, då jag inte är medlem i Geni. Svara gärna till brittmarie.ek@hotmail.se så kan vi pratas vid mycket mer och dela information om släkten.
Hälsningar från Britt Marie Ek

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion