Flygel?

Started by Svein Erik Bjartheim on Sunday, January 19, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 8 posts
1/19/2014 at 1:19 PM

Hei! Er det noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ble gjort til hovedadministrator av Flygel den 20/12-2013? Jeg kan ikke på noen måte se at der er slektsbånd fra Flygel til min slekt?

Og hvordan kommer jeg ut av dette?

På forhånd takk for hjelp

Svein Erik

1/20/2014 at 2:18 AM

Kan du legge ut link til profilen du snakker om?

1/20/2014 at 4:08 AM

Jeg ser at du ble gjort til hovedadministrator den 20/12-2013. Samtidig ser jeg at du har lagt til 153 profiler på Geni, men administrerer 202, hvilket betyr at du har overtatt noen profiler, trolig fra en slektning som ikke er aktiv på Geni lenger og som hadde et lite tre der Wilhelm R Flygel var en del av det treet. Så da han/hun ble markert som inaktiv på Geni, overtok du administrasjonen av denne personens profiler. Det er i hvertfall den mest logiske forklaringen i mine øyne.

Hvis du vil fjernes som administrator av denne eller andre profiler så trykker du på knappen Handlinger i profilen. Klikk deretter på Manager Options og du vil få opp en liste over alle administratorene. Ved ditt eget navn er der en liten x, trykk på den så fjernes du som administrator.

Private User
1/21/2014 at 1:45 AM

Hvordan fungerer dette administrasjonssystemet på GENI. Wilhelm Rønning Flygel er min grandonkel, og jeg er i det minste medadministrator på hans profil. Hvorfor blir da en som ikke er i slekt bare satt som hovedadministrator?

Private User
1/21/2014 at 5:16 AM

Fordi det er nærmeste aktive slektning til opprinnelig _administrator_ som arver profilene, og Svein er mye nærmere i slekt enn deg.

Du kan vel flåsete sammenligne det med at du arver en hytte fra faren din fordi du er nærmeste slektning og ikke f.eks en firmenning som tilfeldigvis bor nærmere hytta eller har den i sin utmark..

Man skulle jo sikkert ønske at den beregningen ble gjort for hver enkelt profil, men det ville vel bli en tung jobb hvis det er mange profiler, og ville neppe løse noe hvis de som venter på en løsning på profilene må forholde seg til i verste fall en ny administrator for hver profil.

Den nye manageren kan fjerne seg manuelt som administrator på de profilene man har arvet og evt utnevne en ny. Man får jo en mail med komplett liste.

Du har også selv tilgang til å fjerne administrator fra profiler som inngår innen din egen familiegruppe hvis han/hun ikke har profilen innen sin egen familiegruppe.

Du ser dette ved at det er ett [x] du kan klikke bak navnet på det administratorene som kan fjernes når du åpner "Manager Options" på en profil.

Uansett så har man nå aktive administrator(er) som kan snakke sammen og bli enig hvis noe bør endres.

Private User
1/21/2014 at 6:58 AM

Man kan forøvrig også utnevne en annen som hovedadministrator selv om vedkommende allerede er administrator og å fjerne seg selv hvis man inviterer vedkommende på nytt som administrator og huker av for at vedkommende skal være hoved.

Private User
1/21/2014 at 1:51 PM

Bjørn, jeg reagerte på dette av den enkle årsak at Svein selv opplyste at han ikke hadde/var kjent med noe slektsforhold til slekten Flygel. Ifølge navnereglene er Flygel et beskyttet slektsnavn, og man skal ha nære relasjoner til slekten for å kunne "bruke" navnet.

Hva angår hytta, så er den ikke arvet. Jeg har bygd den selv, -og solgt den.

Mvh Viggo

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion