Etsin sukulaisia Mäntyharjun suunnalta (Mattila, Hölttä, Pippuri..)

Started by Private User on Sunday, October 10, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 25 posts
Private User
10/10/2021 at 7:06 AM

Hei Olen aloittelija tässä sukututkimuksessa.
Äitini isä Pauli Johannes Mattila on syntynyt 1922 Mäntyharjulla. Emme tiedä juuri mitään hänen puolen suvusta ja olisi kiva tietää jos äidille löytyy vaikka pikkuserkkuja ja saada tietoa isovanhempien elämästä. Paulilla ei kai ole sisaruksia, mutta siitäkään ei ole täyttä varmuutta.
Olen menossa kansallisarkistoon jos sitä kautta löytyisi jotain. My heritagella dna testi tehty, mutta sitä kautta en oikein ole löytänyt ketään.
Paulin vanhemmat ovat Otto Mattila 1890-1948 ja Hilda Maria Mattila os. Hölttä 1902-1939. Ovat olleet Uukuniemellä ja Sortavalassa. Otto on ollut jääkärinä saksassa. Oton vanhemmat ovat Hilma Pippuri ja isän nimestä minulla ei nyt ole täyttä selvyyttä onko Johannes vai Johan ja kutsuttu Juho ja onko sukunimi alunperin Mattila vai Mattinen. Hildan vanhemmat ovat August ja Maria Hölttä (os. Nironen?).

Onko kellekään tuttuja? :D

10/10/2021 at 7:51 AM

Minna Hirvonen

Yksi neuvo, Mikkelin rekisteristä voi saada paremmin tietoa, varsinkin Kannaksen suvuista.

Marja-Leena Töyrylä

10/10/2021 at 8:20 AM

Pippureita on myös Hirvensalmella, kuten Hölttiä ja Nirosia. Hölttiä myös Pertunmaalla, löytyvät osin myös Hartolasta.

10/10/2021 at 8:49 AM

Hei
Mäntyharjun seurakunnan syntyneiden luettelosta löytyy
4.5.1890 syntynyt Otto Johan,
isä lois Johan Mattila, äiti Hilma Pippuri. Olivat kirjoilla Mäntyharjun Toivolan kylässä talo 14.
Lapsen kummit Johan Pippuri ja Vendla Andersson.

12.6.1902 syntyy Hilda Maria, vanhemmat räätäli August Hölttä, Maria Nironen Mäntyharju Saviniemen kylässä talo 5.