Rules regarding relatives / regler vedr. slægtninge

Начала Pia Pedersen сегодня
Сегодня в 4:00 до полудня

I have some question regarding rules for relative, and I will write in english and danish ( this because there are some members that can't read english very well, this way they can also add some inputs).

Jeg har nogle spørgsmål vedr. regler for slægtninge, jeg skriver på engels og dansk ( dette fordi der findes nogle medlemmer som ikke læser engelsk så godt, på denne måde kan de også komme med inputs)

My questions:
Are there rules in Geni that specifies when relative are close relative? if so where can I read them?
Are there rules in Geni that specifies when you are entitled to own relatives.?

Mit spørglmål:
Findes der regler på Geni der specificere hvornår slægtninge er tæt slægtninge? hvis de findes hvor kan jeg læse dem?
Findes der regler på Geni der specificere hvornår du har retten til at eje slægtninge?

The last I would do is to "invade" some members private profiles.
Det sidste jeg vil gøre er at mase mig ind i andres private profiler.

I will give an exsample:
I was years ago asked by a currator, to make a projekt regarding the Danish resistans people that was executed, I put a very big job in this, and asked a Danish Currator together with a Geni-partner also to be manager on those profiles in case some other Geni members have something to add something to the profiles. then there were more of us who could be contacted. (also if others wanted to bee added on the profile)
The way I worked was that I alway begun searching if the exact resistant man was on Geni, many of them weren't on Geni, and I started up the profile, and work backwards until I got a match, and he could be adde to the big tree.
I have now discovered that I was taken of this profile and the ones I have made in order to add him to the big tree, accordenly because some mebers didn't agreed that I belong there, due to I was not close relative. the one that cut me off is also (in my oppion) not close. Therefor I'm missing exact rules.

Jeg vil give et eksempel:
Jeg blev for år tilbage bedt af en kurrator om at lave et projekt vedrørende de danske modstandsfolk, der blev henrettet, jeg lagde et meget stort arbejde i dette, og bad en dansk kurrator sammen med en Geni-partner om også at være leder på de profiler i hvis nogle andre Geni-medlemmer har noget at tilføje noget til profilerne. så var vi flere, der kunne kontaktes. (også hvis andre ønskede at blive tilføjet på profilen)
Måden jeg arbejdede på var, at jeg altid begyndte at søge om den nøjagtige resistente mand var på Geni, mange af dem var ikke på Geni, og jeg startede profilen op og arbejdede baglæns, indtil jeg fik et match, og han kunne føjes til det store træ.
Jeg har nu opdaget, at jeg blev taget af denne profil og dem, jeg har lavet for at tilføje ham til det store træ, følgelig fordi nogle medlemmer ikke var enige i, at jeg hører til der, fordi jeg ikke var nær slægtning. den der afskar mig er (efter min mening) heller ikke tæt på.
Så derfor savner jeg præcise regler.

I in that belive that Geni is made to make the tree avalibel for all interested, to explore, to find relative, to find rellative overseas, to add info, to help each writing the history.
buttom line I miss rules the specifices exactly when and why someone can call a profile their own.
Can someone help me finding the rules on this?

Jeg tror på, at Geni er lavet til at gøre træet tilgængeligt for alle interesserede, for at udforske, for at finde slægtninge, for at finde relative i udlandet, for at tilføje info, for at hjælpe hver enkelt med at skrive historien.
buttom line Jeg savner regler de specifikke præcis hvornår og hvorfor nogen kan kalde en profil for deres egen.
Kan nogen hjælpe mig med at finde reglerne for dette?

With warmest regards
Pia

Зарегистрируйтесь или войдите в систему чтобы участвовать в этом обсуждении