Kemijärven Flinkit.

Начала Private User сегодня
Показаны все сообщения (6)
Private User
Сегодня в 4:11 до полудня

Kiinnitin huomiota Savo lehden uutiseen, jossa kerrottiin1782 syntyneen Kalle Flinkin täyttäneen sata vuotta. Hän asui Kemijärven Storbyssä, kylässä, joka on itse Kemijärvestä itään joen toisella puolella.

Katselin Hiskistä, jos löytäisin Kallen. Ei onnistunut, mutta löysin toisen 99 vuotiaana kuolleen Flinkin. Osa sukuani lähtee Kemihaarasta etelään kulkemaan Australiaa myöten. Sukuforumissa on paljon valmiiksi kirjoitettua Flinkeistä. Myös sodassa kaatuneita henkilöitä löytyy. Romanisuku tämä on. En osaa sanoa, onko kyse sotilasnimestä muualla Suomessa. Haluaisin kuitenkin selvittää jonkun viisaamman avulla asiaa. Minulla ei ole enää pääsyä sukututkimusseuran sivuille. Genos ei tule enää. Pilviä taivaalla:) Terveisin Riitta

Сегодня в 5:09 до полудня

Kalle Fredrik Flink näkyy tulleen joukkonsa kanssa Kuusamosta. Pudasjärvellä näkyy syntyneen yksi pojista. Ja välillä on asuttu Rovaniemelläkin.
Tämä on kyllä niin merkittävä romanisuku että se on syytä tutkia. Voin aloittaa, mutta tähän olisi syytä saada muitakin mukaan tekemään ja korjailemaan.
Lähden latvasta eli uusimmista kirjoista liikkeelle.
/ Antti

Сегодня в 5:49 до полудня

Olen jossain vaiheessa lisännyt näitä Flinkejä, jotka ovat omaa sukuani. Ovat muistaakseni alkujaan juuri Kemijärveltä. Niin ja romaneja ovat.
Mistä tämän sukufoorumin Flink-tarinaan pääsisi kiinni?

Jaakko

Сегодня в 6:03 до полудня

Kalle Fredrik Flink näkyy tulleen joukkonsa kanssa Kuusamosta. Pudasjärvellä näkyy syntyneen yksi pojista. Ja välillä on asuttu Rovaniemelläkin.
Tämä on kyllä niin merkittävä romanisuku että se on syytä tutkia. Voin aloittaa, mutta tähän olisi syytä saada muitakin mukaan tekemään ja korjailemaan.
Lähden latvasta eli uusimmista kirjoista liikkeelle.
/ Antti

Сегодня в 6:35 до полудня

Eiku.
Näitähän on jo tutkittu. Tuli sininen vastaan.
Lähteitä kuitenkin puuttuu, joten ei ole haitaksi koota tiedot.

Private User
Сегодня в 11:15 до полудня

Kiinnostavaa kuulla. Flink käännettynä on myönteinen sukunimi. Vertaan Rautalammen Motvilligiin. Jaakko Kuukasjärvi. En muista mitä hakusanoja käytin sukuForumissa ja siellä mukava huomata vanhat kunnon sukututkijat, joita olen fanittanut. Arthur Thesleffin sanakirjasta löytyy näitä sukunimiä, muttei linkkini ei enää toimi.. Olen itsekin sinne joskus kirjottanut. Digiarkistoa sanomalehdissä selaamalla löytyy tietoa. Aiemmin romaneista käytettiin muuta nimitystä. Joku Forumissa kysyy: onko nämä lappalaisia vai mustalaisia? Kiitos vastauksista.

Показаны все сообщения (6)

Зарегистрируйтесь или войдите в систему чтобы участвовать в этом обсуждении