Kirsten Petersdatter Falch - Kirsten og hennes ektemenn

Started by Knut Helge Olsen on Saturday, June 23, 2012
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 6 posts
6/23/2012 at 10:54 AM

Hei

I følge Kåre Hansen http://www.luroy.folkebibl.no/artikkel_30_lokalhist.htm, var Kirsten Petersdatter Falch gift en gang
med Jens Albertsen (se kilden). Hun hadde 8 barn. Som hun fikk i voksen alder (ikke slik denne profilen hevder).
Hvilke kilder belegger giftemålet med Jens Randulf? og hvordan kildebelegges tidslinjen på denne profilen?

Knut Helge

Private User
6/24/2012 at 2:39 AM

Her har noen tydeligvis gjort en feilsammenslåing og blandet Kirsten Petersdatter Falch og Kirsten Petersdatter.

Stusset selv for noen dager siden at moren Anne Jonsdatter som vi har diskutert mange ganger på Geni plutselig har fått foreldre. Alle argumentene og konklusjonene rundt dette er skrevet ned i profilen hennes.

Jeg har desverre ikke tid eller stor nok skjerm til å se nærmere på dette nå. Remi Trygve Pedersen - har du anledning?

De siste sammenslåingene og struktur endringene i området er gjort av Knut Helge Olsen, Private, Grethe Nicolaysen, Torbjørn Takle Mohn, Lars Andreas Faye - Røed og Janita Kristin Orvik. Dere burde ta en nærmere tidd selv også.

6/24/2012 at 2:57 AM

Takk for svar Bjørn

De endringene jeg har gjort er å kildebelegge begravelse, og fjerne det dødstidspunktet som lå inne - fjernet 1694 og erstattet med 1718.
I tillegg har jeg lagt inn fortellingen til Kåre Hansen som inneholder flere kilder og en god skildring av hennes liv. Disse er solide dokumentasjoner etter mitt skjønn.

Private User
6/24/2012 at 3:44 AM

Knut, - profilen i da er at to helt forskjellige personer er slått sammen, så uansett hva du endrer så blir det feil for den andre. Det må lages en ny Kirsten Pedersdatter gift med Jens Randulf og sannsynligvis foreldre også for så å fordele besteforeldre og barn før man kutter Kirsten Falks kobling til Jens.

6/24/2012 at 4:23 AM

Hei Bjørn

Ja, den som har lagt inn Jens Randulf har kanskje en god oversikt.
Hvem er det?

Knut Helge

1/29/2014 at 5:02 AM

Hei

Er det noen kuratorer som vet om det blir ryddet opp i denne profilen? Ser at det fremdeles er to profiler som er blandet sammen, jfr. diskusjonen over..

Knut Helge

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion