Roldán lastname/apellido: from Caguas (Tomás De Castro) and/or Gurabo, Puerto Rico

Started by Alfredo Roldán Flores on Monday, November 24, 2014
11/24/2014 at 5:10 AM

Requesting assistance re: Roldán lastname: from Caguas (Tomás De Castro) and/or Gurabo

I would highly appreciate if anyone in this group with knowledge of the Roldán last-name could help me clarify my paternal ancestry.

Please, send me a reply email, and I'll share more detailed information, including access to my family tree (as far as I've been able to put together via ancestry.com and other online resources).

A couple of names that I've been trying to trace back in time:
( ) = not 100% sure of its accuracy

(José) Claudio Roldán (Guzmán)
Vicente Roldán Figueroa
Gregorio Roldán (end of the line, so far)

Thank you, in advance, for any help members of this group can provide!

Cordially,

Alfredo Roldán Flores

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Solicitando ayuda re: Apellido Roldán: Caguas (Tomás de Castro) y/o Gurabo

Apreciaría muchísimo si algún(os) miembro(s) de este grupo, con conocimiento del apellido Roldán (particularmente, del pueblo de Caguas (Tomás de Castro) y/o Gurabo) me podría ayudar a trazar mi ascendencia paternal.

Por favor, envíenme un mensaje electrónico, y con mucho gusto compartiré mi árbol genealógico (según he podido trazar a través de “ancestry.com” y otros recursos en linea).

Alguno de los nombres que he tratado de investigar:
( ) = no 100% seguro de su certeza

(José) Claudio Roldán (Guzmán)
Vicente Roldán Figueroa
Gregorio Roldán (el final de la rama, por la presente)

Gracias anticipadamente, por cualquier ayuda que los miembros de este grupo me puedan brindar.

Cordialmente,

Alfredo Roldán Flores

Create a free account or login to participate in this discussion