Anne Jonsdatter, på Tjøtta

Started by Private User on Sunday, January 11, 2015
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 8 posts
Private User
1/11/2015 at 8:25 AM

Ang. denne: Anne Jonsdatter

Ser at hun er satt som MP, men alikevel er det noen som legger til hennes foreldre. I heddingen over navnet står det at hun ikke er fra Meløy og at hun ikke er en Benkestok. Allikevel skjer dette.
Liker heller ikke disse "bekreftede treff" mot MH, siden ingen som kan dokumentere at hun var en Benkestok.

Mvh
Lillian Aaker Jacobsen

Private User
1/11/2015 at 8:27 AM

Da var det noen som hadde fjærnet "far Benkestok". Takker så mye,.

3/25/2015 at 12:29 PM

Hei..

Jeg er ganske fersk her inne og lurer jeg på hvorfor JON TRONDSEN BENKESTOK er fjernet fra mitt slektstre. Og ANNE JONSDATTER, TJØTTA er lagt inn. Der skal det være ANNA JONSDATTER, Meløy, 3. generasjon Benkestok. Jeg har hele Benkestokgenerasjonene helt til meg selv..
Vil noen forklare meg dette?

Mvh
Randi Sundøy

Private User
3/25/2015 at 1:44 PM

Les omtalen i profilen, så skjønner du selv hvorfor Anne Jonsdatter og Anna Jonsdatter Benkestok ikke er samme person.

Beklageligvis finnes det tusenvis av slektstre der ute som påstår det uten å sjekke fakta.

3/25/2015 at 2:37 PM

Hei Bjørn

Det jeg vil frem til er hvorfor blir mitt slektstre endret av andre. Det er endret på de navnene jeg har lagt inn.
Den oversikten over Benkestokgenerasjonene er funnet på Distreff og det er en kobling opp til min far. Mener du at den ikke er reell?
Hvordan får jeg endret navnene?

Private User
3/25/2015 at 3:05 PM

Det er nok ikke bare ditt slektstre, er er nesten 90 millioner andres slektstre også, - og som du ser har Anne Jonsdatter fra Tjøtta langt over 5000 etterkommere og ganske mange av dem er Geni brukere også.

http://www.geni.com/worldfamilytree/learn-more

Vi som er kuratorer har som "jobb" å sørge for å løse opp i feil som dette, og i verste fall låse profiler slik at de ikke blir feil igjen.

3/26/2015 at 3:45 AM

Anna Jonsdatter er i min rette morslinje. Jeg er genetestet for MtDNA full sekvens. Jeg er lagt inn i norgesprosjektet. Hvis det finnes levende slektninger i rett morslinje til Margrethe Jonsdatter Benkestokk oppfordrer jeg dem til å geneteste seg for MtDNA full sekvens. Da vil det forhåpentligvis bli slutt på denne spekulasjonen.

7/17/2017 at 10:09 AM

Meløy på Helgeland : Del I ; Benkestok-ene og deres etterslekt i Meløy side 240
http://www.nb.no/nbsok/nb/29f727ffd1641534d84fb985758ca612?index=4#243

Her er Marens mor Anna Jonsdatter gift med fogden Petter Falck
side 239
Anna datter av Jon Trondsen Benkestok side 238 ?

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion