Drenthe

Started by Job Waterreus on Sunday, March 29, 2020
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 7 posts
3/29/2020 at 10:20 AM

Intussen heb ik ook voor Drenthe geprobeerd voor plaatsen en gemeenten de provincienaam te wijzigen naar Drenthe.
Ook voor deze provincie is de bedoeling om in ieder geval alle plaatsen met de huidige gemeente op te nemen.
Zie de discussies bij de andere provincies voor de uitleg waarom het nu nog niet goed mogelijk is om ook andere historische gegevens in te voeren.

Private User
3/29/2020 at 12:15 PM

En ik heb vandaag mijn boekske weer gevonden waarmee ik destijds voor mijn bedrijf het 'relatiebeheer' per gebied kon overzien, met alfabetisch alle postcodes van belangrijke plaatsen en NS-stations waar mijn 'clienten' en 'opdrachtgevers' zich hier ten lande zouden kunnen bevinden... Gelukkig heb ik een groot huis waar ooit mijn personeel hun bureaux bevolkten en kan ik nog maar moeilijk weggooien. Er zat ook zo ontzettend veel werk en energie in, dat ik, toen ik -door physiologische omstandigheden en overgangsperikelen- wel moest afhaken en personeel ontslaan, nog niet toe was alles in de versnipperaar te laten verdwijnen.
En nu, in deze COVID-19-tijden, kan ik het dus weer gebruiken voor mijn ultieme ouwe-dags-besteding en ga ik graag ook het project 'Zoeken in Drenthe' opschonen.

3/29/2020 at 1:08 PM

Jeannette, dank je wel.

Als iemand aanvullingen heeft op het Nederlandse bronnen project of op de bronnen projecten per provincie en huiverige zijn om zelf die projecten aan te passen laat dat dan even weten dan voeg ik die informatie wel toe.

Private User
3/30/2020 at 3:34 AM

Drenthe is 'ongeveer!' postcode NL.770# t/m NL.799#, dat is DEDEMSVAART t/m DWINGELOO en postcode NL.930# t/m NL.959#, dat is RODEN t/m ONSTWEDDE. eventuele aanvulling doe ik straks nog wel...

3/30/2020 at 4:32 AM

Postcodes willen ook nog wel eens wijzigen bij een herindeling en voor Geni zijn ze denk ik minder belangrijk. Er zijn ook te veel gegevens op postcode niveau om ze handmatig te wijzigen. We zouden ze nog wel op plaats niveau kunnen handhaven als dat nuttig is, maar dat zou dan waarschijnlijk betekenen dat we ze als zoeksleutel moeten opnemen en dat is waarschijnlijk weer een probleem omdat de locaties wereldwijd gebruikt worden. Dan moeten we er wereldwijd afspraken voor gaan maken. Maar als het nuttig lijkt kunnen we kijken wat er mogelijk is.

Private User
3/30/2020 at 5:17 AM

Wat mij betreft GEEN postcode; Oosterlengte en Westerbreedtes, sorry voor het andere halfrond, ik bedoel natuurlijk Zuiderbreedten en Noorderlengtes zijn VééééL belangrijker om straks ook ouwe cartografische bronnen te kunnen 'loslaten' op wat we dan inmiddels weten over ligging en provincie-indeling...

Zie dan ook voor uw verstrooiing en als u interesse heeft hulpverlening, dit projectje:
* https://www.geni.com/projects/Nederlandse-Kaartmakers-Cartografen-s...

Private User
3/30/2020 at 5:20 AM

Of, als u nog niet zo lang 'op' of 'in' Geni zit:
* https://www.geni.com/projects/Kaart-makers-in-de-familie/7470
De twee projecten lijken elkaar te overlappen, maar critici kan ik dat snel in 'n pm (=persoonlijke mail via Geni) weerleggen.

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion