Limburg

Started by Job Waterreus on Thursday, April 2, 2020
Showing all 9 posts
4/2/2020 at 9:58 AM

Ik heb intussen ook voor de provincie Limburg de provincienaam aangepast.
Gebruik s.v.p. deze discussie om voor de provincie Limburg ontbrekende locaties te melden en plaatsen die toch nog een provincie afkorting gebruiken (Alleen gemeenten en dorpen zijn aangepast, dus op lager niveau zal meestal nog LI gebruikt worden).

4/9/2020 at 7:27 AM

Vraag van iemand die het half begrijpt: willen jullie nu dat de afkorting LI voor Limburg overal vervangen wordt door Limburg?
Ik neem niet aan dat dat als batchVerwerking gedaan kan worden in bijv, MyHeritage?

4/9/2020 at 8:49 AM

Ja, inderdaad, maar daar voor locaties in Geni en dat is helaas een handmatige actie.
Verder is het dan ook nog de bedoeling dat iedere plaats tenminste met de huidige gemeente is opgenomen.

4/10/2020 at 3:46 AM

Job,

daarmee zeg je dus dat plaatsen als Nieuwenhagen en Schaesberg bij jullie Landgraaf moeten heten? Dat Waubach Ubach over Worms gaat heten?
Dat gaat mij niet alleen als Limburger net een brug te ver. Waarom? O.a. omdat dat dat het zoeken in akten als die van FamilySearch onmogelijk maakt. De naam Landgraaf komt daar niet voor. Dan moet je als niet Limburger maar net weten dat mijn opa geboren in Waubach door jullie onder Landgraaf geplaatst is.

4/10/2020 at 4:35 AM

Nee, dat betekend dat je gewoon op Nieuwenhagen, Schaesberg en Waubach kan zoeken, maar dat als gemeente Landgraaf zal worden gegeven.

4/10/2020 at 4:38 AM

Zolang Geni niet kijkt naar de datum die bij de locatie hoort en maar maximaal 4 keuzes toont tijdens het intikken kan dat niet goed anders, want het moet wereldwijd werken en er zijn wereldwijd veel plaatsen die met dezelfde letters beginnen

4/10/2020 at 10:43 AM

Job wat je nu zegt snap ik niet, tenzij je me duidelijk kunt maken Als je gemeente Landgraaf opgeeft, hoe weet ik dan of ik onder Nieuwenhagen of Schaesberg moet gaan zoeken? Vul je dan in Schaesberg-Landgraaf zoals je nu doet Grijzegrubben-Nuth of Bleijerheide-Kerkrade al realiseer ik me dat Grijzegrubben en Bleijerheide wijken van de daarachter genoemde plaats zijn.

4/10/2020 at 12:41 PM

Je moet niet de gemeente opgeven (tenzij je die zoekt), maar de plaats die je zoekt en dan krijg je er de gemeente,provincie en land bij. Als een plaats in meerdere gemeentes voorkomt, dan moet je er soms ook de gemeente of provincie bij tikken om te zorgen dat de juiste plaats in het keuzelijstje verschijnt. In de meeste gevallen zal het intikken van (de eerste paar letters van) de plaatsnaam voldoende zijn om de plaats in de keuzelijst te tonen, maar soms moet je dus wat meer tikken.

4/10/2020 at 12:44 PM

Je moet dus zoveel mogelijk de plaatsnaam uit de bron gebruiken, vind je die niet kan is het dus mogelijk om aan te vragen die toe te voegen (dan dus graag ook even aangeven waar die ligt en/of wat de huidige naam is)

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion