Projektin rakenne

Started by Simo Lindberg on Wednesday, April 8, 2020
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 19 posts

Moi,

Nyt alkaa hahmottua tuo rakenne, minkä olen hyväksi havainnut muutamassa muussakin kyläprojektissa, eli kunkin kantatilan alle tulevat haltijat aikajärjestyksessä ja näiden perään linkit rippikirjoihin ja henkikirjoihin. Ehkä SAY:kin.

Vaikka talojen linkit toki nopeasti löytää Digiarkistosta tai SSHY:stäkin, tähän ne tulevat perattuna ja samalla tulee tietysti katsottua jatkuvuudet. Kunhan saan rungon tehtyä niin että joka talon kohdalla rippikirjat alkavat 1700-1800-lukujen taitteesta, käyn ne vielä uudelleen läpi talokohtaisesti.

Kaikki parannusehdotukset tervetulleita ja ilman muuta korjailen ja lisäilen tuonne dataa, jos ette arvaa mennä tekstiä sorkkimaan. Edit-nappia kun painaa, tuonne aukeaa melkoinen viidakko linkkejä, jotka eivät ihan heti sieltä avaudu, vaikka Kantele ei kovin iso kylä olekaan.

Listaukseen lisäämäni henkilöt on suoraan linkitettyinä geni-profiileihinsa, joten nimimuoto listalla näkyy ihan sen mukaan, mikä teillä on oletuskielenä vs. profiilin kielivalinnat. Mikäli profiilia ei ole, nimi on uusimman dokumentin mukainen. Yleensä siis rutosinkielinen ja ilman talon nimeä sukunimen korvikkeena.

t.Simo

p.s. omia juuriani Kanteleelta mm. Vappulasta, Siltalasta ja puolet Kandelineista.

Tervehdys! Nyt löytyi Pukkilasta minulle Y-DNA 111 osuma. Pertil Eskilsson Perttilä (1590-1660). Geni ei löydä sukulaisuutta, kuten ei löydä myöskään Kandelin nimisiin. Noilla Pukkilan Kandelineilla on samoja etunimiä, kuin on Impilaheen Kantelisilla (Candelin). T: Jorma Kantelinen

Olen ihan aloittelija, isän isä Johannes (myös Juho) s. 21.9.1882 Pukkilasta ja myöhemmin otetusta sukunimestä (Kantola) päätellen Kanteleen kylä liittyy asiaan. Molemmat vanhempansa Eva Maria Lind(h) ja Luukas Matinpoika olleet aikaisemmin naimisissa eli isoisällä liuta sisaruspuolia. Toivon, että näitä nimiä alkaisi löytymään täältäkin, nyt tuntuu vähän että haparoin pimeässä :). Jään tänne hengailemaan!

Juho on tosiaan syntynyt Kanteleella. Löydät hänen syntymätietonsa Pukkilan syntyneiden kirjasta:
http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=13845345

Oliko Juholle tehty jo Geni-profiili? Voisin jossain välissä kurkata.
Kanteleen osalta on jo varsin kattavasti lisätty väkeä, joten ei kannata hirveän pitkälle rakentaa puuta, ettei tarvi hirveästi yhdistellä :)

Hei Simo ja kiitos vastauksesta. Olen tehnyt juu mutta ilman lähdeviiteitä. Katsoin läpi Kanteleen profiilit enkä löytänyt ketään tuttua nimeä sieltä... Tämän Johanneksen äiti on kovin kiinnostava, mutta luulen että olen sekoillut siinäkin, olisi mielestäni Hollolasta sotilaan tytär tai ehkä tyttärentytär ja myös äitini isän sukua on sieltä päin. Olisi kiva jos viitsit katsoa ja autella eteenpäin!

Laitatko linkin Juhon profiiliin niin katselen vähän taaksepäin. En löydä googlella tähän hätään :)

Luukas joka tapauksessa ainakin tullut Orimattilasta, missä edellinen vaimonsa on syntynyt.

Eva Maria niin ikään Orimattilasta muuttanut, mutta rippikirjassa lukee, että olisi Hartolassa syntynyt. Kumpikin vanhemmista ollut Orimattilan Ruhan kartanossa työväkenä ennen muuttoa naapurikylään, eli Kanteleelle.

Ja löytyihän se Juhokin :)

Orimattila on ollut kyllä tarjolla, mutta en ole osannut etsiä oikein. No nytpä on 2 uutta aluetta: Orimattila ja Hartola (ei siis Hollola, josta olin innoissani) joita voi ihmetellä :). Kiitos avusta!

Komento takaisin! Hollola se taitaa olla sittenkin. Täytyy vielä varmistaa.

Kysyin joku aika sitten FB-ryhmässä "Yhteiset sukujuuret" näin:
Tällainen pariskunta mennyt naimisiin
Vihityt
21.12.1823 Tennilä Rekola Drg: Joh: Fredrss: Lindh Eva Maria Joh: dr Tennilä Rekola
Onko tässä heidän lapset:
13.10.1826 14.10.1826 Woistis gård Drg. Joh: Fredr: Lind Eva Maria Joh: dr 22 år Johan Fredric
30.4.1834 1.5.1834 Woistis Köyckä Tp: Joh: Lind Eva Maja Johansdr 34 år Fredric
30.5.1838 30.5.1838 Tennilä Markola Drg. Johan Lind Eva Maja Johsdr 27 år Eva Maria
Vai onko 2 vanhempaa lasta sattumalta saman nimisten eri vanhempien lapsia, mutta kaikki Hollolassa? Kun Eva Maria syntyy niin Eva Maja onkin nuortunut?.
Ja vielä näyttäsi olevan 1 lapsi Ruhassa 9.9.1843 syntynyt Carolina. Mä en kyllä ymmärrä näitä ;)

Joo, kyllä nuo sieltä löytyvät. Johan Lindille löytyi jo valmis profiilikin, jonka yhdistin luomaasi. Hänen sekä tytär Eva Marian syntymäajat muuttuvat kirjoissa muutamalla päivällä kun muuttavat -Hollolasta Orimattilaan, mutta muun dokumentaation perusteella samat ihmiset kyseessä.

YESS YESS YESS!
Nyt olen ihan täpinässä, kiitos sulle tyhannsesti!

Eiku tuhannesti!

Eipä mitn :) Näillä ei nyt valitettavasti ollut esipolvia Pukkilassa, mutta hauska oli penkoa :)

Olin aivan äimistynyt tästä, kun huomasin että olet saanut myös äidin äidin sukua laitettua tänne. Hienoa!
Ennätin tässä välissä jo katsoa myös äidin isän sukua, jotka näyttävät muuttaneet Orimattiasta Hollolaan.
Mulla ei ole paljoa tietoa heistä, mutta äidin isän nimi oli Lauri Ilmari Salila ja veljiä ja siskoja oli plajon, muistan ainakin Uunon, Taunon ja Väinön ja 2 sisarta, toisen nimi oli kai Sievä meni naimisiin Tommolan kanssaja toisen nimi ehkä SIIRI, meniköhäm hän naimisiin Paavo Kolun kanssa.
Oisikohan niin että heidän äitinsä /tai näin luulen) Amanda Aurura Eberhadrdtintytär Salila (OS. Ylöstalo) oli Orimattilasta. Yritin etsiä häntä Orimattilan kyläprojektista, mutta en llöytänyt, Vaikka ei se nyt tietenkään tarkoita etteikö jo olisi siellä. Hänet on haudattu Hollolan kirkolle, mulla taitaa olla kuvakin jossain siitä haudasta.
Aika pienellä alueella näyttävät esipolvet pyörineet, taidan olla todella pesukestävä Päijät-Hämäläinen!

Itse asiassa isälinjasi näytti tulevan Pernajan suunnalta, joten kyllä Uuttamaatakin löytyy :)

Profiilit tulevat automaattisesti jollain aikavälillä paikkakuntaprojekteihin jos syntymäpaikan Kaupunkii (kunta, pitäjä) -kentässä on oikea kunta. Kyläprojekteihin eivät koskaan automaattisesti (kai joitain poikkeuksia lukuunottamatta), vaan ne on aina itse lisättävä.
Kantele-projektissa olen käytännössä itse lisäillyt noita talojen haltijoita ja heidän perheitään. Muuta työväkeä sikäli kuin olen törmännyt. Mutta mitään sen systemaattisempaa lisäilyä ei ole tällä hetkellä. Sama tietysti noissa muissakin kyläprojekteissa.

1000 profiilia projektissa! Kiitos kaikille :)

Showing all 19 posts

Create a free account or login to participate in this discussion