Haakana

Started by Minna Schavikin (Шавыкин) on Sunday, May 24, 2020
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 23 posts
5/24/2020 at 6:37 AM

Moikka. Onko täällä ketään, kellä olisi tietoa Haakanan suvusta, Parikkalasta. Etsin siis tietoa pappani äidin Anna-Lyydia Kosonen os. Haakana, suvulle.
En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä, mutta pitää koputtaa kepillä jäätä 🙂

Private User
5/24/2020 at 7:07 AM

Parikkala - lastenkirja, 1900-1909 (AP_II) > 201: sivu ???: H; SSHY: https://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=314... / Viitattu 24.5.2020

Parikkala - lastenkirja, 1910-1919 (AP_II) > 20: sivu ???: G, H; SSHY: https://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=340... / Viitattu 24.5.2020

Lienee sama

Private User
5/24/2020 at 7:15 AM
Private User
5/24/2020 at 7:16 AM

Parikkala - lastenkirja, 1910-1919 (AP_II) > 91: sivu ???: K; SSHY: https://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=340... / Viitattu 24.5.2020
.
Tuossa Helli Sylvia siirretty Nestorin kanssa samalle sivulle.

Private User
5/24/2020 at 7:28 AM

Lauri Laurinpoika Haakana
Ja tämä näyttäisi olevab Anna Lyydia isän isä

5/24/2020 at 7:38 AM

Hei Minna, minulla ei ole mitään uutta tietoa Sinulle, mutta kyseinen Anna-Lyydia Kosonen näyttää olevan minulle suoraa sukua äitimme isän suvussa:

Anna Lyydia Pietarintytär Lajunen.

Terveisin Heikki Autere

5/24/2020 at 7:39 AM

..ja jopa kahta kautta. Mikä ei kai Suomessa ole mitenkään harvinaista.

Anna Lyydia Pietarintytär Lajunen

5/24/2020 at 7:40 AM

You
→ Eeva-Liisa AUTERE
your mother → Kalle Reinhold KOSONEN
her father → Enok Samuelinpoika KOSONEN
his father → Samuli KOSONEN
his father → Yrjö Yrjönpoika KOSONEN
his father → Yrjö Pekanpoika KOSONEN
his father → Pekka (Petter) Laurinpoika KOSONEN
his father → Lauri Yrjönpoika KOSONEN
his father → Inkeri Laurintytär KOSONEN
his daughter → Paavo Niilonpoika SAIRANEN
her son → Anna Paavontytär SAIRANEN
his daughter → Kristiina Maununtytär LÖPPÖNEN
her daughter → Magdaleena Samuelintytär KOSONEN
her daughter → Pekka Ristonpoika KOSONEN
her son → Anna Lyydia KOSONEN
his daughter

5/24/2020 at 7:41 AM

Sinulla ja minullakin on sitä kautta sukulaisuutta:

You
→ Eeva-Liisa AUTERE
your mother → Kalle Reinhold KOSONEN
her father → Enok Samuelinpoika KOSONEN
his father → Samuli KOSONEN
his father → Yrjö Yrjönpoika KOSONEN
his father → Yrjö Pekanpoika KOSONEN
his father → Eeva Pekantytär KOSONEN
his sister → Helena Pekantytär TURTIAINEN
her daughter → Maria Matintytär KONTIO
her daughter → Niilo Niilonpoika KOSONEN
her husband → Pekka Niilonpoika KOSONEN
his brother → Niilo Pekanpoika KOSONEN
his son → Pekka Niilonpoika KOSONEN
his son → Nestor Pekanpoika KOSONEN
his son → Arvi Tapio KOSONEN
his son → <yksityinen> SCHAVIKIN (Kosonen)
his daughter → Minna SCHAVIKIN
her daughter

5/24/2020 at 7:47 AM

Harmin paikka, jos asut Järvenpäässä, olisit voinut tavata siellä (toista Jpääläistä) äitiämme, hän olisi saattanut muistaa jotain isänsä Kalle Kososen suvusta. Mutta hän kuoli muutama viikko sitten. Terv. Heikki

Private User
5/24/2020 at 7:51 AM

Heikki, eri Anna Lyydia

5/24/2020 at 7:59 AM

Hei Minna!
Haakanan sukuseura on tehnyt sukututkimusta ja Parikkalan Haakanat kuuluvat yhteiseen sukuumme.Olemme tehneet kaksi sukukirjaa.Sukuseuramme pj on parikkalalähtöinen Raimo Kesäläinen. Tänä vuonna juhlimme Sukuseura Haakanan ry:n 10-vuotisjuhlaa 29.-30.8. jos korona ei estä.Jatkoa ajatellen email-osoitteeni ; akhaakana@gmail.com
terv. Kaarina

5/24/2020 at 8:08 AM

Sukututkijana sain toimeksiannon tutkia myös naisystäväni sukua. Hänen äitinsä on os Sairanen ja isänsä sai äitinsä sukunimen Väyrynen, koska isän vanhemmat eivät olleet naimisissa. Isän äiti meni aikanaan naimisiin Aaro Rauhalan kanssa.
Väyrysiä tutkittaessa tuli vastaan Kososia.
Ystäväni isän isä on tod.näk Juha Natunen, leipomoyrittäjä Savonlinnasta. Vaatii vielä varmistelua.
Paikkakuntina Savonlinna, Kerimäki, Makkola, Rantasalmi.

5/24/2020 at 10:42 AM

Heikki, minä vuotta Kalle on syntynyt. Kaarina; laitoin sinulle viesti mesessä ja liityin tuohon Haakana sukuryhmään facebookissa. Oletko minuun yhteydessä? Ja todellakin tulen sukujuhliin jos vain tilanteet sen sallii ❤️

5/24/2020 at 10:58 AM

Heikki, minä vuotta Kalle on syntynyt. Kaarina; laitoin sinulle viesti mesessä ja liityin tuohon Haakana sukuryhmään facebookissa. Oletko minuun yhteydessä? Ja todellakin tulen sukujuhliin jos vain tilanteet sen sallii ❤️

5/24/2020 at 11:03 AM

Kyllä on minun tekemäni profiili Anna-Lyydiasta. Eräs ystävällinen ihminen kävi lisäämässä syntymäajan ja vanhemmat ❤️ iso kiitos kaikille 🙂

Private User
5/24/2020 at 1:05 PM

Hei, onko Leo Haakana tuttu? Hänen vanhemmat Matti ja Alina Haakana (vih. 1939) asuivat isäni kotikylässä Konnitsassakin, Vpl. Pyhäjärvellä.
Ari Luukkanen

5/24/2020 at 1:20 PM

Ei valitettavasti ole. Tämä Haakanan suku on vasta aukeamassa mulle 🙂

5/24/2020 at 1:23 PM

Jukka, keitä Kososia tuli vastaan? Sairanen (Sairain) on tullut mulla tutkiessa vastaan.

5/25/2020 at 1:14 AM

Sairasista on sukukirja ja Kaarina Sairasesta s. 21.6.-45 pääsee Väyrysiin, aviomies oli Antero Väyrynen ja Anteron äiti Tyyne Maria Väyrynen, jonka veljen Antti Väyrysen tilaaman sukuselvityksen perukirjoitukseen sain kopioida. Olen laittanut tiedot geni.com ohjelman sukupuuhun.

5/25/2020 at 4:33 AM

Ari ; Leo on suuren sukumme rekisterissä ja kuuluu Inkerin sukuhaaraan.

6/13/2020 at 1:00 AM

@minna schavikin. Etsiessäni tiettyä Natusta Savonlinnasta selailin sukupolvitaulukkoja ja huomasin, että Fritz (Ritsilä ym) Sairanen ja Makkonen ovat naineet ristiin.
Kiinnostavaa oli Fritz- suvun saksalaistaustan hävittäminen sukunimimuutoksilla.

Showing all 23 posts

Create a free account or login to participate in this discussion