Haluaako joku selvitellä tätä asiaa?

Started by Private User on Monday, January 25, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 10 posts
Private User
1/25/2021 at 6:50 AM

Hei!

Aukusti Peltosen tytär Lempi on kertonut, miten äitinsä kuoleman jälkeen isä Aukusti on mennyt uudelleen vihille. Ehtisikö joku ja kiinnostuisiko selvittämään Aukustin uuden puolison ja mahdolliset lapset siitä liitosta. Itse en ehdi, enkä välttämättä osaakaan. Ohessa linkki:
> August Peltonen <

Terveisin Sirpa M.

1/25/2021 at 8:35 AM

Hei Sirpa
Oliko tämä aikaisemminkin käsittelyssä Oriveden Seudun sukuhistoriaryhmässä,muistatko?
Katselen..
Marja-Leena Töyrylä

1/25/2021 at 8:40 AM

Alviina Aatamintytär on se toinen vaimo, ilm vihitty 1895. Alviina s.27.5.1855 Sysmässä. Kuollut Tampereella 26.2.1897. Kännykällä tihruan, eli jos joku olisi koneella ja tarkistaisi...

1/25/2021 at 10:25 AM

No juu, katsoin kanssa. Eli rippikirjoissa on juur Augustin ja Alviinan avioliiton kohdalla pikkasen himmeät merkinnät. Kuitenkaan en ainakaan ensilukaisulla löydä heitä vihityistä. Kuitenkin Alviina on Oriveden kuolleitten kirjoissa merkitty Pitkäjärven Brusilan rengin vaimoksi ts. naimisissa ovat olleet. Tosin vain kovin lyhyen aikaa.

August menee naimisiin vielä kolmannenkin kerran, morsein on Eetla Karoliina Juhantytär (s. 12.5.1855 Jämsässä). Aukustista ja Eetlasta löytyy vihkimerkintä päivämäärällä 4.2.1898.

Laittelin lisäten rippikirjamerkintöjä ja ajattelin lisätä Aukustin vaimoksi vielä tuon Alviinan ja lähteitä hänelle ne, mitä kivutta löydän :)

1/25/2021 at 11:10 AM

Löysin heidät kaksistaan Pitkäjärvi Natukka Brusila Orivesi Henkikirjat vuosi 1910.Lasta ei siis ole.Pariskunnan nimet AKU PELTONEN s.n.1856 ja Edla s.1855 Jämsässä. Eetla Karoliina Juhantytär 12.5.1855 avioliittoon kuulutettu 4.2.1898. Olisiko Ester Edlan aiemmasta suhteesta syntynyt?

Vaimo II Alviina Aatamintytär s.Sysmä 2.7.1855 k. Tampere 26.2.1897 kuul. 19.3.1895,vihitty 27.6.1895.Hänen alapuolellaan Pitkäjärven rippikirjassa kuollut tytär Manta s.3/71881Orivesi k.27.10.1896.

Private User
1/25/2021 at 11:28 AM

Kiitos! Olen katsellut ison määrän valokuvia ja kortteja. Paljon on nimiä niissä, esim. LYYDI Peltonen, Maiju..., Helena, Impi, Elli voi tarkoittaa kahta naista Elliä ja Elleniä, joista jälkimmäinen on Seppo Peltosen vaimo...
Toivoisin löytäväni jonkun elossa olevan, joka ehkä haluaisi hyödyntää noita kortteja ja kuvia. Olen valokuvannut niitä.

1/25/2021 at 12:25 PM

Siellä on nyt sekä Alviinalle että varsinkin Edlalle lähdelinkkejä laitettu. Edlalla oli niin syntymäaika kuin -paikkakin poskellaan nuissa Oriveden ja Kuhmoistenkin kirjoissa vaan tais selvitä.

Ester Maria on Edlan avioton tytär, syntynyt Kuhmoisissa.

Tämä tällä kertaa täältä :D

Private User
1/25/2021 at 5:01 PM

Kiitos nopeasta ja tarkasta työskentelystä. On mielenkiintoista.
Olen ymmärtänyt, että 1918 on ollut veli veljeä vastassa. Aukusti ja Johan?
Seppo on ollut ehkäpä isovanhemmilla, kun Lempi on ollut Tampereella. Kortteja todella paljon ja äidin rakkaus lastaan kohtaan selvää....

1/26/2021 at 10:27 AM

Anteeksi jotta meni sekasin puurot ja vellit! Oli vain olevinnaan niin selkiää. Olisin vielä mielelläni katsonut omat möhlini vaan olet tainnut Sirpa poistaa tuon Eetlan profiilin? Nämä on aina niitä opin paikkoja meikäläiselle.
Anteeksi vielä kerran aiheuttamani sotku. Onneksi Sanna oli valppaana :).

t. Jaana

Private User
1/27/2021 at 11:53 AM

Olen poistanut tuosta keskusteluketjusta kaksi viestiäni, jossa olen käyttänyt suoraa lainausta saamastani viestistä. Viesteillä vastattiin kysymykseeni, mutta itse en olisi niiden perusteella osannut korjata. Myöskään annettuja linkkejä en saa auki. Olen ymmärtänyt, että yhdessä geniin tietoja kerätään ja täällä autetaan niitä, jotka eivät osaa. Kaikkien tarkoitus on, että tiedot tulevat oikein ja siihen on jokaisella ollut pyrkimys. Koska profiilit ovat julkisia, voi niitä jokainen osaava muokata. Linkkien eteen olisi kiva saada maininta, mitä minkäkin linkin takaa löytyy. Noin yleisenä pyyntönä, ei pelkästään näihin Peltosiin liittyen.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion