Gjertrud Mikalsdatter Lind - Hvem var foreldrene til Gjertrud Mikalsdatter Lind?

Started by Svein-Magnus Bergan Sørensen on Thursday, July 1, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 3 posts
7/1/2021 at 3:45 AM

Gjertrud står nå med en Michel Mæle som far, men Michel er oppgitt å være født i 1765 når gjertrud var 16 år gammel, så det er åpenbart noe feil her. Det jeg dog er usikker på er om det er Michels fødselsdato som er feil, eller om det er farskapet som er feil registrert. Feilen skyldes trolig at Michel også er registert med en annen datter som også heter Gjertrud Mikkelsdatter, men hun er født i 1797. Det er heller ikke klart at foreldrene til Michel er korrekte, da faren er født i 1705, og altså var 60 år gammel når Michel ble født, dog med en kone på 45. Ikke umulig altså, men ikke åpenbart riktig heller.

Jeg har forsøkt å søke men finner ikke kilden for Gjertruds oppgitte dåp i 1749, og har dermed ikke så mye å gå på. Er det noen andre som sitter på disse opplysningene og kan bidra til å avklare hva som er riktig her?

9/25/2021 at 12:25 AM

Kanskje hun var svensk? Lind navnet kan jo komme derfra også.

6/9/2022 at 4:44 AM

Hei, da det ikke har tilkommet noe ny informasjon her anser jeg foreldreangivelsen som feil og at noen har blandet sammen de to Gjertrudene som står som barn av Mikal Olsen Mæhle, og kobler denne Gjertrud fra det feilangitte foreldreparet.

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion