Johannes Jansse Oostdijck, de oude - Is Johannes Oostdijk in Wophaartsdijk dezelfde als in Fijnaart

Started by Hubert de Vos on Tuesday, November 30, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 3 posts
11/30/2021 at 11:39 AM

Private User probeert voor een tweede keer weer een discussie op te zetten in Overzicht. Discussies hebben hun eigen plek. Hierbij copieer ik zijn eerste en twee bijdrage (niemand was geïnteresseerd in de eertste en er volgende geen reacties). (Photos is ook niet de plaats voor een discussie):

Bijdrage 1 van Private User
"Hoe weet men dan zeker dat de persoon rondom de doop van een Oostdijck/Sijke v Putten en inderdaad aldaar geboren is/zijn ook maar iets te maken heeft met een Oostdijck afkomstig uit Wolphaertsdijk. Het lijkt aannemelijk als namen hetzelfde zijn of een geldige verwachte combinatie als stel vormen, of overal in stambomen aanwezig zijn c.q. overgenomen door iedereen. Ik stuitte op de volgende link, waarin vader overlijdt in Kruiningen en niet in Wolphaertsdijk. Dus daar aan het begin kunnen zelfs ook weer personen met dezelfde naam verward worden en daarna nog een misschien foute aanname dat deze Oostdijck dezelfde is als die uit Z-Beveland. Gaarne toch eens e.e.a. met bewijzen staven, voorlopig lijkt er niets te zijn dan aannames die redelijk klinken maar wellicht niet waar zijn en m.i. wel zeer minimaal zijn, of ik moet iets ergens over het hoofd hebben gezien. De lijvigheid van vermelding van de namen rondom de doop zeggen eigenlijk niets over de zekere herkomst van Oostdijck de Oude uit Wolphaertsdijk ! Idem graag bewijzen van overlijdens van deze mensen in Fijnaart etc. toevoegen."

Bijdrage 2 van Private User
"Het geeft (zacht gezegd) geen pas om mijn tekst met aanmerkingen van dit profiel te verwijderen en te vervangen door een genealogieonline.nl verwijzing van de een of ander die idem geen enkel bewijs levert.

Aangezien het belang behoorlijk groot blijkt te zijn voor de betrokken beheerder ben ik er eens verder ingedoken en zie dat men heel graag 'wil' dat het waar is vanwege de mooie aansluitingen met dhr. K de Grote ! Echter op http://www.kareldegrote.nl/Reeksen/ToonReeks.php?Reeks=153 ziet men idem commentaar staan als ik hier schreef voordat het snel werd verwijderd door De Vos ! Mijn opmerkingen werden gevolgd door de opdracht om bewijs te leveren dat het deze Oostdijck is die van Wolphaertsdijk ineens in Fijnaart opduikt. Het kan helemaal waar zijn, maar voorlopig moet je hier niet over na gaan denken, want er is nl. helemaal niks. 'Iedereen' neemt het zonder bewijs gewoon over. Als dit een fictief niet waargebeurd verhaal is en ik er niet in kan geloven, houdt het voor mij op !"

11/30/2021 at 11:48 AM

René, ik had voor Margrita Lucia (Sijke) van Putten alle bronnen opgezocht en nog veel en nog steeds ben je het niet eens dat Margrita Lucia van Putten en Sijke van Putten dezelfde persoon zijn.

Ik ga niet opnieuw parelen voor de zwijnen werpen. Ga deze keer zelf maar je huiswerk doen, want het bewijs is er weldegelijk. En na een maand is het wel duidelijk dat ik of een andere beheerder helemaal niet geïnteresseerd is in jouw bijdrage.

Ik snap ook helemaal niet waarom jij zo geïnteresseerd bent in dit profiel en Sijke van Putten want ze vormen geen deel van jouw voorouders. Of je zoekt het zelf uit of je gaat maar wat anders leuks doen. Succes.

Private User
11/30/2021 at 11:55 AM

Ik wil geen discussie met mensen die mij blokkeren omdat mijn kritiek ze niet bevalt. Normaal zou ik je een mail hebben kunnen sturen namenlijk. Nu kan ik hooguit een aantal opmerkingen op een profiel zetten. Ik wens overigens geen discussie met je te voeren hierover en algemeen vanwege bovengenoemde reden evenmin. , Ik vraag slechts om enig bewijs over Oostdijck, en niet eens zozeer over Putten. Overigens valt mij op dat als niemand je in discussies antwoord, je dat beschouwt als goedkeuring van allen, waarmee je je gelijk onterecht toeeigent !

Overigens was het niet de bedoeling om de foto's te laten verschijnen als profielfoto, 'helaas' doet het systeem dat automatisch

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion