• Join - It's Free

Johann Gottfried BÖHNCKE - Geboorte en doop

Started by Private User on Thursday, February 3, 2022
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 6 posts

In de trouwactie van Johann Gottfried BÖHNCKE en Clara Willemina Rosemeijer wordt zijn afkomst opgeschreven als "van heyligenbeyl in Pruisen". Onderzoek leert dat er in Heiligenbeil in de exacte periode van zijn geboorte op basis van zijn leeftijd bij het trouwen (tussen 16 mei 1762 en 15 mei 1763) geen matches zijn te vinden. Er is echter wel een letterlijke match gevonden in Wargen, waar een Johann Gottfried Böhncke wordt gedoopt 20 februari 1763. Hij is geboren in Rogehnen op 14 februari 1763 om 8 in de ochtend.

Rogehnen is een klein gehucht nabij Wargen in Oost-Pruisen. In Wargen was destijds de kerk gevestigd.

Wat betreft de verwijzing naar Heiligenbeil bestaat het vermoeden dat Johann daar heeft gewoond voordat hij naar Amsterdam kwam.

Er zijn nieuwe records geindexeerd voor Heiligenbeil. Daarin heb ik een eerder onbekend record kunnen vinden van een Johann Gottfried Böhnicke die geboren is op 20 augustus 1762 en gedoopt op 25 augustus 1762 in Heiligenbeil. Zijn vader is een Martin Böhnicke. Aangezien dit een record is in Heiligenbeil én in de gezochte periode (tussen 16 mei 1762 en 15 mei 1763) is de kans groot dat we hier met de juiste Johann Gottfried te maken hebben. Ik heb op basis hiervan alle wijzigingen doorgevoerd.

Private User en andere gebruikers, zouden jullie de bronnen projecten willen bijwerken als je nieuwe bronnen vind.
Dat kan anderen helpen om die bronnen ook te vinden.
De belangrijkste bronnen projecten zijn:

Als iemand een afbeelding of document dat afkomstig is van internet upload naar een profiel, probeer dan s.v.p. daarbij ook een pad op te nemen, zodat het hopelijk weer terug te vinden is en er gecontroleerd kan worden of er intussen misschien nieuwe informatie beschikbaar is.

Job Waterreus Ik heb de bron geciteeerd bij de afbeelding.

Was een algemene opmerking. Ik zie vaak afbeeldingen waarbij dat niet gebeurt.

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion