BROODJE AAP: 7 DNA moeders en DNA genealogie bepaalde geografische herkomst

Started by Fred Bergman on Saturday, July 21, 2012
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing 31-47 of 47 posts

Hi almal! Fred, ek moes die sakie 'n bietjie meer diplomaties gestel het - jammer! Ek het vermoed dat die 'fout' by die berig lê waaruit jy aangehaal het. Jennie, ek is bly dat die diskussie vir jou interessanter word :-) Judi, dankie vir jou opmerking! En, -jMu-, het jy regtig iets gekry op die Internet, wat verwys na my voormoeder, Engeltje vd. Bout? (Ek moet nog jou 'link' nagaan). Die rede waarom jy nie vir Engeltje op Geni kon kry nie, is omdat ek aanvanklik gedink het dat Jacomina Carteniers (van Oos-Vlaandere) my moederlinie-voormoeder was. Dit was egter foutief, as gevolg van 'n verkeerde 'terugwaartse' koppeling, konvensioneel genealogies-gesproke. Ongelukkig het ek die verkeerde moederlinie tot by Jacomina op Geni geplaas en nou kan ek dit nie ongedaan maak nie. Ek sal dit graag wil regstel - is daar iemand wat my kan help? Die regstelling sal onvermydelik ander mense se koppelings affekteer. Ek wil net ook 'n laaste punt maak - indien dit nie vir Sykes se genetiese genealogie was nie, sou ek nooit die fout agtergekom het nie. Ek sou nog altyd gereken het dat Jacomina Carteniers my moederlinie-voormoeder was. Sykes se stelsel het dus waarde - ook ten opsigte van konvensionele genealogie. Dit dien daar ten minste as kontrolemaatreël.

Hi, Chris Steyn - dankie vir die skakel! (hierbo)

Die regte spelling van die skiereiland in Griekeland - sien my eerste 'pos' - is 'Peloponnesus'. Met 'n 'u', dus! My fout - pardon! :-)

-jMu- "De oorsprong van leven zoek ik nog steeds in de oerknal, maar ja, die kunnen we niet op die schaalgrootte in 'n reageerbuisje overdoen..."

Ik weet niet precies wat je bedoelt, gezien je studie neem ik aan dat je niet doelt op organisch materiaal wat pas later uit on-organisch materiaal is ontstaan ? In den beginne was er sowiso alleen maar waterstof en helium, de sterren hebben de rest van de deeltjes geproduceerd ( "de rest van het periodiek stelsel") m.a.w. we zijn gewoon wat sterrenstof.

dus ik denk dat je bedoelt: hoe wordt waterstof en helium geproduceerd uit de Big Bang o.i.d. ? De relatie met leven mis ik daar een beetje.

Goedemorgen lezers van deze AAP-verhalen, Lectori Salutem,

Waarschijnlijk moet ik eerst op zoek naar de oorsprong van het chlorofyl, denkt u niet mijnheer Edward de Leau ? Of bent u van het laatste-woord-type, dan moet ik het gesprek snel staken... Die staan toch meestal op de kansel? Want voordat een eiwit uit een aminozuur uit een koolstof, wat water- & zuurstof plus helium uberhaupt een teug naar binnen krijgt om tot verstand te raken, kunnen we echt niet zonder de bijdragen van miljoenen, misschien wel miljarden jaren plantengroei, die nu in een enkel eeuwtje worden verstookt tot broeikas-gas. De tuinders in het Westland zijn maar al te blij met al dat -goedkope- CO2 als mest voor onze export-tomaten, maar wie kinderen heeft zou zich toch eens achter de oortjes moeten krabben. Maar jah, genoeg mensen ontmoet in m'n leven die het adagium 'Après moi, le Déluge !' niet alleen denken, maar dagelijks in de praktijk doen zegevieren. Waarschijnlijk kunnen ze goed zwemmen op het moment dat de eerste dijk doorbreekt, maar Hansje Brinkers 'the Hero of Haarlem' houdt dat dan echt niet meer tegen met zijn beroemde duimpje. Gelukkig hebben we een hele deskundige Rijks-waterstaat mede dankzij mijnheer CONRAD en zijn techneuten. En daar stamt mijn lief nou weer van af, dus ik blijf rustig slapen.

Meer te weten zien te komen? Geni heeft al heel wat kennis in huis, maar zo niet, dan biedt het internet weer raad:

* http://www.geni.com/projects/index/9239
* Jan Frederik Willem Conrad

Hansje kon ik jammer genoeg in geni niet vinden, maar zijn legende is de moeite waard te memoreren:
* http://members.chello.nl/m.jong9/map12/hansbrinker.html

De uitspraak over die finale Zondvloed wordt toegeschreven aan o.a.
* Louis XV, Roi de France et de Navarre Zie voor meer pessimisten/narcissi ook :
* http://tradicionclasica.blogspot.nl/2006/01/expression-aprs-moi-le-...

En voor wie nog een prediker zoekt om al mijn geklets te weerleggen:
* http://www.geni.com/projects/Predikanten-in-de-familie/4739

Hi almal! Ek lees ook die interessante sydelingse beprekings soos dié een van -jMu- hierbo! Ek wil my bydraes asseblief net met die volgende afsluit. Engeltje Cornelisse van der Bout is inderdaad wél op Geni. 'n Mens kry haar deur te klik op die skakel wat @Chris Steyn hierbo gegee het. Judi Meyer (Marais) - sien hierbo - is die kurator van daardie blad. Ek het vasgestel dat ek ook via Judi se linie aan Engeltje verwant is - sy is my "second cousin twice removed's wife's fourth great grandmother". Sjoe! Maar as ons my direkte afstamming van Engeltje af op Geni kon sit, dan is sy my "9th great grandmother"! Oor Sykes se boek wil ek net verder sê dat die titel ietwat misleidend is omdat daar nie bv. by wyse van 'n subtitel daarop gewys word dat slegs 'Europese dogters van Eva' ter sprake is nie. Daardie Europese oermoeders is, volgens Sykes se 'kodename': Ursula, Tara, Helena, Katrine, Xenia, Jasmine en Velda, volgens hulle veronderstelde mtDNA haplogroepe: U, T, H, K, X, J en V. Daar het egter verfynings bygekom - my seun se mtDNA haplo is N1a. Ik heb gezegd! :-)

Hoe kan Eva dochters van vlees en bloed hebben terwijl zij niet meer dan een verzinsel is om de mensen die dat nodig hebben een houvast te bieden?

lieve Oom Fred, nooit gehoord van haploide dochters? dat zijn nakomelingen met de helft van het genoom, omdat er geen vent in de buurt bleek om de andere helft te completeren... Maar volgens de biologie-les die ik al in de vierde klas van mijnheer Brederveld kreeg -hij liet het ons zien aan de hand van fruitvliegjes, die kunnen in een dag voor -tig generaties zorgen- moet je toch echt voor viriele, niet steriele nakomelingen ook het Y-chromosoon erbij verzinnen, dus misschien zowel een Sneeuwman als Sneeuw-vrouw op de vlakte gespot? En echt waar, als dit mechanisme in het spel blijkt, is het een bijzonder wereld-wonder dat er een man uit voortspruit. Maar ja, we hebben gezien dat Maria ook zonder man een man wist te baren, dus zeg nooit nooit, zei mijn moedertjelief al toen ik daar al jong vragen bij ging stellen....

maar het verhaal van de maagd Maria is ook al een verzinsel dat in de loop der jaren fraaier en fraaier geworden is........

geloven in fantastische verhalen, wat wil je als kind nog meer...?

Genealogie met mtDNA moet nu ook met een korrel zout genomen worden.
Dit wordt duidelijk gemaakt met het volgende artiekel over de ijsbeer en bruine beer relatie.

http://www.pnas.org/content/early/2012/07/20/1210506109

Pieter de Haan, betekent het verlaten van 't geloof in MiTochondriaal Genoom ook dat de rol van de vrouw in menige religie het onderspit moet gaan delven? Dacht dat het een prachtig alibi was om te denken dat wij als oer-moeders net iets meer te vertellen mochten hebben. Jammer ! Of geldt het niet voor dat extra stukje DNA dat in elke eicel buiten de kern aanwezig is gebleken en voor over-ervingen zorgt waarvoor alleen de vrouwen verantwoordelijk gesteld kunnen worden? Dacht nameijk dat de inbreng van m'n moeder zaliger 'n flinke wiskunde-knobbel was en de bijdrage van pa vooral bestond uit een tamelijk talig fundament voor proat-&-zwijg-stemmingen en schrijvende-vingers.... Zo zie je maar weer, nooit te oud om al je aannames eens flink door elkaar te schudden en zo mogelijk een nieuwe start te maken. Tegenwoordig noemen ze dat een 'herstructurering' of 'doorstart'.

Liewe vriende, daar is natuurlik iets soos Bybelse mitologie; 'Jewish mythology', as jy wil. Nie álles in die Bybel kan letterlik opgeneem word nie, maar wéét dat God lief is vir Sy kinders! Vir die skeptici in verband met wat ons kan wys word dmv. DNA-uitslae, wil ek graag aan die hand doen dat u die volgende boeke sal lees: "The Seven Daughters of Eve", deur Bryan Sykes, en "The Journey of Man", deur Spencer Wells. Indien u dit nie weet nie, seuns erf hulle vaders se Y-DNA patroon en dogters erf hulle moeders se mitochondriale DNA patroon. Dit is ons almal se individuele oorgeërfde merkers en wetenskaplik kan dit bewys word dat hierdie oorerwing, met geringe mutasies, oor tientalle / honderde (?) geslagte heen, onveranderd voortgesit word. Dit is ons identiteitsmerkers, wat kan dui op ons afstamming van 'n bepaalde persoon wat in die verlede geleef het. Dit word gedoen deur middel van wat die Amerikaners 'triangulation' noem. Ek wens ek kan die artikel wat ek vir 'Familia' geskryf het, hier vir julle beskikbaar stel.

Hm. In de vroege natuurgodsdiensten, dat is nu nog zo bij vele indiaanse volken, stond de vrouw centraal. Zij vertegenwoordigde leven, vruchtbaarheid en voortbestaan. Zij moest beschermd worden, in ieders belang. Ik heb de indruk dat dit beschermen is doorgeslagen naar fanaat en bezitterig afschermen van de vrouw; beroofd van haar vrijheid medemens te zijn en vooral schuldig aan alle afwijkingen van de leer, ook die van mannen die zij immers almaar in verleiding brengt.

Wat het weten betreft: we weten iets met aan zekerheid grenzende .... tot we meer vinden en weten, met aan zekerheid grenzende ...
Het is vooral het weten dat nieuwe vragen oproept dat mij interesseert.
Wat de veelgenoemde god betreft, er zijn meer aanwijzingen voor aanwezigheid van Yeti, skunkape of sasquatch dan die van een god die er in de grootste nood nooit blijkt te zijn. Het interesseert me niet met welke term ik me benoem. De uitspraak van Seneca, 2000jaar geleden, geldt.
Excuses voor de stelligheid. Altijd in haast in de internetmomentjes.

Private User Ik denk dat het met onze genealogie op geni wel mee valt. Dan kan inderdaad aangenomen worden dat wij onze moeders mtDNA bezitten, want de mitochondria in de sperm cellen spelen niet mee met de bevruchting van de eicel.
Als we verder terug kijken en onze phylogenie van onze soort in kaart zouden brengen, dan zouden we moeten oppassen om alleen maar naar mtDNA te kijken. Dit zeg ik naar aanleiding van dat artiekel. En dat de Homo sapiens wellicht met andere soorten vandoor is gegaan.
Ook wel eens gedacht wat virussen teweeg kunnen brengen?

Pieter de Haan, dankie vir jou boodskap aan -jMu-, hierbo: "Ik denk dat het met onze genealogie op geni wel mee valt!" Ek vertrou / hoop dat my bydraes ook hiertoe meegewerk het. Ons word mos geleer dat ons besprekings van dinge ter sake moet wees - ons argumente moet ad rem wees! Dit het ek met my bydraes probeer doen. Ek hou vol dat genetiese genealogie 'n baie goeie hulpmiddel is tot konvensionele genealogiese navorsing. Benewens die voorbeeld wat ek genoem het oor my moederlinie-afstamming van Engeltje vd. Bout (sien hierbo) wil ek ook noem dat daar Y-DNA toetse gedoen is op sestien Suid-Afrikaanse mans met die Venter-familienaam (my 'achternaam'), en daar is vasgestel dat almal tot die Y-DNA haplogroep R1a1a1g behoort. Waar kry ons hierdie ooreenstemmende resultate vandaan? Wel, ons erf dit van ons vaders, en hulle van hulle vaders, ensovoorts - terug tot by die stamvader van die SA Venters - Hendrik Venter van Hamel in 'ou' Vlaandere. As ons vir afstammelinge van Hendrik Venter se nabye bloedverwante in Europa sou soek, kan ons kyk na passende Y-DNA uitslae van manspersone in Europa. Wat ons tot dusver gevind het, was dat ons 'genetiese neefs' in lande soos Pole, Oos-Duitsland en Rusland woonagtig is. Die moontlikheid bestaan dus dat ons stamvader se voorsate vandaar af gekom het. Wat is die kanse dat ons familie se manlike voorouers Nederlanders was? Slegs ongeveer 3,7%, want dit is die persentasie Nederlandse mans wie se Y-DNA haplo ook R1a1 is. Wat is die doel met dié 'oefening'? Om ons afstamming, deur die manlike linie, te kan navors so ver terug as wat ons kan. Hendrik Venter, ons stamvader, was gebore ca. 1663. Ons wil graag weet wie sy voorsate was. En, om mee af te sluit: hierdie soort navorsing sou nie moontlik gewees het as dit nie vir die werk van mense soos Bryan Sykes en Spencer Wells was nie.

Showing 31-47 of 47 posts

Create a free account or login to participate in this discussion